AndroidHealthClinic

Borst 2 x per week goed idee?

Waarom Zou je de borst niet 2x per week trainen? Doe ik altijd, mits ik spierpijn heb vd vorige training (wat nooit voorkomt). Ma borst tr. Dinsdaq rug schouders. Woensdag buik cardio. Donderdag zelfde als maandag en vrijdag zelfde als dinsdag. Pak grotendeels dezelfde oefeningen, soms wat afwisseling. Vaak maandag en soms vrijdag de buik er ook nog bij. Zo heeft elke spiergroep minimaal 48 uur rust. Btw vaak is mijn 2e training van elke spiergroep iets ligter dan de eerste.

train je ook benen?:cool:

laat dit even weten voor je verder gaat met je adviesen

on topic:

ik doe 3 daagse split.. ene week 2 keer borst, volgende week 2 keer rug.. train 4 dagen per week.. benen en schouders 1 keer per week..

zo doe je dus in 2 weken 3 keer borst dat is iets meer dan 1 keer per week en minder dan 2 keer per week;) de gulden middenweh zullen we het maar noemen.

train je ook benen?:cool:

laat dit even weten voor je verder gaat met je adviesen

Nee ik train momenteel geen benen. En ja dat ben ik wel van plan. Vind het tot nu toe niet belangrijk en geen van mijn maten wil dit met mij doen. Ga eerst uitzoeken hoe en wat ik precies hier mee wil bereiken. Wil in ieder geval mijn sportprestaties er niet onder laten lijden.

En alsnog kan iemand die geen benen traint andere mensen adviseren en/of hun vragen (proberen) te beantwoorden. Als je er niet mee eens bent reageer dan op de inhoud van mijn post en niet met zo'n domme zwakzinnige k*topmerking:rolleyes:

achterliggende spiergroepen, als amateur, nog meer trainen lijd tot overtrainen wat niet ten goede komt van de spiergroep. Beter kijk je naar jouw techniek tijdens de oefening en de intensiteit waarmee dit gebeurd.

Geen benen? hmm, dan loopt je borst lang niet zo achter als je benen doen. Wat ik nu ook wel betwijfel, want je traint nog niet lang dus. Anders had je je benen al wel beginnen te trainen omdat ze zo gigantisch uit verhouding zijn.

• Topic Starter Topic Starter
hey mense thanx voor de tips zal ermee gaan expirimenteren

Nee ik train momenteel geen benen. En ja dat ben ik wel van plan. Vind het tot nu toe niet belangrijk en geen van mijn maten wil dit met mij doen. Ga eerst uitzoeken hoe en wat ik precies hier mee wil bereiken. Wil in ieder geval mijn sportprestaties er niet onder laten lijden.

En alsnog kan iemand die geen benen traint andere mensen adviseren en/of hun vragen (proberen) te beantwoorden. Als je er niet mee eens bent reageer dan op de inhoud van mijn post en niet met zo'n domme zwakzinnige k*topmerking:rolleyes:

Train gewoon je benen, en dat van "ja me mijn maten willen dat niet "
lekker boeiend, als je samen traind lul je toch veel.
Ga in je eentje trainen, en ze zullen zien jij groeid sneller, en ze zullen denk hmm "zal ik ook maar eens mijn beentjes gaan trainen "

Hoe kun jij nu de conclusie trekken dat mijn benen achter lopen?
Heb je thuis een glazen bol staan ofzo?

je voetbalt zeker en je benen zijn al keiiiiiii gespierd?

1. Ga benen trainen! 2. 3x3 setjes voor borst? Dat is toch niks man , ik zou iets van 4 oefeningen doen (laatste voor de pomp, bijv. dippen of fly's) en de set-reps veranderen. Wat altijd goed werkt bij mij zijn sets van: 12-10-8-6 en dan uiteraard steeds het gewicht verhogen (vaak doe ik nog een 5e set heel licht).
Je kunt zoveel dingen veranderen aan je training, je sets-reps, andere oefeningen, uitvoering (bijvoorbeeld wat explosiever of juist heel geconcentreerd), volgorde van de oefeningen (veel mensen beginnen met benchpress, nou je kan ook een tijd met incline bench press of iets beginnen).

Ik ben van mening dat je beter naar de inhoud van je training kan gaan kijken dan naar de frequentie. 1x per week is meer dan genoeg om je borst te laten groeien.
aantal oefeningen/ sets/ reps/ gewichten/ snelheid/ rust tussen sets e.d.
uitvoering is veel belangrijker dan gewicht. grote gewichten staan stoer, een grote borst staat beter. Gooien is niet de sleutel naar massa. ik zeg niet dat je uitvoering niet goed is, ik zeg alleen let hier goed op!!!

Veel afwisselen kan een mogelijkheid zijn in oefeningen, veel reps, weinig reps, zwaar, licht, 1x p.w. borst af en toe 2x p.w....de spier dwingen tot reactie.

Als shock middel kun je eventueel Robbert's Tripple - www.robberts-tripple.nl eens proberen, dit programma heeft al veel liefhebbers op gang geholpen...gewoon kijken of het bij je aan slaat;).

Bizarre discussie eigenlijk.

Borst is zooooo genetic. Sommige pro's hebben en zullen altijd een k*t chest blijven hebben.

Beetje bijtrekken kan maar goed.

Mijn borst ging goed vooruit toen ik hem minder trainde..... heb je daar al eens over na gedacht?

blijkbaar snap je het echt niet, als je verstand van zaken had zou je weten hoe belangrijk benen trainen is voor de rest van je lichaam, en nee dat ga ik je niet uitleggen.. maar zoals ik al zei: ga eerst maar eens fatsoenlijk zelf trainen en niet janken dat je alleen moet trainen omdat niemand benen wil trainen..en kom dan met je advies! misschien kom je dan geloofwaardig over!

succes

ey mensen bedankt voor jullie reacties en laat die gozer lekker trainen zoals die wilt, dat hij ze benen niet traind moet hij zelf weten,maar dat is niet het enige wat hij fout doet hij traind ze borst op een dag en de dag erna ze schouders, zo hebben je schouders niet voldoende rust en ik ga het eens proberen zoals bennoz vermelde 1 keer 2x per week borst de ander 2x per week rug. Dat lijkt me wel wat thanx

achterliggende spiergroepen, als amateur, nog meer trainen lijd tot overtrainen wat niet ten goede komt van de spiergroep. Beter kijk je naar jouw techniek tijdens de oefening en de intensiteit waarmee dit gebeurd.

juist niet, omdat je als niet gevorderde bb niet met zoveel gewichte kan trainen en je spieren dus genoeg hebben aan de 48 uur rust en je ze na die 48 uur weer kan belasten

nou ik denk wel dat of je nu beginner bent of gevorderde, het niet uit maakt hoe zwaar het gewicht is.. het gaat erom dat je maximaal traint en die grens ligt voor iedereen anders.. iedere trainingsvorm heeft meer of minder rust nodig, maar door een goeie workout moet je met MIN 48 wel genoeg hebben denk ik zo..(al zorg ik dat ikzelf meer dan 48 ertussen heb)

dit zal wel een verklaring zijn van die 'omg' van Lork;)

48 uur rust met een fullbody workout ja, maar met een split schema niet!! Anders zou iedereen wel elke dag te zien zijn in de gym.

Terug
Naar boven