XXL Nutrition

Bokszak -> Cardio

Jerlinn

Cool Novice
Waardering
17
Lengte
1m80
Massa
75kg
Vetpercentage
13%
Yo
Ik zit momenteel in mijn bulkfase en train 3x per weer 1,5 uur alleen kracht. Nu wil ik wat cardio op nontrainingsdagen doen zoals bijv touwtje springen.
Nu vroeg ik me af: kan ik ook een Bokszak kopen en dan daar 45-60 min tegen aan slaan?? Heb je dan een goeie cardio sessie of belast je er op een of andere manier je triceps/borst teveel mee als je die spieren die dag ervoor bijv hebt getraint?

45-60 minuten lijkt me wel heel lang als massa je hoofddoel is en je geen partijtjes boks wil doen, op 20 tal minuten kan je je ook wel kapotsparren, lijkt me doeltreffender voor een bodybuilder.

• Topic Starter Topic Starter
Ja is ook wel beetje overdreven. 20 min is goed zat. Maar dat zou dan het beste in de ovhtend op lege maag zijn? Of maakt dat niet zo uit.

in de ochtend met een lege maag gaan trainen? Ik wordt er duizelig van en voel me slapjes/moe na een paar minuten. Breng je lichaam eerst op gang met voeding en ga dan pas iets van een training doen lijkt mij :)

in de ochtend met een lege maag gaan trainen? Ik wordt er duizelig van en voel me slapjes/moe na een paar minuten. Breng je lichaam eerst op gang met voeding en ga dan pas iets van een training doen lijkt mij :)

Ik denk echt dat dat per persoon verschillend is.
Mij lijkt me op een lege maag cardio doen de meest effectieve manier.

Ik zou het gewoon proberen, word je toch slap/moe/duizelig, zou ik het gewoon op een ander moment doen.
Je moet het natuurlijk wel leuk houden voor jezelf.

• Topic Starter Topic Starter
Naja dat van de ochtend heb ik van mensen die een de cut zitten en da namelijk meteen vet verbranden. Maar aangezien dat toch niet echt werkt in de bulk kan ik misschien beter na wat eten

ik train 2x per week op de bokszak
in totaal een 30 min, maar werk in "rondes", dus na 5min neem ik telkens 2 min rust, dus komt uit op 20min effectief boksen he

Terug
Naar boven