MuscleMeat

Borst 2 x per week goed idee?

Ik weet dat je het goed bedoelt, maar een spiergroep 3 keer in weken te trainen dus ongeveer 1,5 per week met een rust van minimaal 72 uur en per keer maar 3 oefeningen worden gedaan en waarbij elke oefening een ander deel van de borst pakt en er maar 3 oefeningen totaal worden gedaan. Hier totaal geen sprake is van overtrainen. En ik ben zeker niet iemand die alleen borst traind weet dat je dat niet beweerd, maar algemeen gesproken wordt daar vaak snel vanuit gegaan. Ik heb flinke poten en schouders en me armen meten 40 cm na half jaar trainen vind ik persoonlijk niet slecht. Maar me rug en borst lopen gewoon wat achter deze wissel ik dus elke week 2 keer af en dan per training andere oefeningen om verschillende prikkels te geven.

nogmaals:

ik heb nergens expliciet beweerd dat je nu aant overtrainen bent, zelfs niet met de vergelijking met de pros buiten dat er randvoorwaarden zijn waardoor hun wel bepaalde dingen kunnen die een normale bber niet kan.

daarnaast was mn essentie: dat je beter eerst naar andere factoren kunt kijken alvorens simpelweg frequentie en volume op te pompen, ja er zijn meerdere wegen naar rome alleen sommige zijn wat sneller;)

tja en je armomtrek zegt verder vrij weinig....plus t feit dat je zegt dat je al anderhalf jaar ervoor getraint hebt.

• Topic Starter Topic Starter
nogmaals:

ik heb nergens expliciet beweerd dat je nu aant overtrainen bent, zelfs niet met de vergelijking met de pros buiten dat er randvoorwaarden zijn waardoor hun wel bepaalde dingen kunnen die een normale bber niet kan.

daarnaast was mn essentie: dat je beter eerst naar andere factoren kunt kijken alvorens simpelweg frequentie en volume op te pompen, ja er zijn meerdere wegen naar rome alleen sommige zijn wat sneller;)

tja en je armomtrek zegt verder vrij weinig....plus t feit dat je zegt dat je al anderhalf jaar ervoor getraint hebt.

anderhalf jaar was ruim 2 jaar geleden, toen woog ik 65 en na anderhalf jaar trainen nog steeds 65, lette niet op voeding en wist niet wat ik deed trainde borst die tijd soms 3 a 4 keer per week. Nu heb ik me hierin verdiept en ben ik na een stop van ongeveer jaar anderhalf weer 6 maanden bezig. Maar toch bedankt voor je hulp

Heb lang niet alles doorgelezen, maar wat ik nu doe en waardoor mijn borst weer HEEL erg bijgetrokken is:p Is hetvolgende:

Allereerst ego overboord, focus op techniek( dus op je borst concentreren, samenknijpen op de top van de beweging etc. Laat iemand het anders checken voor je! )
Mijn schema, 1 keer per week borst:
3x12 Dumbbell Press
3x12 Dumbbell Fly's
3x12 Incline Dumbbell Press
3x12 Incline Dumbbell Fly's
evt. Cable Crossovers 2/3 x12

Heeft bij mij erg goed gewerkt! Succes!

Heb lang niet alles doorgelezen, maar wat ik nu doe en waardoor mijn borst weer HEEL erg bijgetrokken is:p Is hetvolgende:

Allereerst ego overboord, focus op techniek( dus op je borst concentreren, samenknijpen op de top van de beweging etc. Laat iemand het anders checken voor je! )
3x12 Dumbbell Press
3x12 Dumbbell Fly's

thanx voor de tip zou er als ik jou was wel de benchpress erin opnemen is ideaal voor massa

je traind 4 keer per week? hoe doe je dan 2 keer per week borst of rug of combineer je benen met schouders op 1 dag? of borst met schouders op 1 dag?

nou ik train alsvolgt:

1. borst / triceps
2. benen/schouders
3. rug / biceps
4. borst / triceps

de andere week begin ik met rug en heb ik die op 1 en 4

buik train ik er bij zoals ik zin heb. en cardio komt er ook bij..
dit is gewoon de grote lijn, ik varieer danwel veel in oefeningen als ik 2 keer per week een spiergroep train.

ik pak wel borst 2 keer per week dmv ub/lb, maar ik let wel op het volume.

topic mag gesloten worden denk ik, TS hoort alleen wat hij wil horen. (veel oef, veel reps, grote pomp, en meerdere malen per week trainen!)

3x12 Dumbbell Press
3x12 Dumbbell Fly's

15 setjes borst? Aan 9 heb je er meer dan genoeg imo, 3 oefeningen 3 setjes. Borst is maar een kleine spier eh. Denk dat je nog harder zult gaan als je iets minder pakt, ben zelf ook een voorstander van less=more zolang de intensiteit maar wel hoog is.

15 setjes borst? Aan 9 heb je er meer dan genoeg imo, 3 oefeningen 3 setjes. Borst is maar een kleine spier eh. Denk dat je nog harder zult gaan als je iets minder pakt, ben zelf ook een voorstander van less=more zolang de intensiteit maar wel hoog is.

je hebt helemaal gelijk maar snap wel dat iemand graag (te)veel doet voor de borst, het blijft ook lekker voelen hoeveel setjes je ook maakt.. betrap me hierzelf ook wel vaak op..maar je hebt gelijk en ook ik zal iets rustiger aan doen met mn borst..

topic mag gesloten worden denk ik, TS hoort alleen wat hij wil horen. (veel oef, veel reps, grote pomp, en meerdere malen per week trainen!)

sluit hem dan wijsneus, je plaats hier alleen domme reacties terwijl andere gewoon hun ervaringen en meningen delen.

en je reacties slaan trouwens ook nergens op, ik verander me schema elke 6 weken. Waarbij nu voor het eerst 3 keer borst wil pakken in 2 weken, dus 1,5 keer per week en dan loop jij hier zo bijdehand te doen. Dit is dus gewoon eve wat anders. Lukt het niet dan pech, 6 weke verpest lukt het wel dan strike gold zoals layne norton zei over zijn bene 2 keer per week te trainen. If its not your then you lost 6 weeks but what if it works then you strike gold. Probeer keer wat nieuwe dingen uit inplaats van altijd bij hetzelfde schematje te blijven en bang bent om wat weekjes te verpesten. Zo denk ik erover;)

achterliggende spiergroepen, als amateur, nog meer trainen lijd tot overtrainen wat niet ten goede komt van de spiergroep. Beter kijk je naar jouw techniek tijdens de oefening en de intensiteit waarmee dit gebeurd.

beter advies kan ik je niet geven voor jouw vraag. Ik krijg alleen de indruk dat je snel resultaat wilt en daarvoor meer wilt trainen wat meestal niet ten goede komt.

beter advies kan ik je niet geven voor jouw vraag. Ik krijg alleen de indruk dat je snel resultaat wilt en daarvoor meer wilt trainen wat meestal niet ten goede komt.

als ik voor snel resultaat wou gaan zet ik wel wat prikjes in me kont. Je moet niet zomaar conclusies trekken. Voor de 1 werkt het misschien als je het minder belast voor de ander misschien meer, daarom experimentere

De eigenaar van mijn fitness heeft me vertelt dat als je 2 keer borst traint per week. je beter Dag 1 puur enkel fly's doet, en dag 2 puur Press. hij is een bodybuilder dus hij zal het wel weten.. dus starten met bv maandag :

dumbbell press 3X8
incline dumbbell Press 3X8
Bench Press 3X8
Decline Dumbbell Press 3X8
(het zijn maar vier oefeningen, maar op een normale training die je meestal maar 3 press, en 2 fly's)

DAG 2.

- Decline dumbbell Fly 3X8
- Incline Dumbbell fly 3X8
- Cable fly 3X8
- Low cable Chest Fly (voor de boven-binnenkant die achterloopt..) 3X8

en dan eventueel nog een ;

- bent over dumbbell raise. 3X8
- rear deltoids machine.. 3X8

zodat je niet naar voor binnen groeit :)

Voor de boven-binnenkant die achterloopt?... ok..

Maare dit was 2 jaar geleden he, denk dat hij intussen wel iets heeft ondernomen :D

wow, dat had ik over het hoofd gezien! mijn fout :D

Terug
Naar boven