MuscleMeat

Bodyfat?

Dydoo

Novice
Waardering
0
Hoi allemaal,
Ik ben 14 jaar oud, ong. 1,68 m lang en weeg 46 kg. Ik heb voor de zomervakantie een paar maanden wat ab-oefeningen gedaan maar niet op internet gekeken of gevraagd ofzo dus ik deed eerst een maand of 2 +-300 sit-ups en later deed ik een paar keer in de week bicycle crunch. ik at toen 2 broodjes als ontbijt, 2 broodjes en 2 koekjes in pauze(10.30) 1, 2 koekjes en 2 broodjes in pauze 2(12.50), als ik dan thuis was nog een stroopwafel ofzo en bij het avondeten at ik dan niet zo heel veel, en na het avondeten soms nog een halve zak lays chips bij een film. In de zomervakantie had ik een redelijk laag bf en nadat ik nog een paar week getraind had had ik een goed zichtbaar 6-pack. Als ik niet aanspande niet echt maar dat kwam omdat ik van nature een redelijk bolle buik heb maar als ik een beetje aanspande dan had ik een echt zichtbaar 6-pack. In de vakantie in Italie deed ik niet echt oefening voor 2 weken en at ik redelijk wat ijs dus mn 6-pack werd iets minder zichtbaar. Dus nam ik me voor om daarna wat meer te oefenen en het eerste resultaat op google op 'how to ge a sixpack' deed ik dus ook en dit was elke dag een heel intense workout doen van 10 min. Omdat ik heel snel dikke aders krijk kreeg ik na een week ineens wat aders op mn buik en dit vond ik niet zo mooi dus hier ben ik mee gestopt en ik ging gewoon verder met bicycle crunches. Toen ik weer met school begon was ik van plan om weer wat bf dat ik in de vakantie er bij kreeg te verliezen en ik dacht dat dat heel makkelijk moest gaan omdat ik dan 2x6km zou fietsen en ik gewoon wat minder kon eten. Dus ik at dan1 broodje ontbijt 1 broodje en 1 koekjes in pauze 1(nu om 9.30) en 1 broodjes+1koekje in pauze 2 en als ik thuis was weer een broodje en dan at ik weer wat meer bij het avondeten. Ondertussen deed ik gewoon nog bicycle crunches en 2x in de week een workout met in totaal iets van 30 pulls-ups, 80 push-ups 40 curls met een elastiek en 80 onderarmoefeningen +2x in de week een workout met diamond presses en bench dips+ 2x in de week bicycles crunches. Maar tot mijn grote schrik kreeg ik meer bf! Dus na wat gegooglet te hebben kwam ik erachter dat je niet zo veel onder je dagelijks behoefte moest eten voor je metabolisme en dus at ik een bord kellogs als ontbijt 1 broodje+1 koekje in pauze 1, 2 broodjes+2 koekjes in pauze 2 en een bord kellogs/ 1 broodje als ik thuiskwam plus redelijk veel avondeten(ik at ong. uitgereken 1400-1600 kcal en ik had er 1493 nodig). en ik deed nog gewoon die workouts door. Maar ik kwam nog steeds bf aan!
nu doe ik 2x per week wat biceps oefeningen (piramide schema curls met dumbbells) 2x per week diamond presses+bench dips 2x per week bicycle crunches en 1 dag rust. Ik eet nu s'ochtends 1 bordje kellogs met magere yoghurt en 1 half theelepeltje honing, 1 broodje in pauze 1, 2 broodjes in pauze 2 en als ik thuis kom een bord kellogs/een broodje +een kiwi en nog steeds redelijk veel avondeten. Maar ik krijg nog steeds meer bf! kan iemand mij uitleggen waarom ik nog steeds meer bf krijg terwijl ik ong. mijn onderhoud eet (soms iets lager/hoger omdat ik soms uit eten ga of en 1x per week een frikandelbroodje eet)+gezonder eet+fiets + wat oefeningen doeterwijl ik voor de vakantie veel slanker was met een veel slechtere leefsT???
Komt dit omdat ik heel erg ecto ben en veel moet eten om niet in spaarstand te gaan ofzo?Ik snap dat ik geen helemaal perfect schema en dat ik niet heel veel oefeningen doe heb maar voor de vakantie ging het beter met een nog veel slechter schema. Ik heb al heel wat stickys gelezen maar nog geen antwoord gevonden. Weet iemand van jullie een verklaring? Want ik weet echt niet wat ik moet doen. Ik moet nou echt aanspannen voordat je kunt zien dat ik abs heb.

Je verdeelt je eten niet goed, als ik 's ochtends voor 2400 kcal brood eet dan gaat het ook niet werken. Ik zou eerst eens een goed (eerst leren?) voedingsschema opstellen. Zo nodig kunnen we je helpen (post hem dan hier), zie het 'Voeding' board voor richtlijnen. En maak je niet te bezorgd om je abs, train ook andere spieren. Verder zou ik wat beter voedsel tot me nemen dan alleen maar brood en koekjes, je kan bijv. eens dingen eten met veel eiwitten maar niet zo veel koolhydraten. Ga eerst maar de stickies lezen in 'Voeding' (en beter als eerst want je hebt ze niet goed begrepen anders had je nu een voedingsschema).
Met 46kg@1.68m zou ik toch eerst maar eens gaan bulken, dan kun je in vet aankomen maar bouw je wel spieren op. Daarna kun je altijd nog cutten om je abs etc. te voorschijn te halen. Trouwens reken fietsen etc. ook mee want je verbruikt weer kcal dus dan eet je alsnog onder wat je nodig hebt.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Ja ik snap dat ik een beter voedingsschema kan maken, en ik train nu ook andere spieren(biceps curls, push-ups, pull-ups) maar het gaat erom dat ik vorig jaar zeer weinig tot niks deed aan een voedings en veel en ongezond at en geen bf aankwam. Kan ik dan beter weer meer gaan eten,?En zo niet weet jij wat tips voor eiwitrijke dingen die je mee naar school kunt nemen? Ik had trouwens gelezen dat je ong. 300 kcal onder je dagelijks behoefte kon zitten voor cutten, dus vandaar dat ik fietsen niet echt meereken. Daarnaast eet ik soms ook wel wat meer dus dat compenseerde dacht ik ook wel een beetje voor de andere dingen.

Wat een geweldig verhaal heb je daar neergeschreven!!!

Maar heb jij een verstoord zelfbeeld ofzo?? Volgens mij overdrijf je het een beetje met dat bodyfat wat je hebt...
Je moet trouwens niet alleen maar focussen op je sixpack, maar gewoon op al je spieren.

cutten met je 46kg? Leuk man, dan kunnen alle meisjes van je winnen met armpje drukken. Neem een goed advies aan en ga:
1) je hele lichaam trainen
2) goed eten en BOVEN je behoefte

Ja ik ben nu ook andere spieren aan het trainen en ik focus me ook al heel wat minder op mn abs, maar ik ben dan pas ook een maandje bezig met echt oefeningen doen :P eerst deed ik alleen maar een paar ker per week wat abs oefeningen. en ik ben nu ook niet echt vet ofzo, maar het punt is dat ik wel steeds meer bf krijg en ik eigenlijk graag wil weten hoe ik dit kan voorkomen en dit me tot nu toe niet echt gelukt is. Want als ik eerst moet bulken wil ik wel zeker weten dat ik dat vet ook later weer weg kan krijgen.

---------- Toegevoegd om 20:31 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:26 ----------

cutten met je 46kg? Leuk man, dan kunnen alle meisjes van je winnen met armpje drukken. Neem een goed advies aan en ga:

Ja ik doe al meer oefeningen voor mn hele lichaam maar ik doe dit vooral thuis dus ik heb alleen maar dumbbells en een bed waaraan ik kan optrekken. En boven mn behoefte wil ik ook wel eten maar ik wil ook graag weten hoe ik vet weer kan kwijtraken. Ik ben nu ook net begonnen met echt een beetje serieuzer trainen en ik wil heus wel wat uitproberen maar ik vond het alleen een beetje raar dat ik meer bf kreeg terwijl ik gezonder bezig was dan vorig jaar.

stop nou maar es je druk te maken want je HEBT GEEN VET bij 46kg...

Je bent nog volop in de groei..... Allerslechtste wat je dan kunt doen is onder je verbruik eten. En je overdrijft dat gewoon met je bodyfat. Je kunt nog steeds je abs zien waar maak je je druk over ;)

Bij een lengte van 168 cm en 46 kg lijkt het mij sterk dat je dik bent hoor.

Als ik het goed begrijp eet je nu 1400-1600 kcal per dag?
De 1493 kcal is je BMR, dit cijfer is de energie die je verbruikt als je heel de dag niets anders zou doen dan zitten. Het is dus exclusief werken en/of sporten!

-Als u een voornamelijk zittend bestaan hebt ( vooral zittende en staande bezigheden gedurende de dag) : BMR x 1.4
-Als u gemiddeld actief bent (regelmatig flink lopen gedurende de dag of een equivalent daarvan): BMR x 1.7

Dat betekent dat je 2100-2500 kcal zou moeten eten.
Tel daarbij nog eens je calorieën die worden verbrand bij het sporten en je onderhoud zal toch al snel rond de 2500-3000 kcal liggen.
Met je 1400-1600 kcal zit je dus onder je onderhoud te eten.

Natuurlijk zijn dit maar richtlijnen, je moet er zelf proberen achter te komen hoeveel je precies moet eten, ieder lichaam is verschillend!

succes met je doelen.

ik heb het verhaal niet gelezen. maar je kan zo al raden waar het over gaat.

Ik denk dat je gewoon meer moet eten,een beetje vet kan jouw geen kwaad als ik het zo bekijk.

Ok zal ik doen, als ik zo alle reacties hier zie dan ga ik wel meer eten. Maar is er dan echt zekerheid dat als ik meer vet krijg dat ik dit ook kan cutten?Want dat is eigenlijk mijn voornaamste zorg, omdat cutten nu niet lukt.

wat heb je te cutten? je moet eerst gewoon flink massa pakken. en dit is als ecto niet makkelijk (ja ik spreek uit ervaring zit er zelf nog steeds mee met 1.72 en 65 kilo) je moet gewoon veel eten. veel trainen en je niet druk maken of je buikspiertjes er mooi uitkomen. je moet er in een trui zelfs strak uit zien niet in je blote bast zodat iedereen je gespierde buikje ziet met een kippenborstje erboven en satéstokje's als armen. dat ziet er echt niet uit. cutten doe je maar als je 15 kilo massa hebt gepakt en je op een BF van 15%+ zit. ;)
good luck!

Te lang verhaal sorry moeilijk om te lezen

CANT BE ANNOYED :D

Eens.

Zoek deze dingen eens op in dit forum:
- Rippetoe
- Bulken ( bulkschema )

Bij 46kg is het nagenoeg onmogelijk dat je veel lichaamsvet hebt. En daarnaast, je bent nog in de groei. Maak je dus niet teveel druk om.

Mijn voorstel, ga je hele lichaam hard trainen, en ga goed en veel eten en je zult zien dat je vanzelf hardere buikspieren zult krijgen en daarnaast een veel sterker en mooier gevormd lichaam.

Jouw keus, je bent nog 'jong':p

Beste Dydoo, net zoals jij heb ik ook zoiets meegemaakt..

Ik woog dus 64kg op mijn 14 jaar en was fors gebouwd met een redelijke kracht (ik had ook een zichtbare six-pack wanneer ik hem aanspandde en kon mezelf vele keren optrekken, push-ups,...). Maar opeens begon mijn moeder met een dieet van de Weightwatchers te volgen, ik vond mezelf te dik (wat natuurlijk niet zo was!) dus besloot ik het dieet mee te volgen. De ongezonde levensstijl van op mijn 14 jaar (veel eten, snoepen, koekjes eten,...) was dus compleet vervangen door een 'gezonde' levensstijl.

Zo heb ik 3 maanden dit dieet gevolgt waar je punten telt voor je calorieen, ik kwam uit op zo'n 23 punten...wat ongeveer gelijk staat aan 1400 kcal. Daarbij sportte ik 3x/week, namelijk spinning (heel intensief interval fietsen gedurende 45min). Toen begon het..ik vermagerde enorm snel, het gewicht vloog eraf, wat was ik blij! Maar wat ik niet wist is dat het niet mijn vet was die eraf vloog maar gewoon mijn spiermassa! Na 3 maanden ben ik dus van 64kg naar 56kg gegaan, zo mager als iets. Ik had geen weerstand meer, had het voortdurend koud (heb zelf winterhanden en wintervoeten opgelopen!) en was keer op keer erg moe...

Maar zo'n 5 maand geleden ben ik begonnen met opzoeken...ik kwam hier terecht, ik heb gelezen, gelezen en gelezen. Nu ben ik toch veel wijzer geworden en heb ik een veel gezondere levensstijl.

Ik eet nu zo'n 3000 kcal op een dag en kom nauwelijks vet aan! Ik ben ondertussen van 56kg naar 67kg geraakt, hopelijk lukt dit jou ook!

Een aantal basics zijn:

- Eet veel! Bereken je behoefte uit en ga daar zo'n 300 kcal bovenzitten.
- Probeer meerdere keren op een dag te eten, dus zo'n 6/7 keer.
- Overtrain je niet! Ik raad je aan om met Rippetoe te beginnen.
- Denk niet dat vetten ongezond zijn! Ze zijn essentieel voor je hormonen. (bv. noten, zalm, vette vis, pindakaas,...)
- Slaap voldoende! Probeer toch aan je 8 uren slaap te geraken!

Verder zijn er nog een heleboel andere dingen waaraan je je zeker moet houden om optimale resultaten te behalen, maar die moet je zelf maar eens opzoeken.

Mijn excuses voor het lange bericht, maar hopelijk heb je hier iets aan! Succes!

Beste Dydoo, net zoals jij heb ik ook zoiets meegemaakt..

Ik woog dus 64kg op mijn 14 jaar en was fors gebouwd met een redelijke kracht (ik had ook een zichtbare six-pack wanneer ik hem aanspandde en kon mezelf vele keren optrekken, push-ups,...). Maar opeens begon mijn moeder met een dieet van de Weightwatchers te volgen, ik vond mezelf te dik (wat natuurlijk niet zo was!) dus besloot ik het dieet mee te volgen. De ongezonde levensstijl van op mijn 14 jaar (veel eten, snoepen, koekjes eten,...) was dus compleet vervangen door een 'gezonde' levensstijl.

Zo heb ik 3 maanden dit dieet gevolgt waar je punten telt voor je calorieen, ik kwam uit op zo'n 23 punten...wat ongeveer gelijk staat aan 1400 kcal. Daarbij sportte ik 3x/week, namelijk spinning (heel intensief interval fietsen gedurende 45min). Toen begon het..ik vermagerde enorm snel, het gewicht vloog eraf, wat was ik blij! Maar wat ik niet wist is dat het niet mijn vet was die eraf vloog maar gewoon mijn spiermassa! Na 3 maanden ben ik dus van 64kg naar 56kg gegaan, zo mager als iets. Ik had geen weerstand meer, had het voortdurend koud (heb zelf winterhanden en wintervoeten opgelopen!) en was keer op keer erg moe...

Maar zo'n 5 maand geleden ben ik begonnen met opzoeken...ik kwam hier terecht, ik heb gelezen, gelezen en gelezen. Nu ben ik toch veel wijzer geworden en heb ik een veel gezondere levensstijl.

Ik eet nu zo'n 3000 kcal op een dag en kom nauwelijks vet aan! Ik ben ondertussen van 56kg naar 67kg geraakt, hopelijk lukt dit jou ook!

Een aantal basics zijn:

- Eet veel! Bereken je behoefte uit en ga daar zo'n 300 kcal bovenzitten.
- Probeer meerdere keren op een dag te eten, dus zo'n 6/7 keer.
- Overtrain je niet! Ik raad je aan om met Rippetoe te beginnen.
- Denk niet dat vetten ongezond zijn! Ze zijn essentieel voor je hormonen. (bv. noten, zalm, vette vis, pindakaas,...)
- Slaap voldoende! Probeer toch aan je 8 uren slaap te geraken!

Verder zijn er nog een heleboel andere dingen waaraan je je zeker moet houden om optimale resultaten te behalen, maar die moet je zelf maar eens opzoeken.

Mijn excuses voor het lange bericht, maar hopelijk heb je hier iets aan! Succes!

Ok erg bedankt voor alle tips! Ik ga het zeker uitproberen.

46 Kg :eek:

Terug
Naar boven