XXL Nutrition

Boevenhotel Friesland geopend

Bullshit dan is hij een getuige en geen verdachte!
En die 3 dagen vasthouden gebeurt niet direct eerst een vooronderzoek en als er belastende bewijzen/verklaringen zijn mogen ze je pas 3x 24u vasthouden en dan nog met toestemming van de off. v justitie.Misschien moet je voor sinterklaas het wetboek van strafrecht en het wetboek van strafvordering eens vragen.
Zal heel wat discussies schelen hier!

:thumbs: klopt bijna , in NL eigenlijk maar 3 x 12 uur

Zucht....
Ik probeer je niet de les te lezen, maar zoals het er bij jullie aan toe gaat zo werkt het hier niet!
Ik weet niet met welke gevangenis jij veel te maken hebt, maar geloof mij wat jij beschrijft zijn werkwijzes in de Abu Ghraib en Guantanamo Bay.
Je zegt wel dat het zo gaat, maar geloof mij kom naar Nederland en praat eens met iemand van het Justitiële apparaat me die beweringen waar jij mee komt lachen ze jou vierkant uit.
Om je vast te mogen houden is een bevel nodig en die word alleen uitgegeven door een off. v Justitie.
Zonder dat word je tegen je wil vastgehouden en is het vrijheidsberoving.
En als je zoveel last hebt van typfouten moet je misschien wat minder typen!

Zucht....
Ik probeer je niet de les te lezen, maar zoals het er bij jullie aan toe gaat zo werkt het hier niet!
Ik weet niet met welke gevangenis jij veel te maken hebt, maar geloof mij wat jij beschrijft zijn werkwijzes in de Abu Ghraib en Guantanamo Bay.
Je zegt wel dat het zo gaat, maar geloof mij kom naar Nederland en praat eens met iemand van het Justitiële apparaat me die beweringen waar jij mee komt lachen ze jou vierkant uit.
Om je vast te mogen houden is een bevel nodig en die word alleen uitgegeven door een off. v Justitie.
Zonder dat word je tegen je wil vastgehouden en is het vrijheidsberoving.
En als je zoveel last hebt van typfouten moet je misschien wat minder typen!

Hebben ze een bevel nodig om iemand 24 uur vast te houden?

ps: ik moet veel typen omdat ik veel moet herhalen; Omdat velen niet lezen wat er wordt geschreven.

Euhm jij probeert ons jouw mening op te dringen.
Dat is iets anders dan dat wij jouw uitspraken niet lezen en je het daarom moet herhalen.
Je hebt wel de naam thinkalot, maar bij het typen van je verhaaltjes is het meer alsof je wat roept.
Misschien een nickchange naar thinkless?
En nu ga je mij vragen of hetgeen wat ik zei klopt?
Om iemand vast te houden gebeurt dat nadat er is vastgesteld of er een redelijk vermoeden van schuld is bij het delict/overtreding.
Om iemand dan vast te houden is idd een bevel nodig is die er niet dan zal de zaak als het voorkomt worden geseponeerd wegens o.a vormfouten en het vasthouden van een persoon tegen zijn wil in.
En dan maakt het niet uit wat hij heeft gedaan in bewaring stelling voor verhoor o.i.d dient in NL volgens bepaalde regels te gebeuren en zal altijd met toestemming van de off. v Justitie moeten gebeuren
Zonder bevel mogen agenten je huis niet betreden, mogen ze je niet afluisteren, mogen ze je niet meenemen en ze mogen je niet eens arresteren behalve staande houden.

Ja, blijkbaar weet ghostrider dus minder goed dan hij ons wil doen geloven. Een nieuwe bel doorprikt.

Nou volgens mij weet ik toch iets meer dan jou!
In België mogen ze blij zijn dat jij geen politie agent bent er zouden dan hel wat mensen onterecht vastzitten.
Het vooroordeel wat Nederlanders over Belgen hebben verduidelijk je zo wel weer!

Om iemand vast te houden gebeurt dat nadat er is vastgesteld of er een redelijk vermoeden van schuld is bij het delict/overtreding.
Om iemand dan vast te houden is idd een bevel nodig is die er niet dan zal de zaak als het voorkomt worden geseponeerd wegens o.a vormfouten en het vasthouden van een persoon tegen zijn wil in.
En dan maakt het niet uit wat hij heeft gedaan in bewaring stelling voor verhoor o.i.d dient in NL volgens bepaalde regels te gebeuren en zal altijd met toestemming van de off. v Justitie moeten gebeuren
Zonder bevel mogen agenten je huis niet betreden, mogen ze je niet afluisteren, mogen ze je niet meenemen en ze mogen je niet eens arresteren behalve staande houden.

Dus jij gaat me dus vertellen dat iedereen wordt aangehouden, dit altijd het geval is als er een redelijk vermoeden van schuld bestaat? En dat daar altijd een bevel voor nodig is? Jeetje man, heb jij drugs genomen?

Je weet meer dan mij, zeg je? Ik weet idd weinig van de Nederlandse wetgeving af maar had jij ook maar een beetje gezocht op het net ipv trachten mij belachelijk te maken, dan had je je nu niet zelf belachelijk gemaakt; Want kijk eens wat ik vind.

Politie.nl

"De politie mag u zes uur voor verhoor vasthouden op het politiebureau. Bij die verhoren bent u niet tot antwoorden verplicht. Voor elk verhoor moet u dat worden meegedeeld. De tijd tussen 24.00 en 09.00 uur telt niet mee in de zes verhooruren. Als u dus 's avonds om 20.00 uur wordt aangehouden, mag u uiterlijk tot 11.00 uur de volgende ochtend worden vastgehouden. Van 20.00 tot 24.00 uur voor verhoor, dan de nacht van 24.00 tot 09.00 uur en dan de periode van 09.00 tot 11.00 uur. "

dus hier is nog geen officier van justitie te pas gekomen. Dus er is ook geen sprake van een arrestatie, noch van een bevel!
en verder zegt de site:
"Inverzekeringstelling
Tegen het einde van die periode beslist een hulpofficier van justitie
wat er verder moet gebeuren. Afhankelijk van het gepleegde feit bestaat de mogelijkheid dat u in verzekering wordt gesteld. Deze inverzekeringstelling is voor maximaal drie dagen, daarna moet een rechter beslissen wat er verder gaat gebeuren. Meestal zult u binnen deze termijn aan de rechter worden voorgeleid.

Advocaat
Vanaf het moment van de inverzekeringstelling heeft u ook recht op bijstand van een advocaat. Als u daar prijs op stelt, kunt u aangeven gebruik te willen maken van een eigen advocaat. De politie zal hem of haar dan benaderen. Doet u dat niet, dan krijgt u bijstand van de dienstdoende piketadvocaat.

Verlenging
Na drie dagen inverzekeringstelling wordt u geleid voor de Officier van Justitie, die de inverzekeringstelling met drie dagen kan verlengen. Als hij/zij dat doet, toetst een Rechter (-Commissaris) deze verlenging. In de praktijk komt het er op neer dat u na de geleiding voor de Officier van Justitie direct wordt voorgeleid aan een Rechter- Commissaris. Deze kan u voor maximaal tien dagen in bewaring stellen. Daarna wordt opnieuw bekeken wat er verder moet gebeuren. De mogelijkheid bestaat dan dat er een gevangenhouding wordt bevolen, u kunt maximaal drie keer dertig dagen worden vastgehouden. Daarna moet er een terechtzitting volgen. In totaal kunt u dus 106 dagen en 6 uur worden vastgehouden, voordat de terechtzitting plaats vindt."

-------------------------------

zo, voel je je nu niet heel dom?

Laatst bewerkt:
Tijden die niet meetelden zijn van 23:00 tot 11:00 geweest tot een paar jaar geleden , vandaar dat ik 12 uur zei , dit staat dan voor 1 dag en idd wat je opgezocht hebt klopt nog steeds 3x12 uur = 3 dgn
Echter was het toen ik die opleiding deed 12 ipv 6 uur ( 1e uren ) als ik het mij goed herinner , laatste moet je me niet op vast pinnen ;)

Zeg thinkless.
Waar sprak jij over jij had het over dat ze iedereen zomaar op kunnen pakken.
De enige die zich hier voor lul zet ben je zelf!
Wat jij copy+paste gaat over een verdachte ( iemand met een redelijk vermoeden van schuld bij het plegen/overtreden van een delict )
Wie roept hier constant dingen over "bronnen" en zegt vervolgens dat die "bronnen" onbetrouwbaar zijn?
En geloof mij een officier van justitie krijgt echt wel te horen wat er met een verdachte gebeurt.
Ook bij die 3x 12 uur, een agent mag nl niet zo maar iemand opsluiten/ondervragen zonder toestemming.
Maar je bent een mooie criminoloog je kent het verschil tussen een getuige en een verdachte niet eens ( van daders spreken we pas bij een veroordeling!!! )
Peter r de vries zal trots op je zijn

Zeg thinkless.
Waar sprak jij over jij had het over dat ze iedereen zomaar op kunnen pakken.
De enige die zich hier voor lul zet ben je zelf!
Wat jij copy+paste gaat over een verdachte ( iemand met een redelijk vermoeden van schuld bij het plegen/overtreden van een delict )
Wie roept hier constant dingen over "bronnen" en zegt vervolgens dat die "bronnen" onbetrouwbaar zijn?
En geloof mij een officier van justitie krijgt echt wel te horen wat er met een verdachte gebeurt.
Ook bij die 3x 12 uur, een agent mag nl niet zo maar iemand opsluiten/ondervragen zonder toestemming.
Maar je bent een mooie criminoloog je kent het verschil tussen een getuige en een verdachte niet eens ( van daders spreken we pas bij een veroordeling!!! )
Peter r de vries zal trots op je zijn

Ja probeer je er maar uit te lullen maar je hebt je flink voor schut gezet.
De tekst is duidelijk. er worden duizenden mensen per dag opgepakt voor ondervraging, getuigenis, verklaring. Denk je nu werkelijk dat men daar iedere keer de officier van justitie voor zal contacteren. Die zou geen seconde rust hebben. De tekst is duidelijk. PAs na de eerste periode van 6 uur, niet rekening houdende met de uren tussen 24u00 en 9 u00, moet men de officier contacteren;

Maar negeer dat maar allemaal en tracht je daar ook maar weer uit te lullen. Ik zeg gewoon: OWNED!

Ja probeer je er maar uit te lullen maar je hebt je flink voor schut gezet.
De tekst is duidelijk. er worden duizenden mensen per dag opgepakt voor ondervraging, getuigenis, verklaring. Denk je nu werkelijk dat men daar iedere keer de officier van justitie voor zal contacteren. Die zou geen seconde rust hebben. De tekst is duidelijk. PAs na de eerste periode van 6 uur, niet rekening houdende met de uren tussen 24u00 en 9 u00, moet men de officier contacteren;

Maar negeer dat maar allemaal en tracht je daar ook maar weer uit te lullen. Ik zeg gewoon: OWNED!

De (hulp)officier van Justitie wordt ten alle tijden direct ingelicht. Overigens is dat niet zo moeilijk, want dat is 9 van de 10 keer gewoon de korpscommandant.
Tevens mogen ze je niet zomaar vasthouden hier in Nederland en zeker niet als je onschuldig bent. Op het moment, dat je wordt vastgehouden, begint het onderzoek tegen je. In eerste instantie om je identiteit vast te stellen.

De (hulp)officier van Justitie wordt ten alle tijden direct ingelicht. Overigens is dat niet zo moeilijk, want dat is 9 van de 10 keer gewoon de korpscommandant.
Tevens mogen ze je niet zomaar vasthouden hier in Nederland en zeker niet als je onschuldig bent. Op het moment, dat je wordt vastgehouden, begint het onderzoek tegen je. In eerste instantie om je identiteit vast te stellen.

Bij ons hier in Belgie hoeft de politie dat niet te doen. Pas na 24 uur wordt beslist wat er gebeurd. Wil men iemand langer vasthouden dan heeft men een een bevel van de onderzoekstrechter of procureur nodig.
je kan dus 24 uur vastgehouden worden en daar ging het van in den beginne om: 24 uur in een cel zitten als je niks hebt gedaan. Nou dan apprecieer je wel een tv denk ik, niet?!

Jammer thinkless je owned jezelf!
En je zegt tegen mij probeer je er maar niet uit te lullen, maar wat doe je tegen Mighty?
Juist er uit lullen!
Wat vonden de meeste Nederlanders nou van Belgen?
Geloof mij jij bent niet de uitzondering die de regel bevestigt.
Duik nog maar gauw in je studieboeken en informeer eens flink bij je bronnen want je verhalen zuigen zwaar net als je stellingen.
En waar het in den beginne om ging is dat jij zegt dat mensen willekeurig mogen worden vastgehouden!
En dat is klinklare onzin jij reageert op een topic wat gaat over een stadje in Nederland en laten we het sterker zeggen op een kleine 30 kilometer bij mij vandaan.
De wetten die hier gelden gaan over Nederlands grondgebied dus word je berecht/vervolgd op de Nederlandse manier en hoe het in België gaat heeft hier niks mee van doen.
Dus sla je staart tussen je benen en druip nou maar af want je zit er wat dit betreft echt helemaal naast.

Bij ons hier in Belgie hoeft de politie dat niet te doen. Pas na 24 uur wordt beslist wat er gebeurd. Wil men iemand langer vasthouden dan heeft men een een bevel van de onderzoekstrechter of procureur nodig.
je kan dus 24 uur vastgehouden worden en daar ging het van in den beginne om: 24 uur in een cel zitten als je niks hebt gedaan. Nou dan apprecieer je wel een tv denk ik, niet?!

Dit Hotel staat toch in NL ??? :D

Waarom moet alles zo luxe zijn, ok het zijn verdachten, maarja zijn meestal toch wel schuldig. En alsof een verdachte niet zonder tv, vloerverwarming etc kan. Krijgen ze ook nog een 6 gangen diner en worden ze gebracht met een limousine?

Besteed dat geld liever aan bejaardetehuizen ipv deze onzin, dit is net zo onzinnig als geld spenderen aan moskeeen.

Waarom moet alles zo luxe zijn, ok het zijn verdachten, maarja zijn meestal toch wel schuldig. En alsof een verdachte niet zonder tv, vloerverwarming etc kan. Krijgen ze ook nog een 6 gangen diner en worden ze gebracht met een limousine?

Besteed dat geld liever aan bejaardetehuizen ipv deze onzin, dit is net zo onzinnig als geld spenderen aan moskeeen.

Idd we zijn er !!!
Iedereen is het er toch wel over eens dat luxe niet in een cel hoort !!
( althans de meeste )

Slotje dan maar ???

Hmm het complex staat er toch al dus we schroeven de tralies eraf en stoppen er bejoarden in problem solved.:D

iets wijsmaken?
Maar waar heb je het over?

IN POLITIECELLEN ZITTEN GEEN GEDETINEERDEN; GEDETINEERDEN ZITTEN IN ECHTE GEVANGENISSEN EN NIET IN POLITIECELLEN.

IN FUNCTIE VAN EEN ONDEROZEK WAAR ALLES SNELM MOET GAAN EN ER GEVAAR IS VOOR COLLUSIE? MOET MEN SOMS ALLE VEMOEDELIJKE BETROKKEN PARTIJEN ZO SNEL MOGELIJK OPPAKKEN EN TIJDELIJK VASHOUDEN; DEZE MENSEN ZIJN EVENTUELE VERDACHTEN MAAR OOK EVENTUELE GETUIGEN.
MEN ONDERVRAAGT HEN EN MEN BEPALD OF ZE ER IETS OF NIKS MEE TE MAKEN HEBBEN? OF ZE VERDER ZULLEN AANGEHOUDEN WORDEN OF VRIJGELATEN WORDEN ONDER VOORWAARDEN. ANDES WORDEN ZE GEWOON VRIJGELATEN NA HUN VERKLARING
DEZE METHODE IS SOMS NOODZAKELIJK EN HEEFT DUS TOT GEVOLG DAT JE ALS ONSCHULDIGE EEN DAG VASTZIT;

IK BEN VAN bELGIE DUS ER ZULLEN WEL LICHTE VERRSCHILLEN IN DE METHODE EN PROCEDURE ZITTEN MAAR GLOBAAL GEZIEN IS ET REDELIJK IDENTIEK

Blijf eens met je poten van de Caps Lock toets af.. je komt echt niet geloofwaardiger over nu; eerder zielig.

Terug
Naar boven