MuscleMeat

Borstkas

Ido

Novice
Waardering
0
Mijn doel is om mijn bovenlichaam verder te ontwikkelen, en dan vooral voor de massa. Op het moment wil het wel lukken met mijn rug, maar mijn borstkas en biceps blijven achter.

De sportschool waar ik gebruik van maak heeft niet echt een uitgebreide selectie van fitness apparatuur. Op het moment gebruik ik het volgende schema:

Maandag: 3x incline dumbbell press, 3x dumbbell fly, 3x Machine Bench Press, 3x bicep curl; Opgevolgd door 30 minuten cardio op de elliptische machine.

Woensdag: 3xDumbbell shoulder press, 3x dumbbell later raise, 3x overhead press machine; Opgevolgd door 30 minuten cardio op de elliptische machine.

Vrijdag: 3x lat pulldown machine (pulley), 3x cable pulley machine, 3x lat pulldown machine (zonder pulley); Opgevolgd door 30 minuten cardio op de elliptische machine.

Verder over de week verspreid ik dan de crunches, gewoon thuis.

Maak geen gebruik van de barbell want het lijkt me zo dat je er snel een blessure mee oploopt. Als ik die rippetoe instructie video's erop nakijk lijkt het wel alsof iedereen het verkeerd doet, zelfs als ze het goed doen. En mijn sportschool heeft ook niet al de rekken beschikbaar.

Op zich zou het wel leuk zijn om zo'n cursus te volgen, met een echte instructeur voor professionele begeleiding. Al is het maar om een goed begin te maken. Maar ja, dan moet dat wel beschikbaar zijn, en betaalbaar. :D

Bijna iedereen doet het ook verkeerd in de sportschool. Daarom hebben weinig mensen daadwerkelijk resultaat.

Tip 1: Zoek een fatsoenlijke sportschool met genoeg free weights en "rekken".

Tip 2: Zodra je die sportschool heb gevonden, ga fatsoenlijk eten met behulp van de sticky's hier op het forum. En volg het novice schema van Rippetoe.

Succes!

Als je nou bij locatie, een dorp/stad aangeeft is er misschien wel iemand hier die jou goed wilt leren bankdrukken.

• Topic Starter Topic Starter
Het is de goedkoopste sportschool in mijn regio, anders zou het prijs plaatje teveel worden. Maar afgezien van dat, hoe zou ik mijn schema kunnen verbeteren? Zonder rippetoe natuurlijk.

Barbell vereist toch ook een spotter? Daar heb ik geen tijd voor.

Barbell vereist geen spotter, als je de gewichten niet te gek maakt.
Ik train thuis en heb nog nooit problemen gehad.
Als je even van alles neerzet zoals je doelen, je leeftijd, je gewicht, je ervaring en al dat soort dingen dan kan ik wel ergens een leuk schema voor je vandaan toveren.

Moet je ook even zeggen wat er in je gym te vinden is naast alle apparaten.

goedkoopste is niet het beste, maar goed dan zelf maar weten.

• Topic Starter Topic Starter
Barbell vereist geen spotter, als je de gewichten niet te gek maakt.
Ik train thuis en heb nog nooit problemen gehad.
Als je even van alles neerzet zoals je doelen, je leeftijd, je gewicht, je ervaring en al dat soort dingen dan kan ik wel ergens een leuk schema voor je vandaan toveren.

Moet je ook even zeggen wat er in je gym te vinden is naast alle apparaten.

Leeftijd: 27 jaar,
Gewicht: 89 kg
Ervaring: Loop al twee jaar wat aan te kloten, niet serieus, meer cardio.
Sportschool apparaten: Ze hebben een smithy, een normale benchpress, een incline benchpress, Cable Pulley Machine, nog zo'n pulley machine voor de triceps en een paar andere oefeningen, een paar vage 'power training' apparaten waar men zelf de gewichten op kan tillen. Zelf heb ik een probleem met de mechanische afstellingen van die apparaten, want ik krijg daar alleen maar last van. Armen zijn te lang misschien. En verder een reeks gewicht machines.

Jullie zullen natuurlijk voorstellen om op die benchpress te beginnen. Maar ja, is die dumbbell press niet vergelijkbaar?

Ik ben even wezen zoeken maar ik kan het rippetoe schema niet vinden waar jullie het over hebben ? kunnen jullie mij misschien een linkje sturen ?

wat zijn de voordelen van dit schema ?

whaa !! nee, ik zou niet durven, thanks..

Bijna iedereen doet het ook verkeerd in de sportschool. Daarom hebben weinig mensen daadwerkelijk resultaat.

Tip 1: Zoek een fatsoenlijke sportschool met genoeg free weights en "rekken".

Tip 2: Zodra je die sportschool heb gevonden, ga fatsoenlijk eten met behulp van de sticky's hier op het forum. En volg het novice schema van Rippetoe.

Succes!

Je kan ook niet alles weten toch

Leeftijd: 27 jaar,

Jullie zullen natuurlijk voorstellen om op die benchpress te beginnen. Maar ja, is die dumbbell press niet vergelijkbaar?

Zeker niet te vergelijken. Ik heb zelf een tijd lang voornamelijk Dumbbells gebruikt, maar die barbell is toch anders. Ik merk zelf een grotere pomp met de barbell. In het begin is het erg wennen, dus ik ben begonnen met de smith om zo het gevoel te krijgen. Een ander voordeel van die barbell is het laten zakken tot op je borst. Je kunt beter aanvoelen waar je zit ipv in de spiegel te kijken.
Neemt niet weg dat de lossen dumbbell zeker een must zijn voor die kleine spiertjes die je gebruikt als je moet corrigeren en je push je zwakkere kant om mee te doen en je kunt niet compenseren.

Conclusie: beide oefeningen doen en afwisselen.

Neemt niet weg dat de lossen dumbbell zeker een must zijn voor die kleine spiertjes die je gebruikt als je moet corrigeren en je push je zwakkere kant om mee te doen en je kunt niet compenseren.
Welke "kleine spiertjes" train je dan meer met DB's?

welke spier is de "borstkas" :D ?

Terug
Naar boven