AndroidHealthClinic

Bokszak.

• Topic Starter Topic Starter
Ze willen voorkomen dat hij later scheef gaat lopen, want zoals iedereen weet groeien je botten scheef bij krachttraining op jonge leeftijd. Heel aardig dus eigenlijk:)

Ja ik weet dat het slecht kan gaan om op mij leeftijd te gaan trainen. Ikga natuurlijk niet iets doen van het niveau van een bodybuilder lijkt me :S. Beetje spieren kan geen kwaad toch?

als je als 13-jarige jongen gewoon in een sportschool krachtoefeningen mag doen, zullen er wel niet veel begeleiders rond lopen (of geen). ik zou de sportschool nu nog even uitsluiten omdat je dan toch meer en andere oefeningen wil doen en aangezien er geen begeleiders rond lopen kan dit gevolgen hebben voor later. maar thuis kun je wel al wat doen ja, maar ik zou dit alsnog niet forceren.

als je als 13-jarige jongen gewoon in een sportschool krachtoefeningen mag doen, zullen er wel niet veel begeleiders rond lopen (of geen). ik zou de sportschool nu nog even uitsluiten omdat je dan toch meer en andere oefeningen wil doen en aangezien er geen begeleiders rond lopen kan dit gevolgen hebben voor later. maar thuis kun je wel al wat doen ja, maar ik zou dit alsnog niet forceren.

zo dacht ik er ook over op men 16de , maar dit is allemaal dikke b*llshit :)

Boksen is cardio. Als alle boksers zouden massa krijgen erdoor volgens jou, waarom zouden ze dan nog aan krachttraining gaan doen? ;)

Boksen is hetzelfde als roeien: cardio en geen kracht.

:o:o:o:o:o:o:o:o:o:o

:(Tis dat met signature al vol zit, zo'n achterlijke uitspraak zou er mooi tussen kunnen staan. :(

Maarja ontopic: Bokszak is onwijs leuk, beetje met je ouwe man leren stoten uitdelen, dekking houden en 't juiste voetenwerk.
Wat je daarnaast ook kan doen zijn een paar oefeningen thuis zoals opdrukken, optrekken en buikspier oefeningen.

Met sportschool zou'k gewoon eventjes wachten nog.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Hoe vaak zou ik dit dan allemaal moeten doen. Meeste wat op dit forum van tieners staat is voor 16 jaar ofzo. En ik ben nog maar 13 xd. Dus wat is het beste voor iemand die nog niet echt getraind heeft, 13 jaar is, 1.70m lang en 45 kilo? Ik bedoel hiermee hoevaak opdrukken enzo...

Hoe vaak zou ik dit dan allemaal moeten doen. Meeste wat op dit forum van tieners staat is voor 16 jaar ofzo. En ik ben nog maar 13 xd. Dus wat is het beste voor iemand die nog niet echt getraind heeft, 13 jaar is, 1.70m lang en 45 kilo? Ik bedoel hiermee hoevaak opdrukken enzo...
3 sets tot faillure ofzo. ik doe geen push-ups maar lijkt mij het beste

:(Tis dat met signature al vol zit, zo'n achterlijke uitspraak zou er mooi tussen kunnen staan. :(

Maarja ontopic: Bokszak is onwijs leuk, beetje met je ouwe man leren stoten uitdelen, dekking houden en 't juiste voetenwerk.
Wat je daarnaast ook kan doen zijn een paar oefeningen thuis zoals opdrukken, optrekken en buikspier oefeningen.

Met sportschool zou'k gewoon eventjes wachten nog.
Ga jij zeggen dat boksen goed is om je squat of bench press te verbeteren m.a.w. krachtgericht werkt?
Als je bokst, is dat zeker geen krachttraining.

Grappige is dat hij nog gelijk heeft ook :(

4 jaar kickboxen, 0 maanden sportschool. Ik kwam de eerste dag bij de sportschool met een vriend. "Makkie, heb toch al kracht training gedaan door het boksen"
Viel me dat ff tegen toen ik failde bij een 30kg benchpress :D
Ik sloeg wel gasten van 80kg neer met m'n 65kg, dus blijkbaar zat er toch wel "kracht" in m'n stoten.

Laatst bewerkt:
ik will ook een bokszak *jalours*

ik heb mijne bij Mokerxl besteld.
goede kwaliteit en eentje van
150cm heb je al voor €60!
en ze kwamen hem al brengen
voordat ik al had betaald :P
maar dat was een foutje door
mij want ik had paypal aangeklikt
maar dat heb ik niet

Laatst bewerkt:
Ik ben eind 13 begin 14 ook begonnen in de gym, is een prima leeftijd om rustig te beginnen.

Als jij om de dag tegen een bokszak aanramt, kan dat niet slecht voor je zijn zolang je maar de juiste techniek kent om mee te rammen, niet dat je zometeen gaat overstrekken of een paar vingerkootjes breekt. Boksen is meer een sport die gaat om uithoudingsvermogen denk ik.

Terug
Naar boven