MuscleMeat

Bokszak.

Nick1997

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m70
Massa
44kg
Heey iedereen!
Ik heb sinds kort een bokszak van iets over de twee meter ( Zo een die proffesionals ook meestal hebben XD ) Me buurman zei dat dat heel goed is voor je armen rug en nog wat dingen. Maar wie weet of dit echt werkt? En voor welke onderdelen van je lichaam? ( Armen buik enzo. )

En nog een vraag:

Hoe kan je het best boksen? Lang en normaal temp of kort en dat ding helemaal kapot rammen?

Thanks voor het lezen en hopelijk nog maar bedankt voor een reactie:D

met boksen ga je geen spiermassa opbouwen. Ik zou ook niet zonder enige boks ervaring zomaar wild op een zak gaan staan meppen,,,

gozer, ik ruik van ver dat jij een aankomende ster bent op DBB..suc6 ermee

helemaal kapot rammen, dan terug komen hier en dan ben je net als arnold :cool:

Kopstoten geven , daar dient het voor . Boksen is niet cool :D

En op jouw leeftijd wil je echt niet oncool zijn , toch ?

ik heb medelijden met die bokszak,die gaat harde klappen krijge!

Lang en rustig tempo in het begin, probeer je stoten en trappen zo correct mogelijk uit te voeren, later pas kun je kracht erin gaan gooien bij elke trap of stoot, maar eerst moet je jezelf aan leren hoe je je pols stijf kunt houden als je stoot of hoekt zodat je jezelf niet beschadigd, of hoe je je heup erin gooit om meer kracht op te wekken, je je lichaam achter je stoot zet om meer kracht op te wekken enz enz.
Je moet je voeten juist neerzetten, je voorste voet iets indraaien als je stoot en dan je heup erin, of een stapje naar voren met je voorste voet enz, het is niet iets wat je zomaar doet en als je het jezelf fout aanleert is het moeilijk om het weer goed aan te leren.
Dus beter gelijk goed aanleren:
Het beste is om op kickboksen te gaan en van een goede leraar de basis te leren, dan heb je dat in iedergeval en kun je safe op je bokszak tekeer gaan en elke week je techniek bijhouden.

Er komt meer bij kijken dan je denkt dus neem wat lessen.

en begin niet zonder bandages (ter ondersteuning van je polsen), als je wil ook bokshandschoenen.

• Topic Starter Topic Starter
Waarom kweek je geen spieren met boksen dan? :S. En me vader weet wel wat van boksen dus die helpt me ook. En ja ik heb bokshandschoenen ;)

Boksen is cardio. Als alle boksers zouden massa krijgen erdoor volgens jou, waarom zouden ze dan nog aan krachttraining gaan doen? ;)

Boksen is hetzelfde als roeien: cardio en geen kracht.

Waarom kweek je geen spieren met boksen dan? :S. En me vader weet wel wat van boksen dus die helpt me ook. En ja ik heb bokshandschoenen ;)
je zult misschien wel massa krijgen door boksen maar dat is zo weinig dat je het verschil (bijna) niet ziet. waarom dat je er niet veel massa mee gaint? simpel weg omdat je gewoon met je armen aan het zwaaien bent, je gebruikt geen gewichten om het te verzwaren en dus stel je je spieren niet genoeg op de proef, ze hebben geen reden om te groeien.

je zult bijvoorbeeld ook niet de gains van je leven maken als je gaat squaten zonder gewicht. ik bedoel maar:rolleyes:

je zult misschien wel massa krijgen door boksen maar dat is zo weinig dat je het verschil (bijna) niet ziet. waarom dat je er niet veel massa mee gaint? simpel weg omdat je gewoon met je armen aan het zwaaien bent, je gebruikt geen gewichten om het te verzwaren en dus stel je je spieren niet genoeg op de proef, ze hebben geen reden om te groeien.

je zult bijvoorbeeld ook niet de gains van je leven maken als je gaat squaten zonder gewicht. ik bedoel maar:rolleyes:

precies, ik heb zelf ook een bokszak. die moet je niet hebben om je spierkracht en/of massa te vergroten maar gewoon voor of de kick of de techniek. als je bijv. op een vechtsport zit is het wel handig. en wil je hardcore, gebruik dan géén handschoenen;)

Wat is dan wel een goeie oefening om massa in me armen te krijgen. Rest heb ik al wel zonder echt te trainen. Maar me armen... ik ga niet naar de sportschool, en al zou ik dat gaan mag ik nog geen krachtoefeningen doen omdat ik te jong ben !? :S

je bent inderdaad nog jong, weet je zeker of je nu al wilt beginnen met massa opbouwen. je zou wat lichte oefeningen kunnen doen maar naar de sportschool zit er voor jou nog niet. ze staan dat niet eens toe

Wat is dan wel een goeie oefening om massa in me armen te krijgen. Rest heb ik al wel zonder echt te trainen. Maar me armen... ik ga niet naar de sportschool, en al zou ik dat gaan mag ik nog geen krachtoefeningen doen omdat ik te jong ben !? :S
je kan allerlei oefeningen doen met dumbbells. ik ben ook begonnen op mijn 13e met zo af en toe wat dumbbell curls te doen. heb en/of mag je geen dumbbells, dan kan je nog zoeken naar andere "zware" voorwerpen in huis waar je curls mee kan doen, maar ideaal is het natuurlijk niet. verder weet ik ook niet zomaar iets te bedenken.

Ja ik ben al eens een keer met school naar een sportschool gegaan het wel mocht. Misschien omdat er daat begeleiding was? Maar dat is te ver voor mij om heen te gaan op de fiets. Auto kan wel maar me ouders doen bij de sportschool waar het niet mag ;(

Zeg aan die begeleiders dat het jouw leven is en niet hun leven.
Jij weet toch wat je wilt doen met je leven en hoe je je vrije tijd wilt opvullen zeker. Wat is me dat nu :p

Zeg aan die begeleiders dat het jouw leven is en niet hun leven.
Jij weet toch wat je wilt doen met je leven en hoe je je vrije tijd wilt opvullen zeker. Wat is me dat nu :p
Ze willen voorkomen dat hij later scheef gaat lopen, want zoals iedereen weet groeien je botten scheef bij krachttraining op jonge leeftijd. Heel aardig dus eigenlijk:)

Ik ben van mening dat boksen wel degelijk voor spiermassa kan zorgen.. Er zijn verschillende manieren van boksen met een zak, als je voor een minuut volle kracht gebruikt, niet snel achterelkaar, krijg je echt wel spiergroei met een redelijke voeding. Het is alleen niet ideal voor massa, maar kracht neemt wel degelijk toe en de behoefte van je lichaam aan meer spieren. Bij boksen gebruik je je triceps, biceps, abs, rug, traps, hele nek, benen en kuiten. Is gewoon full body workout, die veel energie kost, maar ook gericht kan zijn op kracht.

Terug
Naar boven