Fitness Seller

Borst 2 x per week goed idee?

juist niet, omdat je als niet gevorderde bb niet met zoveel gewichte kan trainen en je spieren dus genoeg hebben aan de 48 uur rust en je ze na die 48 uur weer kan belasten

oei, jij hebt nog een hoop materie om je in te verdiepen.
onthoud dat alle pro's ook zeg maar voldoen aan bepaalde randvoorwaarden waardoor ze wat verder in hun training kunnen gaan dan een reguliere of laten we zeggen natural bb'er.

more=less
less=more

• Topic Starter Topic Starter
oei, jij hebt nog een hoop materie om je in te verdiepen.
onthoud dat alle pro's ook zeg maar voldoen aan bepaalde randvoorwaarden waardoor ze wat verder in hun training kunnen gaan dan een reguliere of laten we zeggen natural bb'er.

more=less
less=more

volgens mister10 (1 van de grooste natural bb hier op het forum en denk ook 1 met de meeste kennis)''Overtraining moet je geen schrik voor hebben als je nog maar 21 bent en elke spier 1x per week traint''' ik blijf elke spiergroep 1 keer per week trainen, behalve nu borst en rug, ene week 2 keer in de week borst, andere week 2 keer in de week rug met minimaal 48 uur rust, dus waar haal jij overtrainen vdaan?

Week 1 ( 2 keer in de week borst)

Monday Chest/triceps

Bench press (3 sets, 10 reps)
Fly's (3 sets 10 reps)
Incline dumbbell press (3 sets 10 reps)
Dips (3 sets 10 reps)

Close grip bench press (3 sets 10 reps)
Skullcrushers (3 sets 10 reps)

Tuesday Back/biceps

Deadlift (3 sets 10 reps)
Barbell rows (3 sets 10 reps)
Pullups (3 sets 10 reps)
Dumbbell rows (3 sets 10 reps)

Barbell curls (3 sets 10 reps)
Standing dumbbell curls (3 sets 10 reps)

wednesday Shoulders/calves

Military press (3 sets 10 reps)
Front raise (2 sets 10 reps)
Standing Side laterals (3 sets 10 reps)
Standing one arm cable side raise (2 sets 10 reps)
Rear laterals (4 sets 10 reps)
Shrugs (4 sets 10 reps) Barbell or dumbbell

Standing calf raises (3 sets 10 reps)
Seated calf raises (3 sets 10 reps)

thursday Quads/hamstrings

Squats (3 sets 10 reps)
Leg press (3 sets 10 reps)
Leg extensions (3 sets 10 reps)
Leg curls (3 sets 10 reps)
Stiff leg deadlift (3 sets 10 reps)

FridayChest/triceps

Flat dumbbell press ( 3 sets 10 reps)
incline benchpress (3 sets 10 reps)
Incline flys (3 sets 10 reps)

*Triceps pushdown of standing triceps extension (3 sets 10 reps)
tricpes dip (3 sets 10 reps)

Week 2
De training van vrijdag wordt vervangen door een extra dag rug

Friday week 2:

Pulldown (3 sets 10 reps)
Behind nek pulldown (3 sets 10 reps)
seated pull ( 3 sets 10 reps)
hyperextension ( 3 sets 10 reps)

Dumbbell curls (3 sets 10 reps)
Cable curls (3 sets 10 reps)

dus week 1: 2 keer in de week borst en week 2: 2 keer inde week rug

dat wil ik gaan doen

volgens mister10 (1 van de grooste natural bb hier op het forum en denk ook 1 met de meeste kennis)''Overtraining moet je geen schrik voor hebben als je nog maar 21 bent en elke spier 1x per week traint''' ik blijf elke spiergroep 1 keer per week trainen, behalve nu borst en rug, ene week 2 keer in de week borst, andere week 2 keer in de week rug met minimaal 48 uur rust, dus waar haal jij overtrainen vdaan?

overtraining? nergens gezegt.....
ik heb gezegt dat je niet eerst t volume/frequentie als een malle moet gaan verhogen maar eerst naar andere factoren moet gaan kijken.

omdat mister toevallig ergens heeft gezegt dat je niet bang hoeft te zijn voor overtraining wil dit nog niet zeggen dat hij dingen als dit bedoelt. Ook haal je zelf al aan; je zegt dat mister dit zegt over als je alles 1 keer per week traint, precies zoals jij gaat doen; behalve deze spier en owja deze ga ik ook nog meer keer erbij doen, ja zo kom je er wel uit ja....

daarnaast is het 1 van de meest gemaakte fouten; owjee spier loopt achter meteen vaker trainen.

valt me op dat je vaak dingen interpreteert zoals je ze zelf wilt zien btw.

Laatst bewerkt:
wtf is nou zo nieuw aan de tripple crap ?
ik doe die shit altijd alleen het dippen deed ik eerst niet.

ikzelf pak borst om de 6 dagen gewoon zo zwaar mogelijk met bench en de oefeningen erna heel erg gecontroleerd en langzaam, werkt bij mij goed

overtraining? nergens gezegt.....
ik heb gezegt dat je niet eerst t volume/frequentie als een malle moet gaan verhogen maar eerst naar andere factoren moet gaan kijken.

omdat mister toevallig ergens heeft gezegt dat je niet bang hoeft te zijn voor overtraining wil dit nog niet zeggen dat hij dingen als dit bedoelt. Ook haal je zelf al aan; je zegt dat mister dit zegt over als je alles 1 keer per week traint, precies zoals jij gaat doen; behalve deze spier en owja deze ga ik ook nog meer keer erbij doen, ja zo kom je er wel uit ja....

daarnaast is het 1 van de meest gemaakte fouten; owjee spier loopt achter meteen vaker trainen.

valt me op dat je vaak dingen interpreteert zoals je ze zelf wilt zien btw.

snap niet waarom jij beweerd dat dit slecht is een spiergroep 3 keer in weken trainen en minimaal 72 uur rust tussen zit?

wtf is nou zo nieuw aan de tripple crap ?
ik doe die shit altijd alleen het dippen deed ik eerst niet.

ikzelf pak borst om de 6 dagen gewoon zo zwaar mogelijk met bench en de oefeningen erna heel erg gecontroleerd en langzaam, werkt bij mij goed

wie zegt dat 3x10 reps nieuw is? het is een nieuw schema voor mij deed altijd 4x8

Ik zou toch naar de uitvoering van bijv. het benchen kijken. Voel je de spanning goed? Tot hoever laat je zakken? Wissel eens af met dumbbell, barbell en machines. Het belangrijkste vind ik het voelen van de spanning met een zo zwaar mogelijk gewicht. Na een aantal setjes slaat je borst rood uit. Teken dat je hem goed hebt aangepakt.

Voor de bovenkant wordt nog weleens veel de schouders gebruikt doordat je rugleuning te rechtop staat.

Toch denk ik dat het geen kwaad kan om een achterliggend groep extra aanpakt in een week, mits je genoeg ruimte voor je andere training en rust houdt.

Succes!

je kan em inderdaad wel een keer extra pakken maar zorg dan wel voor varieerende oefeningen die weer andere prikkels geven!

daarom doe ik als ik 2 keer borst heb in een week de eerste training op ma is dan plat en incline + fly's.. de tweede op vrijdag is dan plat en decline + fly's.. ook in de fly's varieer ik dan steeds..zo train je toch 2 keer je borst maar leg je de nadruk net iets anders..

ik snap weer niet dat jij keer op keer faalt de essentie uit een post te halen al ligt die er nog zo dik bovenop.
Ik weet dat je het goed bedoelt, maar een spiergroep 3 keer in weken te trainen dus ongeveer 1,5 per week met een rust van minimaal 72 uur en per keer maar 3 oefeningen worden gedaan en waarbij elke oefening een ander deel van de borst pakt en er maar 3 oefeningen totaal worden gedaan. Hier totaal geen sprake is van overtrainen. En ik ben zeker niet iemand die alleen borst traind weet dat je dat niet beweerd, maar algemeen gesproken wordt daar vaak snel vanuit gegaan. Ik heb flinke poten en schouders en me armen meten 40 cm na half jaar trainen vind ik persoonlijk niet slecht. Maar me rug en borst lopen gewoon wat achter deze wissel ik dus elke week 2 keer af en dan per training andere oefeningen om verschillende prikkels te geven.

Ik zou toch naar de uitvoering van bijv. het benchen kijken. Voel je de spanning goed? Tot hoever laat je zakken? Wissel eens af met dumbbell, barbell en machines. Het belangrijkste vind ik het voelen van de spanning met een zo zwaar mogelijk gewicht. Na een aantal setjes slaat je borst rood uit. Teken dat je hem goed hebt aangepakt.

Voor de bovenkant wordt nog weleens veel de schouders gebruikt doordat je rugleuning te rechtop staat.

Toch denk ik dat het geen kwaad kan om een achterliggend groep extra aanpakt in een week, mits je genoeg ruimte voor je andere training en rust houdt.

Succes!

hey kerel met het benchen zit het goed, me borst is na het benchen helemaal opgepompt, wel heb ik met incline db press en flat flys dat ik wel pijn in me schouders heb.

daarom doe ik als ik 2 keer borst heb in een week de eerste training op ma is dan plat en incline + fly's.. de tweede op vrijdag is dan plat en decline + fly's.. ook in de fly's varieer ik dan steeds..zo train je toch 2 keer je borst maar leg je de nadruk net iets anders..

precies! vond het ook een goede tip van je dat je het elke keer afwisseld met rug! thanx

en ALS ik dan een 5e keer zou trainen, wat echt ZELDEN voorkomt dan doe ik benen/schouders en cardio nog een keer.. beetje relax.. maar komt bijna nooit voor maar aangezien ik ook in een sportschool werk komt het soms zo uit als ik paar uur niks heb. benen en schouders normaal gewoon 1 keer per week omdat ik die met borst en rug al genoeg aanspreek.

maar standaard 4 keer en dan vind ik die manier zoals ik zei voor mij een goeie.. alleen ben ik over 4 weken op vakantie en dan wil ik daarna met een nieuw schema, heb hierover al een topic geopend maar weinig reacties, even kijken wat ik aanpas voor een nieuwe prikkel.

en ALS ik dan een 5e keer zou trainen, wat echt ZELDEN voorkomt dan doe ik benen/schouders en cardio nog een keer.. beetje relax.. maar komt bijna nooit voor maar aangezien ik ook in een sportschool werk komt het soms zo uit als ik paar uur niks heb. benen en schouders normaal gewoon 1 keer per week omdat ik die met borst en rug al genoeg aanspreek.

maar standaard 4 keer en dan vind ik die manier zoals ik zei voor mij een goeie.. alleen ben ik over 4 weken op vakantie en dan wil ik daarna met een nieuw schema, heb hierover al een topic geopend maar weinig reacties, even kijken wat ik aanpas voor een nieuwe prikkel.

je traind 4 keer per week? hoe doe je dan 2 keer per week borst of rug of combineer je benen met schouders op 1 dag? of borst met schouders op 1 dag?

Terug
Naar boven