keb exact hetzelfde product staan, maar mijn pot is wel bijna op hoormaar idd heeeeel zoet, en bij whey perfection bv zeggen ze dat er geen aspartaam inzit, das waar, maar wel Asparginezuur en Fenylalanine.
Asparginezuur + Fenylalanine = aspartaam
but i don't care, ik denk niet dat aspartaam schadelijk is en jullie whey is veel goeikoper dan die van xxI_
Klopt toch niet helemaal wat jij vertelt. Dan zouden alle poeders van alle forum sponsors aspartaam bevatten. Echter aan het asparginezuur en fenylalanine is geen methanol toegevoegd. Zetten niet voor niets erop dat er geen aspartaam in zit wat is anders het nut van ook nog sucralose.
Chemisch gezien is aspartaam de methylester van het dipeptide dat bestaat uit de aminozuren asparaginezuur en fenylalanine, aangevuld met methanol. De zoetstof heeft de stereo-isomeer L-fenylalanine. De variant met D-fenylalanine smaakt niet zoet, omdat het door zijn structuur niet kan binden aan de smaakpapillen voor zoetheid op de tong. Zowel asparaginezuur als fenylalanine zijn normaal in onze voeding voorkomende aminozuren, beide voorkomend in de groep van de twintig aminozuren waaruit alle menselijke en dierlijke eiwitten zijn opgebouwd, en die beide 5 à 10 procent daarvan uitmaken, afhankelijk van de bron van het eiwit. (bron wikipedia)

maar idd heeeeel zoet, en bij whey perfection bv zeggen ze dat er geen aspartaam inzit, das waar, maar wel Asparginezuur en Fenylalanine.
Ik heb blijkbaar nogal wat fans..

. Pak duurder dus.