Fitness Seller

Borst oefeningen

Yurium

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
Massa
155kg
Vetpercentage
5%
Hallo DBB'ers,

Ik ben sinds een tijdje echt bezig met een schema en heb mn borst dag zo ingedeeld:

BP 4x90
Peck Deck 3x60/65/65
Flyes 3x16/18/18
Incline DP 4x30 (hoger hebben ze niet)

Maar moet zeggen dat mn borst weinig massa pakt. Na mn borst training merk ik ook dat ik weinig spierpijn heb. Terwijl ik echt tot het max ga. Soms doe ik eens een 1rm ertussen welke rond de 115/120 licht.

eiwitten zitten btw op 249 gram p/d weeg zelf 89 kg met 12 % vet

Hebben jullie misschien enig idee hoe het zit qua spierpijn en oefeningen en massa ? iemand tips ?

graag hoor i kvan jullie :D

Wat bedoel je met spierpijn? DOMS of verzwakking? Het eerste geeft weinig/geen indicatie of je al dan niet hypertrofie zal veroorzaken :)

• Topic Starter Topic Starter
Wat bedoel je met spierpijn? DOMS of verzwakking? Het eerste geeft weinig/geen indicatie of je al dan niet hypertrofie zal veroorzaken :)

Tijdens training merk ik wel dat ik er niet meer uit kan halen op een duur. Maar als ik dan de dag erna of 2 dagen erna kijk voel ik weinig in mn borst. Net zoals met benen als je goeie spierpijn hebt kan je amper lopen en als je spierpijn in je borst hebt hoeft jantje of pietje er maar naar te wijzen en het doet al pijn...

DOMS wordt, in tegenstelling tot "gewone" spier, hier en daar wel degelijk in verband gebracht met hypertrofie.

Zou wel je reprange willen weten, ik kan me hier namelijk ook wel een beetje in herkennen..

Misschien minder gewicht en meer concentreren op tut? (time under tension)

Heb altijd 2-3 dagen spierpijn na borst, zou het liever niet willen hebben want vind het best vervelend.

• Topic Starter Topic Starter
Hebben jullie voorbeelden hoe jullie je borst dagje indelen?

Probleem met DOMS is dat er nog geen eenduidige theorie is hoe het ontstaat maar 1 van de theorieën die door dierproeven wordt ondersteund is dat het veroorzaakt kan worden door spierbeschadiging bij excentrische belasting en wanneer je dan naar de microtrauma => herstel => hypertrofie theorie kijkt dan kan je DOMS relateren aan groei.

Maar nogmaals, er zijn een aantal verschillende theorieën mbt DOMS, maar je kan niet zomaar stellen dat DOMS geen indicatie is van groei.

---------- Post toegevoegd 31 May 2013 om 20:23 ----------

Hebben jullie voorbeelden hoe jullie je borst dagje indelen?

http://forum.dutchbodybuilding.com/f141/rodedraadschema-7044/

Terug
Naar boven