MuscleMeat

Borst/onderrug aansterken

Barry B

Novice
Waardering
0
Beste Builders,

Bij deze een vraag betreffende het aanpassen van mijn schema om bepaalde spiergroepen bij te werken. Ik train nu al een tijd 6 dagen per week waarbij ik de spiergroepen afwissel. Nu mag het geval zijn dat mijn schouders, armen en benen op een niveau zijn dat ik best tevreden ben (meer groei blijft gewenst) echter blijft mijn borst achter en is verdere versterking van mijn onderrug gewenst.

Ik besef mij dat het vormen van de borst altijd langer duurt dan andere spieren maar ik vroeg mij af of ik voor een periode mijn schema aan kan passen zodat mijn borst/onderrug kans krijgen meer te groeien en de rest van de spiergroepen iets minder snel groeien.

Zou het hierbij mogelijk zijn een periode "bijna" om de dag de borst en onderrug te trainen? Of laat dit echt te weinig ruimte voor rust?

Alvast bedankt.

Post je schema, sowieso is zes dagen keiharde overkill.
Ik kan alleen weinig betekenen zonder jouw schema.

• Topic Starter Topic Starter
Precieze oefeningen verschillen als ik thuis of in de sportschool train en intensiteit kan ook wel eens verschillen i.v.m Rugby training. Ik kan later een schema tonen wat "gemiddeld" de oefeningen per dag weergeeft maar de indeling per week in spiergroepen is als volgt:

Ma: Armen/Schouders
Di: Borst/Rug
Woe: Cardio
Do:Armen/Schouders
Vrij: Borst/Rug
Za: Beentjes (Cardio)
Zo: Rust

Ik besef mij dat dit niet een ideaal schema is maar de resultaten blijven niet uit moet ik zeggen. Daarnaast moet gezegd worden dat ik Rugby wat het lichaam ook strak houd.

---------- Post toegevoegd Mon 25 Jun 2012 om 16:27 ----------

Za: Met Cardio tussen haakjes bedoel ik dat naast het trainen van de beentjes ik vaak een stuk ren/touwtje spring. Hiermee bedoel ik niet dat ik de benen train door middel van Cardio

Ok, je doet ook nog eens aan rugby... kneiterharde overkill gozer;)
Dan train je ook nog eens je benen 1x en de rest 2x.

Ik raad aan:
3x pw fullbody
óf
3x pw split

Zelf ga ik nu wel lekker op
ma:rug, biceps
wo:borst, triceps
vrij:benen, schouders.

Hiervoor trouwens ook nog 3x pw UB/LB split gedaan, dat is ook wel lekker.

Hoe dan ook, alles beter dan dit schema.
Voor een natural is zoveel training sowieso niet beter dan 3x trainen, als je dan ook nog eens er naast aan rugby doet, kan je sowieso beter voor 3x gaan.

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor de reactie... Mijn zesdaagse schema is begonnen omdat ik de laatste maand(en) te veel vrije tijd heb maar ik was er al bang voor dat het wellicht iets te enthousiast was .

Om terug te komen op het borst/onderrug probleem. Ik zit nu op m'n max. qua intensiteit op de borst. Is het wellicht een idee om in plaats van de borst vaker te trainen de intensiteit op de borst op max te houden en de intensiteit van de andere spiergroepen ietsjes te verlagen? Dit zodat de andere spieren de borst niet te snel voorbij groeien?

Dit dus in combinatie met een 3x split + 1x cardio per week? (Ik hou de Cardio er graag in).

Mag ik je wat vragen? Wat zijn je stats, als je namelijk net zo ecto bent als ik dan moet je gewoon lekker normaal blijven doortrainen en nog helemaal niet mee bezig zijn of dingen uberhaupt achterlopen.

3x per week fullbody: 3x per week zwaar deadliften + bankdrukken ;)

Terug
Naar boven