MuscleMeat

Boldenone-praat

Loo

Colossal Veteran
10.000 berichten
Waardering
666
Omdat boldenone de laatste tijd toch wel vaak voorkomt in kuurtjes, en omdat er de laatste tijd ook veel vragen zijn in aerobe prestatiebevordende middelen, heb ik me ff verdiept in eq (zeeen van tijd he; studentenleven).

ff in het kort;

Boldenone wordt omgezet in DHB, echter dit gebeurt maar in hele kleine mate, dus die DHB heef weinig invloed op de werking van EQ.
Grotendeels bindt eq zelf matig tot sterk aan de androgene receptor, en bij 600-800mg per week wordt er zelfs een hoeveelheid eq omgezet in testosteron (onderzoeken laten hoge normale tot hoge test-waarden zien).
"Probleem" bij eq is echter dat eq is dat het een voorkeursbinding heeft aan de glucocorticoide receptor, vandaar dat je eq toch vrij hoog moet doseren voor effect.

voordeel van die binding aan de glucocorticoide receptor is natuurlijk wel een fikse stijging van glucose-spiegel = prestatiebevordering.

Maar ik hoor hier en daar altijd het verhaal; ja omdat eq zorgt voor een stijging in rode bloedcellen heb je meer uithoudingsvermogen, meer honger, etc. Volgens mij zijn die punten eerder te danken aan die glucocorticoide receptor, dan aan stijging rode bloedcellen...

Kan iemand me uitleggen hoe eq zorgt voor een stimulatie van aanmaak rode bloedcellen, en in welke mate dit is?

en dan meteen erbij betrekken; een fikse stijging van rode bloedcellen zorgt voor een toename bloedvolume > toename viscociteit > met alle risico's van dien. En aangezien rode bloedcellen toch wel een dag of 100 in het bloed blijven....

Karma voor degene die met een mooi verhaaltje komt (niet al te moeilijke taal, ik ben geen chemicus, maar ook geen sesamstraat-praat ;) )

PS; bovenstaand verhaaltje is grotendeels te danken aan de alwijze Big Cat, je dacht toch zeker niet dat ik dit zelf allemaal heb opgezocht....:p

goede vraag loo, pluim voor jou!

For athletes of sports other than strength sports or bodybuilding will also note that boldenone is quite likely the most favorable steroid for them to use as it also stimulates the release of erythropoeitin in the kidneys. Erythropoeitin is a hormone known as EPO and heavily abused among endurance athletes because it signals the body to increase the production of red blood cells (erythrocytes).
-bron: http://www.bodybuilding.com/fun/catequi.htm

ja pcies...anadrol staat hier ook voor bekend...

Wel ik heb ook veel gelezen over dat rode bloedlichaampjes effect en daarom heb ik als aerobe athleet voor eq gekozen . Maar de info die ik daarvoor groten deels heb gekregen komt ook van big_cat .

Tnx Btw :)

• Topic Starter Topic Starter
oja, da's waar ook. ff overheen gelezen.

erytropoetine (EPO) wordt voor 85 % gevormd in de nieren, en stimuleert tot aanmaak rode bloedcellen.

Nu nog ff een uitspraak over de hematocrietwaarde (% rode bloedcellen ten opzicht van bloedvolume) na gebruik equipose en ik ben helemaal blij:)

Loo zei:
oja, da's waar ook. ff overheen gelezen.

erytropoetine (EPO) wordt voor 85 % gevormd in de nieren, en stimuleert tot aanmaak rode bloedcellen.

Nu nog ff een uitspraak over de hematocrietwaarde (% rode bloedcellen ten opzicht van bloedvolume) na gebruik equipose en ik ben helemaal blij:)

Ik denk dat je daar weinig over zal vinden. Er is namelijk geen wetenschappelijk onderzoek naar gedaan bij mensen. Op PubMed iig 0.0 antwoorden.

bedankt voor de moeite in ieder geval.

misschien komt het over als ingewikkelde bullshit talk, maar ik vind het gewoon interessant in welke mate gangbare dosissen eq de aanmaak van EPO stimuleert (en of deze aanmaak dusdanig hoog is dat het gezondheidsrisico's met zich mee brengt).

equipose, never again.
De paniekaanvallen die ik ervan kreeg deden me met mijn kuur vervroegd
stoppen.

Idd goede vragen.

Ik kan over boldenone geen duidelijke conclusie trekken. Sommige zweren erbij terwijl toch ook een groot deel er totaal niets van merkt.

Zwier zei:
Idd goede vragen.

Ik kan over boldenone geen duidelijke conclusie trekken. Sommige zweren erbij terwijl toch ook een groot deel er totaal niets van merkt.

Inderdaad ja, heel vaag.

Ik heb echt vaak verhalen gelezen van mensen die helemaal niet te spreken waren over eq.

Maar als je Big-Cat erover leest, dan prefereert hij equipose toch over bijvoorbeel deca en primo. (en als je logisch beredeneert, dan is dit terecht).

Probleem bij equipose is denk ik dat je gewoon hoog moet doseren;

Big Cat;

Het merendeel van de effecten van boldenone zijn het resultaat van boldenone die bind aan de AR. Dit met matige tot sterke affiniteit. Er zijn echter nog twee metabolieten die een rol spelen. Boldenone zet in hoge mate om naar testosterone. Bij 600-800 mg per week boldenone, wordt voldoende omgezet naar testosterone om bij een bloedtest hoge normale tot hoge test waarden te hebben. En die testosterone zet ook om naar DHT en estradiol die ook een rol spelen.

Bij boldenone, ondanks de affiniteit voor de AR, merken we toch milde resultaten op. Dit komt door een voorkeursbinding met de glucocorticoide receptor, wat zorgt voor de effecten van toegenomen uithouding en toename in eetlust. Dit is het gevolg van de 1,2-dubbele binding die de A-ring doet afbuigen naar de á-zijde

Concluderend gaat een groot deel van equipose "verloren" door de binding aan de glucocorticoide receptor.

Maar opsommend over eq (naast zijn effecten op eiwitsynthese uiteraard)
* toename glucosepeil in bloed met alle positieve gevolgen van dien
* toename rode bloedcellen met alle positieve gevolgen van dien
* omzetting naar testosteron met alle positieve gevolgen van dien

Persoonlijk vind ik de theorie wel geil klinken, helemaal als je in gedachten houdt dat eq niet overmatig aromatiseert (waarschijnlijk is alleen het deel dat omzet naar testosteron daarvoor verantwoordelijk), en in vergelijking met de "good old deca" die bruut onderdrukt, komt eq ook als beter uit de bus.
De sides zijn ook niet om over naar huis te schrijven, aangezien eq slechts matig androgeen is (waarschijnlijk door die voorkeursbinding...).

maarja, theorie versus praktijk ???

600 mg is dus de dosis dat het om begint te zetten ik neem aan dat dat ook niet de bedoeling is daarvoor heb je namelijk je testo staan in je kuur.

Dosis tussen de 4 en 600 zou dus ideaal zijn.

200 tot 300 word door de meeste mensen gezien als te laag.

600 mg is echt t minimum!
zo persoonlijk voor 800-1000 gaan

dennis999 zei:
600 mg is echt t minimum!
zo persoonlijk voor 800-1000 gaan
ik denk werkelijk echt dat je bij 400 geen **** zal zien...kzal ook net als dennis tussen 800-1000 gaan...uhmm als minimum..

las trouwens op ar.com dat er veel mense klage over hoge bloeddruk bij eq...

Je leest dat mensen klagen over het niet werken maar dat ligt dan aan de dosering. Echter vaak word eq als eerste keer geaviseerd met test als basis. Een eerste kuur met meer als een 1 gram a.s per week is imo overkill. Valt eq ook weer af als stack met test.

Blijft strak niet veel meer over als eerste kuur, deca door zijn libido killer eq door zijn hoge doseringen, trenbolone door zijn te heftige bijwerkingen.

Zwier zei:
600 mg is dus de dosis dat het om begint te zetten ik neem aan dat dat ook niet de bedoeling is daarvoor heb je namelijk je testo staan in je kuur.

Dosis tussen de 4 en 600 zou dus ideaal zijn.

200 tot 300 word door de meeste mensen gezien als te laag.

klopt inderdaad dat je bij die doseringen toch wel een aanzienlijke omzetting hebt in testosteron.

maar ga je onder de 600 zitten, dan verlies je weer teveel van de stof aan de binding aan de glucocorticoide receptor.

(athans, dit zou een verklaring kunnen zijn waarom eq slechts matig is bij lagere doseringen)

Je moet dus wel een hoge dosering hebben om een dusdanige hoeveelheid over te hebben die voor de eiwitsynthese gaat zorgen.

Die omzetting naar testosteron overigens; als je eq als enige middel zou nemen, dan zou dit zelfs een prettige bijkomstigheid zijn; je onderdrukt je productie, maar de eq zorgt ervoor dat je toch een bepaalde hoeveelheid testosteron in je bloed houdt....

1 ding moet je echter ook niet vergeten;

mensen vegen wel de grond aan met eq (in vergelijking met deca), maar de gains met eq zijn veel schoner. Die indrukwekkende gains met deca zijn ook grotendeels te danken aan vocht + vet, en in combinatie met de ondrukking (na je kuur).....

stijging hematocrietwaarde door equipose door Big Cat;

De toename in erythropoese is een gevolg van de anti-glucocorticoide werking, en die werkt niet door verhogen van EPO, maar het gevoeliger maken van progenitor cellen voor EPO. Het heeft dus eigenlijk een synergistische werking met EPO. Van 800 mg boldenone stijgt hematocriet tot een paar punten, laatste die ik me herinner was van 45 naar 48. Maar nog nooit eentje boven de 50 gezien met AAS alleen (specifiek boldenone of fluoxymesterone). Dus voor gezondheid, op zichzelf geen risico

er vanuit gaande dat normale waarden rond de 40 liggen, denk ik dat je wel degelijk profijt hebt van de stijging.

en er vanuit gaande dat je bij 50+ door de mand bij een dopingcontrole "gezondheidsrisico's, denk ik dat 45-48 wel een mooie waarde is, waarbij je nog ver vandaan bent van de praktijken die we wel eens bij de tour zagen; gasten die gewoon dood van hun fiets flikkerden.

Laatst bewerkt:
Ik denk trouwens dat bold z'n grootste meerwaarde heeft als je gaat cutten met bv winny en eventueel test prop. Heb ik zelf ook gedaan (bold + winny) en was daar best tevreden over, maar ik zou zelf ook een minimum van 600mg bold aanbevelen.

2hard2die zei:
??? En hoe zie je hier een verband met boldenone? ???

Omdat deze begonnen zijn tijdens ik equipose gebruikte, en
als ik het niet meer gebruikte waren de problemen weg.
Ik kan gerust 1g test zetten zonder problemen.

Terug
Naar boven