XXL Nutrition

Bodylab.nl

Status
Niet open voor verdere reacties.
Waarom zit er Glycine in jullie Diet-Shake? Doen jullie ook aan Amino-spiking?

INGREDIËNTEN: Caseine micellar (koemelk, lactose), whey proteine concentraat (koemelk, lactose, soja), glycine, voedingsvezel: inuline, ei-eiwit isolaat, whey proteine isolaat (koemelk, lactose, soja), vitamine en mineralen premix: (natrium chloride, tri kalium citraat, magnesium carbonaat, vitamine C, niacine, vitamine E, panthoteenzuur, vitamine B6, vitamine B2, vitamine B1, foliumzuur, biotine, vitamine B12), l-choline bi tartraat, groene thee extract, zoetstof: sucralose, l-carnitine tartraat, chroom picolinaat; Aardbei: smaakaroma: aardbei, natuurlijke kleurstof: bietenrood; Banaan:smaakaroma: banaan; Cappuccino:smaakaroma: cookies & cream, cappuccino, oploskoffie; Choco*: magere cacaopoeder, smaakaroma: choco; Rode vrucht:smaakaroma: framboos, aardbei; Vanille: smaakaroma: vanille.

Hmm inderdaad..???

zo, voor het eerst maar eens jullie whey besteld.... ben benieuwd of de smaak gaat bevallen. na jaren dezelfde whey te hebben genuttigd nu maar over gestapt... het lijkt er op dat jullie je zaken wat netter doen!
smaak is in ieder geval dikke prima!
niet zo heftig zoet als die van b&f, veel minder geur, wat mijn collega's gelijk opviel, en veel minder kleur. al met al een wat neutralere shake, top!

Beste Massnovice,

Bedankt voor je vraag.

Nee, we doen niet aan amino spiking.
In al onze producten, als whey protein, whey isolaat, casein staat er geen Glycine in de ingrediëntenlijst.
Je zult dan bij labtesten ook nooit afwijkende hoeveelheden glycine tegenkomen.

Er zit inderdaad Glycine in onze Diet Shake. Daarom hebben we dit ook gedeclareerd in de ingrediëntenlijst. Diet Shake is een mengsel bedoeld als shake om af te vallen. Het product bevat een hele lijst van ingrediënten om tot de door ons gewenste formule te komen. Een volle, romige en lekkere shake met diverse ingrediënten die bijdragen aan een dieet en slechts 70kcal bevat. Dit met zo min mogelijk vet en suikers.

Ik hoop je vraag hiermee duidelijk te hebben beantwoord!

Bedankt voor je reactie maar extra glycine in een dieet-shake is totaal zinloos voor de gebruiker.
Voor de producent, jullie dus heeft glycine meerdere voordelen. Het is erg goedkoop, en verhoogt het eiwitpercentage.

Aan de ingrediënten te zien zit er vrij veel glycine in jullie Diet-shake, o.a. meer dan Inuline, ei-eiwit en whey proteine isolaat.

Ook de hoeveelheden L-carnitine en groene thee doen helemaal niks in de hoeveelheden die in de Diet-Shake zitten.

- Kwaliteit voor een erg scherpe prijs (dus niet!)

Diet shake bestaat voor een groot gedeelte uit eiwitten en het nutteloze glycine

Naast eiwitten bevat Diet Shake diverse andere ingrediënten als chroom, te weinig groene thee, diverse vitamines en te weinigl-carnitine.

Jammer dat jullie zo'n product verkopen.

Volgens mij is Glycine een smaakdrager. Heb liever een whey shake met wat glycine (een amino), wat een positief effect op de smaak heeft, dan met fructose of chemische zoetstoffen.

Bedankt voor je reactie maar extra glycine in een dieet-shake is totaal zinloos voor de gebruiker.
Voor de producent, jullie dus heeft glycine meerdere voordelen. Het is erg goedkoop, en verhoogt het eiwitpercentage.

Aan de ingrediënten te zien zit er vrij veel glycine in jullie Diet-shake, o.a. meer dan Inuline, ei-eiwit en whey proteine isolaat.

Ook de hoeveelheden L-carnitine en groene thee doen helemaal niks in de hoeveelheden die in de Diet-Shake zitten.

Diet shake bestaat voor een groot gedeelte uit eiwitten en het nutteloze glycine

Naast eiwitten bevat Diet Shake diverse andere ingrediënten als chroom, te weinig groene thee, diverse vitamines en te weinigl-carnitine.

Glycine geeft de wat zoete smaak waardoor ie lekker is. Wie kopen een Dieet-shake? Geen hardcore BB'ers die rauwe kip eten zonder kruiden en rustig zeik drinken als het gains oplevert. Nee, een dieet shake is voor vrouwen die af willen vallen en f**gots die een shakie willen omdat ie lekker is.

Ga anders ook even bij elke suppshop de PWO's af waar ingredienten als Agmatine en Citrulline inzitten in babydoses waar je geen ruk van merkt. Zo is elke supp van elke shop en dat is ook de reden waarom 't onzin is om 1000 euro per maand aan verschillende poedertjes uit te geven.

Dieet shake is gewoon marketing.

Zoals al door MikieB en bricone is aangegeven denk ik dat in een product als Dieet Shake de toevoeging van Glycine niet kwalijk te nemen is.
Het zorgt voor extra zoetigheid en smaak. Inuline zorgt er weer voor dat de shake wat romiger / meer verzadigend wordt.
Als je eiwitten zoekt dan neem je een "gewone" whey. Kijk je bij de Whey Protein naar de ingrediënten, is er niets verkeerd wat er tussen staat.

wat is het probleem, ga je ook zo zitten zuren als je een big mac eet (teveel dit, te weinig dat)???
het staat gewoon allemaal op het etiket, dus je weet wat je koopt en dus eet

Zoals al door MikieB en bricone is aangegeven denk ik dat in een product als Dieet Shake de toevoeging van Glycine niet kwalijk te nemen is.
Het zorgt voor extra zoetigheid en smaak. Inuline zorgt er weer voor dat de shake wat romiger / meer verzadigend wordt.
Als je eiwitten zoekt dan neem je een "gewone" whey. Kijk je bij de Whey Protein naar de ingrediënten, is er niets verkeerd wat er tussen staat.

Eens, maar omdat glycine een middel is dat wordt gebruikt om te spiken, vind ik het ook niet echt een lekkere toevoeging. Het bekende aminolabs gebruikte het ook in de BenF shake, dus je hebt de schijn tegen je bij mij zeg maar. Maar goed, bodylab heeft wel tests gepubliceerd waaruit blijkt dat ze niet spiken, dus op zich is het allemaal niet zo erg.

Eens, maar omdat glycine een middel is dat wordt gebruikt om te spiken, vind ik het ook niet echt een lekkere toevoeging. Het bekende aminolabs gebruikte het ook in de BenF shake, dus je hebt de schijn tegen je bij mij zeg maar. Maar goed, bodylab heeft wel tests gepubliceerd waaruit blijkt dat ze niet spiken, dus op zich is het allemaal niet zo erg.

Als je ermee wilt spiken ben je wel een zware mong**l als je het op je label plaatst denk je ook niet? Weet zo niet hoe 't met B&F zit maar volgens mij staat daar niet op dat er Glycine en dergelijke in zaten toch? Dat B&F nu een stel eikels blijkt te zijn hoeft imo niet op te wekken dat iemand zonder gedegen achtergrond in dit soort dingen een shop als Bodylab moet gaan 'zwartpraten' over iets dat ze netjes op hun label zetten en dat goed te verklaren valt.

Als je ermee wilt spiken ben je wel een zware mong**l als je het op je label plaatst denk je ook niet? Weet zo niet hoe 't met B&F zit maar volgens mij staat daar niet op dat er Glycine en dergelijke in zaten toch? Dat B&F nu een stel eikels blijkt te zijn hoeft imo niet op te wekken dat iemand zonder gedegen achtergrond in dit soort dingen een shop als Bodylab moet gaan 'zwartpraten' over iets dat ze netjes op hun label zetten en dat goed te verklaren valt.

Ben het met je eens, ik zou het alleen als eiwitproducent niet in mijn hoofd halen om dat soort toevoegingen te doen. Maar goed, niks ten nadele van BL, die spiken echt niet als je die labtests ziet,

Glycine valt inderdaad goed te verklaren: Het verlaagt de kostprijs van een product en het verhoogt het eiwitpercentage. WIN WIN voor de producent. De meeste gebruikers zal het weinig interesseren.

Voor een zoete smaak heb je geen glycine nodig. Totale onzin. Met alleen zoetstoffen zoals sucralose al dan niet in combinatie met acesulfaam-k kun je een product al zoet/lekker genoeg maken.

Doordat Bodylab zich niet alleen op de Nederlandse markt richt zijn zij verplicht om glycine apart te vermelden. Volgens mij is het in Nederland (nog) niet verplicht om losse aminozuren apart te vermelden.

Amerikaanse merken zoals Muscletech voegen ook nutteloze aminozuren toe, wat zij ook op het etiket vermelden. Allemaal mong*len dus zoals jij zegt.

Heb jezelf wel verstand van het produceren van voedingssupplementen?

Ik vind wel dat de shakes niet zo goed oplossen ben ik de enige of zijn er nog bij wie dit ook zo,is?

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.034
Ik vind wel dat de shakes niet zo goed oplossen ben ik de enige of zijn er nog bij wie dit ook zo,is?

Dag Jens96,

Onze shakes mengen prima.
In sommige variaties als choco-cocos voegen we wat kokos snippers toe.
Deze lossen natuurlijk niet op. :)

Mag ik je vragen welke shake, smaak en batchnummer je hebt dan kijk ik even met je mee :)

Hey bodylab checken jullie ook je facebook berichten??

Ik kan niet betalen met bankcontact bij jullie?

Dag Jens96,

Onze shakes mengen prima.
In sommige variaties als choco-cocos voegen we wat kokos snippers toe.
Deze lossen natuurlijk niet op. :)

Mag ik je vragen welke shake, smaak en batchnummer je hebt dan kijk ik even met je mee :)

Oei die pot is al lang op maar dit was een gewone pot whey proteinen met vanile smaak aan de smaak was niets mis maar als ik het in men shake deed dan waren het zo allemaal klontertjes

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.038
Hey bodylab checken jullie ook je facebook berichten??

Ja doen we normaal gesproken dagelijks.
Echter deze week was het zo ongelofelijk druk dat we soms enkele dagen achterliepen.

Hoop dat je ondertussen al bent geholpen anders hoor ik het graag! :)

---------- Toegevoegd om 14:58 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:55 ----------

Ik kan niet betalen met bankcontact bij jullie?

We werken met Mister Cash, zo uit het hoofd is dat toch de vervanger van bankcontant?

Hier kun je evt meer info vinden over al onze betaalmethodes:
https://www.bodylab.nl/klantenservice/verzend-betaalmethodes#betaalmethodes

---------- Toegevoegd om 15:00 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:58 ----------

Oei die pot is al lang op maar dit was een gewone pot whey proteinen met vanile smaak aan de smaak was niets mis maar als ik het in men shake deed dan waren het zo allemaal klontertjes

Ik zal volgende week wel even een kort filmpje maken en plaatsen om te laten zien dat onze shakes prima oplossen. :)

Ja doen we normaal gesproken dagelijks.
Echter deze week was het zo ongelofelijk druk dat we soms enkele dagen achterliepen.

Hoop dat je ondertussen al bent geholpen anders hoor ik het graag! :)

---------- Toegevoegd om 14:58 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:55 ----------

We werken met Mister Cash, zo uit het hoofd is dat toch de vervanger van bankcontant?

Hier kun je evt meer info vinden over al onze betaalmethodes:
http://www.bodylab.nl/klantenservice/verzend-betaalmethodes#betaalmethodes

Mister Cash / Bancontact zijn hetzelfde, ze gebruiken dezelfde naam en staat ook zo vermeld op de bankkaarten, in België gebruiken we wel altijd de naam Bancontact

Blijkbaar had ik er volledig overgezien doordat je eerst in het scrolldown menu België moet selecteren en standaard staat er nederland en dan staat bankcontact er niet tussen.

Ben benieuwd voor de smaken met het sample pack van jullie whey.
Aangezien ik zo goed als zonder whey zit maar op goed geluk 900gr pineapple besteld. Khoop dat hij lekker is, maar als het naar pineapple smaakt kan dat niet slecht zijn ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven