MuscleMeat

Borst 2 x per week goed idee?

smoothy88

Advanced Bodybuilder
Waardering
15
Lengte
1m91
Massa
92kg
Beste members,Ik volg een split schema waarbij ik alle spiergroepen 1 keer per week train, nou heb ik het gevoel dat alles goed loopt, maar dat me borst achterblijft en dan vooral de boven en midden kant. De oefeningen die ik op het moment doe zijn 4x8 Benchpress/ 4x8 incline db press /4 x8 dumbbell flys / 3 x 8 dippen. Nou wil ik over 3 weekjes een nieuwe schema gaan volgen en wil het ongeveer zo late uitzien

• Topic Starter Topic Starter
maandag: 3x10 Borst / triceps( 3 oefeningen)

dinsdag 3x10 benen (5 oefeningen)

woensdag 3x10 schouders (4 oefeningen)

donderdag : 3x10 rug/ biceps (4 voor rug 3 voor triceps)

vrijdag: Borst 3 oefeningen 3x10

wat vinden jullie hiervan.?

Laatst bewerkt:
Zou zeggen probeer het eens.. maar denk dat je na een goeie triceps training wellicht last gaat krijgen met je borsttraining de volgende dag

nu je het zegt zie het nu pas idd triceps 2 dagen achter elkaar kan beter borst met triceps doen en rug met biceps dan heeft de borst vrijdag geen overtraining voor triceps. Maar in principi gaan sprake van overtraining toch 2 x 3 oefeningen. Wil dan op dit gaan doen:

maandag:
3 x 10 benchpress
3x 10 incline db press
3 x 10 dumbbell flys

vrijdag:
3x 10 dumbbell press
3 x 10 incline bench press
3x 10 dips

by the way 3 oefeningen 3x10 niet teveel voor biceps en triceps? aangezien ik triceps combineer met borst en biceps met rug?

Meestal is de reden dat de borst achterblijft NIET dat je hem onvoldoende traint. Ik zou in eerste instantie kijken wat je aan de training zelf kunt veranderen. Heb je al veel geexperimenteerd?

Meestal is de reden dat de borst achterblijft NIET dat je hem onvoldoende traint. Ik zou in eerste instantie kijken wat je aan de training zelf kunt veranderen. Heb je al veel geexperimenteerd?

nee, dat niet volg nu een schema, maar soms heb ik het gevoel dat zo een schema niet veel uitmaakt. De spiergroepen verdeling wel, maar het lijkt me gewoon beter elke training andere oefeningen te doen. Heb vroeger een anderhalf jaar getraind ben er toen een jaar tussen uit gegaan en train nu een half jaar waarbij ik 20 kilo ben gegained in een half jaar, maar merkg ewoon dat me borst achterblijft op de rest, vooral de middenkant en bovenkant

daarom wil ik hem nu ook 2 keer per week trainen en dan per keer 3 oefeningen, waarbij ik dus op beide dagen andere oefeningen gebruik.

Doe dan liever 2 oefeningen. MA- flat en VR- incline. Dumbbellpress en benchpress. 3 sets per oef. Zo doe je 12 sets voor borst wat genoeg moet zijn.
je kunt ook een press oefening doen en dippen of press + flys. 4 sets BP, 3 sets dippen/flys bijv.

Doe dan liever 2 oefeningen. MA- flat en VR- incline. Dumbbellpress en benchpress. 3 sets per oef. Zo doe je 12 sets voor borst wat genoeg moet zijn.
je kunt ook een press oefening doen en dippen of press + flys. 4 sets BP, 3 sets dippen/flys bijv.

als je bijv. op de maandag dan alleen maar de midden kant pakt en vrijdag de bovenkant overtrain je juist meer dan dat je het gewoon eerlijikverdeelt. Of je nou benchpresst en flat dumbbell presst je pakt dezelfde spiere ermee, dus lijkt me juist verstandiger om het juist te verdelen naar beide dagen. Ik vind borst het mooiste spiergroep dus vind het echt klote dat dit juist achter loopt bij mij.

of kan de maandag borst zwaar trainen en vrijdag iets lichter, maar train nog niet zolang dus moet eigelijk niet bang zijn voor overtrainen.

Tsja je kunt toch ook afwisselen in oefeningen als je hem 1x per week traint...

Ik zelf doe vaak zoiets:

Wk1
Incline DB Press
Bench press
Incline Fly

Wk2
Flat DB Press
Incline Bench Press
Standing Cable Fly

als je bijv. op de maandag dan alleen maar de midden kant pakt en vrijdag de bovenkant overtrain je juist meer dan dat je het gewoon eerlijikverdeelt. Of je nou benchpresst en flat dumbbell presst je pakt dezelfde spiere ermee, dus lijkt me juist verstandiger om het juist te verdelen naar beide dagen. Ik vind borst het mooiste spiergroep dus vind het echt klote dat dit juist achter loopt bij mij.

Dat snap ik niet. hoe bedoel je verdelen. 2 trainingen waarbij je dus incline en flat doet? Dat komt toch op hetzelfde neer dan. Je doet evenveel voor borst.

1x licht 1x zwaar kan je doen. Is vanalles mogelijk.

Waarom Zou je de borst niet 2x per week trainen? Doe ik altijd, mits ik spierpijn heb vd vorige training (wat nooit voorkomt). Ma borst tr. Dinsdaq rug schouders. Woensdag buik cardio. Donderdag zelfde als maandag en vrijdag zelfde als dinsdag. Pak grotendeels dezelfde oefeningen, soms wat afwisseling. Vaak maandag en soms vrijdag de buik er ook nog bij. Zo heeft elke spiergroep minimaal 48 uur rust. Btw vaak is mijn 2e training van elke spiergroep iets ligter dan de eerste.

je zou ook kunnen beginnen met een incline oefening ivp flat? en dat dippen vervangen door iets anders dat ook incline is?

even OFF topic
train je je traps wel, of vallen die onder schouders?

OT: ik vind zelf ook dat me borst achterloopt, maar andere vinden juist niet
ik pak meestal elke spiergroep 1x p.week en dan een dag FB

Tsja je kunt toch ook afwisselen in oefeningen als je hem 1x per week traint...

Ik zelf doe vaak zoiets:

Wk1
Incline DB Press
Bench press
Incline Fly

Wk2
Flat DB Press
Incline Bench Press
Standing Cable Fly

+1 ook varieeren in db,machine werk kan evt ook nog. voorderest gewoon goed eten rusten.

Heb ook van alles geprobeerd maar ben tot de conclusie gekomen dat 1x per week voldoende is.

Wel moet deze training harder dan hard zijn. Grenzen verleggen. Heb nu maandag borst goed aangepakt en heb nu nog een klein beetje pijn. Veel vreten, vreten en vreten. Maandag geef ik m weer een optater.

borst was mijn achterliggende groep..
heb men ego overboord gegooid, maximaal zuiver gaan trainen, 5 a 6 sets et voila.. de nest is bijgetrokken!

Terug
Naar boven