AndroidHealthClinic

Borst ontwikkeld ongelijk

Meanstreak

Cool Novice
Waardering
1
Ik merk steeds meer op dat mijn rechterborst zich beter ontwikkeld dan de linkerkant. Het is nu ook echt visueel duidelijk zichtbaar en het is lelijk.

Wat is de oplossing hiervoor? Meer met losse gewichten trainen?

Bedoel je dat de aanhechtingen niet het zelfde zijn, of dat de spier echt minder dik is?
Ik heb het allebei wel een beetje...
Aanhechting doe je niks aan, maar zie je minder van als je chest wat voller is, en als je een iets hoger vet percentage hebt.
Spier dikte: ja er zal altijd wel een klein verschil zijn... maar probeer beter te concentreren op je borstspier terwijl je m traind.
Zorg dat je m helemaal aanspant wanneer je het gewicht helemaal hebt uitgestoten.
Ik zou niet 1 kant meer trainen als de andere kant.

• Topic Starter Topic Starter
Nee is echt de dikte van de spier.

niet aanstellen, dat is het advies.

??????????? Stel een gewone vraag als je niets toe te voegen heb antwoord gewoon niet.

Al schijnt dit heel normaal te zijn zie het in een hoop topics gebeuren. Jammer dat sommige mensen hun frustratie alleen online kwijt kunnen. Het is je vergeven.

Misschien recht bankdrukken? Soms houden mensen bar scheef waardoor rechterspier meer werk doet. Probeer bankdrukken met een smith

Gewoon dumbbell press gaan doen trekt het vanzelf recht :)

??????????? Stel een gewone vraag als je niets toe te voegen heb antwoord gewoon niet.

Al schijnt dit heel normaal te zijn zie het in een hoop topics gebeuren. Jammer dat sommige mensen hun frustratie alleen online kwijt kunnen. Het is je vergeven.

Juist! Het is een kwestie van uitvoering van de oefening. Laat iemand even kijken of je de oefening correct uitvoert. Waarschijnlijk gebruik je teveel schouders bij het trainen van de borst waardoor de borst geheel of gedeeltelijk achterblijft.

niet aanstellen, dat is het advies.

Toch is dat het beste advies. Zorg dat je alles symmetrisch uitvoert. Het lijkt me niet dat de ene kant minder spiervezels of in een andere verhouding heeft dan de andere kant, dus als ze dezelfde belasting krijgen zal dat wel bijtrekken.

Bedankt voor je reaktie en je uitleg, maar ik wil nogmaals benadrukken "niet aanstellen" is een domme opmerking en geen advies.

Dacht dit soort fora juist er voor waren om vragen te stellen en hierop een "normaal" antwoord te krijgen. Zoals trouwens de meeste mensen hierboven en jij zelf ook doen. Daarvoor mijn dank. Zo houdt je het laagdrempelig en blijven members ook gewoon hun vragen stellen.

Bedankt voor je reaktie en je uitleg, maar ik wil nogmaals benadrukken "niet aanstellen" is een domme opmerking en geen advies.

Dacht dit soort fora juist er voor waren om vragen te stellen en hierop een "normaal" antwoord te krijgen. Zoals trouwens de meeste mensen hierboven en jij zelf ook doen. Daarvoor mijn dank. Zo houdt je het laagdrempelig en blijven members ook gewoon hun vragen stellen.

Op dit forum zijn de meeste gewoon niet zo goed in genuanceerd advies geven ;) Dat kan je natuurlijk verwachten met een stel testosterondoordrenkte alpha-males op een forum. Voor liefkozende woordjes moet je op dutchfitness zijn.

Ik heb het ook. Het is nu vanzelf aan het bijtrekken, en ik heb er niks speciaals voor gedaan.

Op dit forum zijn de meeste gewoon niet zo goed in genuanceerd advies geven ;) Dat kan je natuurlijk verwachten met een stel testosterondoordrenkte alpha-males op een forum. Voor liefkozende woordjes moet je op dutchfitness zijn.

Tja het is maar hoe je eigen zelfbeeld is :duh:

Voor liefkozende woordjes moet je op dutchfitness zijn. Klinkt dit generaliserend?, maar zinloze discussie.

Als jij de opmerking over het zelfbeeld jezelf aantrekt. Misschien moet je het vet gedrukte gedeelte uit je eigen tekst nog eens lezen.

Heerlijk die opmerkingen hier altijd (L)

Maargoed, mijn advies is om misschien meer oefeningen met dumbbells te doen (aangezien dan elke kant evenveel werk moet doen) en minder met machines te werken. En natuurlijk meer te letten op de "rechtheid" van de oefening. Zoals Little Daddy zegt dat je er goed op moet letten dat je de barbell recht omhoog drukt, want dit kan inderdaad op lange termijn leiden tot een scheef ontwikkelde spier.

Het enige correcte advies is hier om weg te blijven van smith oefeningen, machines en alles met een barbell. Dumbbell presses is de enige oefening die je het komende half jaar voor borst gaat doen, samen met flys. Beloofd? :D

beetje late reactie..

heb hetzelfde probleem. filmpje laten maken tijdens bankdrukken precies boven de stang.
Hield elleboog rechts anders dan linkerelleboog. Ook pols rechts stond gewoon recht, en linkerpols was gebogen. Stang draaide tijdens uitduwen naar links. Allemaal ingeslopen fouten, en heel moeilijk af te leren, zeker als je wat meer gewicht probeert te pakken.

Terug
Naar boven