Fitness Seller

Borst oefeningen

Geen verbetering, ik zeg gewoon dat je antwoord poep is. Gestrekte armen uiteen trekken met een elastiek betrekt op geen enkele manier de borst.

doe is rustig man, koekert.
durf ik toe te geven.
de elastiek, zeg ik verkeerd. ben ik niet te beroerd voor.

ik heb een open trap met twee stijlen. daar doe ik de rek elastieken kruislingsomheen. dan sta ik met de rug naar de stijlen toe.
kruislings lopen de elastieken naar voren en dan breng ik de armen naar elkaar. maar eigenlijk is dat dus een low budget uitvoering van de cable fly.

ik ben absoluut niet te beroerd om te zeggen dat, inderdaad, trainen van de binnenkant borst onzin is.
maar met die lightweight oefeningen, direct na de zware sets geeft net een extra pomp.
dat bedoelde ik eigenlijk te zeggen.....

klinkt dit dan acceptabel.:o

Je maakt het te moeilijk voor jezelf blijf gewoon bij de basis.
Bankdrukken
schuin/dumbbells
flyes
peckdeck (korte bewegingen)

train hard en je komt er wel.

Spieren in de borst liggen horizontaal. Je kan dus geen nadruk op de binnenkant of buitenkant leggen. Wel op de grote- en kleine borstspier.

doe is rustig man, koekert.
durf ik toe te geven.
de elastiek, zeg ik verkeerd. ben ik niet te beroerd voor.

ik heb een open trap met twee stijlen. daar doe ik de rek elastieken kruislingsomheen. dan sta ik met de rug naar de stijlen toe.
kruislings lopen de elastieken naar voren en dan breng ik de armen naar elkaar. maar eigenlijk is dat dus een low budget uitvoering van de cable fly.

ik ben absoluut niet te beroerd om te zeggen dat, inderdaad, trainen van de binnenkant borst onzin is.
maar met die lightweight oefeningen, direct na de zware sets geeft net een extra pomp.
dat bedoelde ik eigenlijk te zeggen.....

klinkt dit dan acceptabel.:o

Nee.

Het kan natuurlijk zijn dat je je spieren flink kan laten pompen met een paar elasieken maar ik zie er absoluut het nut niet van in eigenlijk.

Maar als jij dat goed vindt voelen wie ben ik dan om te zeggen dat je er mee moet stoppen al snap ik niet echt 100% wat je er mee bedoelt.

Laatst bewerkt:
Hoe langer ik mn borst train, hoe dikker de binnekant word, heb geduld :P

Ik kom even als n00b binnenvallen, maar het is dus beter om 3 soorten oefeningen vaker te doen dan 6 soorten oefeningen wat minder vaak te doen?

Want de keuze is reuze bij ons, dus ik doe alle verschillende apparaten meestal, plus nog wat flyers en varianten daarop, maar het is dus beter om er maar een paar te doen?

Ik kom even als n00b binnenvallen, maar het is dus beter om 3 soorten oefeningen vaker te doen dan 6 soorten oefeningen wat minder vaak te doen?

Want de keuze is reuze bij ons, dus ik doe alle verschillende apparaten meestal, plus nog wat flyers en varianten daarop, maar het is dus beter om er maar een paar te doen?
gewoon geen apparaten doen en alles met free weights als dat kan

Ik doe persoonlijk;

- Bench press
- Incline dumbbell press
- Fly's (kabels iets boven de schouders laten beginnen)
- Peck deck

Overal een goed gewicht proberen te vinden, zorgen dat je oefening strict en volledig is, zwaar, maar niet TE zwaar.

Het is beter om met zoveel mogelijk losse gewichten te trainen. Hierdoor spreek je meer spier aan omdat het apparaat het gewicht als het ware in balans houdt. En het zou zonde zijn als je een tijd hebt getrained met de gedachte dat je met de zelfde tijd meer had kunnen bereiken.

Apparaten zijn niet totaal nutteloos maar hou je basis zoveel mogelijk met losse gewichten.

Hier heb je een lijstje met de meest gangbare oefeningen. GOED UITVOEREN!

http://forum.dutchbodybuilding.com/f8/oefeningen-gids-72077/

Laatst bewerkt:
Even een vraagje tussendoor! Ik lees hier verschillende incline oefeningen maar nergens een decline oefening? Zit hier iets achter waarom jullie het niet gebruiken of puur toeval?

Decline geeft meer de nadruk op de onderkant van de borst.
Aangezien bij 9 van de 10 mensen de onderkant van de borst voorloopt op de bovenkant.
Met plat bankdrukken pak je de onderkant borst ook heel goed mee dus eigenlijk is deze oefening overbodig om de reden dat het niet nodig is

Absoluut geen slechte oefening maar meer overbodig voor de meesten.

Decline geeft meer de nadruk op de onderkant van de borst.
Aangezien bij 9 van de 10 mensen de onderkant van de borst voorloopt op de bovenkant.
Met plat bankdrukken pak je de onderkant borst ook heel goed mee dus eigenlijk is deze oefening overbodig om de reden dat het niet nodig is

Absoluut geen slechte oefening maar meer overbodig voor de meesten.

Thanks for the info ;)

Tenzij je Yates volgt. Hij is groot voorstander van Decline press.
Mijns inziens ga je de onderkant niet meer accentueren dan wel de bovenkant minder. (jawel, er is een verschil :-) )
Een decline press en een incline press is misschien zelfs voordeliger naar massabouw omdat je je borstspieren 'onderverdeeld'/ boven- en onderkant in de mate van het mogelijke isoleert.
Toch als je uitgaat van maximale belasting voor meer spiergroei.

who knows?

Het is beter om met zoveel mogelijk losse gewichten te trainen. Hierdoor spreek je meer spier aan omdat het apparaat het gewicht als het ware in balans houdt. En het zou zonde zijn als je een tijd hebt getrained met de gedachte dat je met de zelfde tijd meer had kunnen bereiken.

Apparaten zijn niet totaal nutteloos maar hou je basis zoveel mogelijk met losse gewichten.

Hier heb je een lijstje met de meest gangbare oefeningen. GOED UITVOEREN!

http://forum.dutchbodybuilding.com/f8/oefeningen-gids-72077/

Thanks!

Tenzij je Yates volgt. Hij is groot voorstander van Decline press.
Mijns inziens ga je de onderkant niet meer accentueren dan wel de bovenkant minder. (jawel, er is een verschil :-) )
Een decline press en een incline press is misschien zelfs voordeliger naar massabouw omdat je je borstspieren 'onderverdeeld'/ boven- en onderkant in de mate van het mogelijke isoleert.
Toch als je uitgaat van maximale belasting voor meer spiergroei.

who knows?

Jij bedoeld denk ik i.p.v. plat en incline een incline en decline oefening en dan plat weglaten omdat je die dan toch wel meepakt?

Zoja, dan heb ik daar ook wel eens aan zitten denken ja maar volgens mij spreek je met plat meer aan. Ik ben volgens mij ook nog nooit wat tegengekomen over alleen decline en incline en met de search kan ik ook niets vinden.

Terug
Naar boven