Fitness Seller

borstblessure

spark

Ripped Bodybuilder
20 jaar lid
Waardering
108
Lengte
1m78
Massa
82kg
Vetpercentage
9%
yo
zit met een probleem in mijn rechterborst spier
zo'n 3 weken geleden trainde ik borst, mijn 4e oefening was bankdrukken
efkes niet goed geconcentreerd en beetje snel de oefening uitgevoerd, niet rustig laten zakken en dan rustig omhoog geduwd, maar wel bar laten vallen en dan direct omhoog geduwd (bijna gesmeten)
stom natuurlijk van mij
op bepaald moment laat ik de bar 'vallen' en vang ze direct op en gooi ze weer omhoog, bij het overnemen voel ik iets scheuren (ik hoorde het zelfs)
gevolg stekende pijn in mijn borst (naar de buitenkant toe, thv de oksel)
ik heb dan een 2-tal weken niet getraind ivm het verlof
nix meer gemerkt van die pijn , enkel bij het zwemmen voelde ik wel geringe pijn op dezelfde plaats
gister weer 1ste maal gaan trainen op borst
1ste oefening schuin bankdrukken, stekende pijn!
heb er de rest van de dag last van gehad
vandaag voel ik het niet meer
maar volgens mij heb ik een spierscheur, wat denken jullie?
kan er niet veel aan doen zeker, enkel rusten en zoja hoelang?
bedankt voor jullie raad

• Topic Starter Topic Starter
bedankt voor de talrijke reacties ???

wss je aanhechting die dood is :p

Kan zijn dat je spier ingescheurd is ja, al zou je dan de dagen erna nog wel pijn moeten hebben gehad, tenminste, dat was bij mij het geval. Het kan ook zijn dat je dicht tegen een scheur aan zit. Als je je armen gestrekt voor je houdt, en vervolgens met gestrekte armen in je handen klapt, vormt er zich dan een kuil/misvorming in je borst?

Hallo iedereen die me kan helpen.

Ik was aan het nekpressen als laatste oefening van mijn schouder en bij de 8ste rep van de 10 voelde ik iets knappen of afscheuren in mijn linker bovenrug naast mijn schouderblad.
Toen ik ging slapen was de pijn niet meer te harden. De pijn straalde uit naar mijn linkerarm, mijn pink ringvinger en zijkant van mijn hand was half verdoofd + de kracht was ook gehalveerd in mijn arm en hand. Bloeddruk was 160/110
Ik had totaal geen kracht meer in mijn pink en nog een beetje in mijn ringvinger.
Ik dacht scheurtje, maar na 2 weken geen beterschap en mentaal dicht bij de afgrond, (2 weken amper anderhalf uur per dag geslapen) omdat ik niet op mijn rug of zij kon liggen omdat de pijn niet meer te verdragen was in mijn linkerarm. Dus in mijn bovenrug voelde ik bijna niks. Vreemd!
In die 2 weken wel lichte pijnstillers en hasj gaan roken wat ik nooit gedaan had maar dat werkte allemaal niet, ben ik naar de spoed gegaan in het ziekenhuis waar ze een rontgenfoto maakte terwijl ik nog zei dat er heus niks gebroken was, maar iets gescheurd of afgeknapt was, maar ze zeiden dat dat de manier was van het begin van het onderzoek. Na 3 uur kwam ik eindelijk aan bod en toen kwamen ze vertellen dat er op de rontgenfoto niks te zien was en vertelde me ook dat ze voor de rest niks konden doen die dag. Terwijl ik nog vroeg om een CT scan of een echo.
's Maandag direct contact opgenomen met het ziekenhuis in mijn eigen land (Belgie) bij de neuroloog geweest daarna een CT scan gemaakt daar was ook niks op te zien daarna een onderzoek laten doen met een naald in de zenuwen in mijn arm, mijn pink, ringvinger en duim maar na het onderzoek zei de neuroloog dat hij het ook niet wist en hij verwees mij door naar een orthopedist. Wat ik in principe altijd al wilde was dat ze de spieren in mijn bovenrug onderzochten wat hopelijk binnenkort zal plaatsvinden na de afspraak met de orthopedist. Ik heb wel in de 3e week 10 dagen tramadol 50mg geslikt wat in de eerste 5 dagen wel hielp tegen de pijn maar daarna steeds minder ging werken.
Na ruim 3 en een halve week was er ineens van de één op de andere dag 60 tot 70% verbetering qua pijn en kon ik eindelijk met een minimale pijn met een slaapmiddel weer in mijn bed slapen.
Ik ben een beetje radeloos geworden, misschien zijn er mensen die soortgelijke blessure hebben ervaren of dat er toch bij toeval een bekwame geneesheer dit leest en mij kan vertellen wat er aan de hand is.
Wat ik nog kwijt wil is dat ik onzettend teleurgesteld ben in de medici hoe langaam en onefficient zij mij onderzochten. Het enige wat nog positief was was de tramadol waar ik 10 dagen wel veel aan gehad heb. Ook geregeld bloeddruk 160/100 maar dat was volgens mij van de pijn. Wel overal doorgegeven maar niemand die daar aandacht aan bestede. In de derde week met de tramadol eerst pillen daarna druppel naam ik 40 druppel voor ik ging slapen en werd dan na 1,5 uur wakker van de pijn met bloeddruk 170/110 met hartslag 95 (normaal hartslag 64 bloeddruk 120/80)
Het is een lang ellendig verhaal, maar in afwachting van uw reacties alvast bedankt.

Terug
Naar boven