AndroidHealthClinic

Bosco's Ongeval

Status
Niet open voor verdere reacties.
  • Topic Starter Topic Starter
WP_20170816_11_06_23_Pro.jpg

Botdichtheid is nog niet optimaal maar wel goed genoeg om het osteosynthese materiaal te verwijderen
Volgende week met anesthesie een afspraak inplannen
Dr. Eggen vertelde dat de beperking blijvend is...ik had niet anders verwacht ...er is teveel beschadigd..veel kraakbeen is weg en daardoor is de ruimte tussen bovenste en onderste spronggewricht verkleind wat de dorsaal en plantairflexie beperkt (gas los en gas geven)
Kraakbeen groeit niet meer aan en daar zijn ook geen behandelmethoden voor.
dat betekent dus ook beperkt belasten met Squad en (sumo) deadlift.
Eerst ff opnieuw met krukken lopen en rustig gaan belasten.
Mobiliteit is de 1e prio

Goed nieuws dat er vooruitgang geboekt word!
Wel jammer dat het je zal beperken in de trainingen, maar je kan in ieder geval nog trainen :).

Goed te horen dat er iig genoeg herstel is om het osteoporose materiaal te verwijderen.
Wel balen van de beperking met trainen maar je kan iig nu weer vooruitkijken met opbouwen.

Herstel is het belangrijkste en zeg nooit nooit..... Ik kreeg ook te horen dat ik nooit meer zou kunnen trainen met mijn Nekhernia. Ook daar ben ik soms wel beperkt en ik kan niet zwaar gaan. Maar dat betekend niet dat je ook niet vooruit kan gaan! ;)

Ben benieuwd hoe snel de operatie nu volgt.

Goed te horen dat er iig genoeg herstel is om het osteoporose materiaal te verwijderen.
Wel balen van de beperking met trainen maar je kan iig nu weer vooruitkijken met opbouwen.

Herstel is het belangrijkste en zeg nooit nooit..... Ik kreeg ook te horen dat ik nooit meer zou kunnen trainen met mijn Nekhernia. Ook daar ben ik soms wel beperkt en ik kan niet zwaar gaan. Maar dat betekend niet dat je ook niet vooruit kan gaan! ;)

Ben benieuwd hoe snel de operatie nu volgt.

Eerlijk gezegd zie ik niet veel verschil lees vooruitgang met de foto's van 28 maart jongstleden
Nee zwaar zal misschien BW belasten oid
Operatie zal september zijn vermoed ik

Roeien met de riemen die je heb..

Eerlijk gezegd zie ik niet veel verschil lees vooruitgang met de foto's van 28 maart jongstleden
Nee zwaar zal misschien BW belasten oid
Operatie zal september zijn vermoed ik

Roeien met de riemen die je heb..
Maar de arts ziet kennelijk wel verschil neem ik aan?

Het is altijd afwachten hoe T echt zal lopen... Ik duim iig voor het beste!

September is al best snel.

goed dat het er dan eindelijk uitgaat, weer snel herstellen, en hoe groot de beperking is zal je in de tijd erna wel ondervinden, soms sta je te kijken van wat er nog kan,
die dokters nemen altijd 17 slagen om de arm, en zijn altijd voorzichtig in hun uitspraken
als het zover is ga je dat toch zelf uitzoeken, en niet kijken naar wat er niet meer kan, maar kijken naar wat je nog wel kunt.

goed dat het er dan eindelijk uitgaat, weer snel herstellen, en hoe groot de beperking is zal je in de tijd erna wel ondervinden, soms sta je te kijken van wat er nog kan,
die dokters nemen altijd 17 slagen om de arm, en zijn altijd voorzichtig in hun uitspraken
als het zover is ga je dat toch zelf uitzoeken, en niet kijken naar wat er niet meer kan, maar kijken naar wat je nog wel kunt.

Er is wel (te)veel kapot hoor Droop. die laatste cm onderin ziet er toch nog lang niet dicht en hersteld uit
Maar laten we maar stap voor stap verder gaan.
Volgende week een enkelbrace aanmeten die ik ter ondersteuning gebruik wanneer alles verwijderd is.

Morgen een gesprek met UWV...

• Like
Waarderingen: Inb4
Het is altijd een herstel stapje voor stapje.... Het mag dan nog lang niet dicht zijn maar heel langzaam kan er toch nog verbetering komen.
Dus rustig aan doorgaan en wie weet wat de toekomst brengt. Geduld is soms lastig op te brengen... maar toch kan er altijd nog wat veranderen.
Het lichaam is soms een wonderlijk iets (zowel in voors en tegens... ) Dus uitgaan van het positieve. De wonderen zijn de wereld nog niet uit!
Ik hou dat mezelf ook nog altijd voor... na 17 jaar aankloten... want opgeven doen we niet he! :nope: NO way!!

Enig idee wat je morgen kan verwachten met het gesprek? zelf heb ik een slechte ervaring met het uwv....
Succes in ieder geval.

• Like
Waarderingen: Inb4
Het is altijd een herstel stapje voor stapje.... Het mag dan nog lang niet dicht zijn maar heel langzaam kan er toch nog verbetering komen.
Dus rustig aan doorgaan en wie weet wat de toekomst brengt. Geduld is soms lastig op te brengen... maar toch kan er altijd nog wat veranderen.
Het lichaam is soms een wonderlijk iets (zowel in voors en tegens... ) Dus uitgaan van het positieve. De wonderen zijn de wereld nog niet uit!
Ik hou dat mezelf ook nog altijd voor... na 17 jaar aankloten... want opgeven doen we niet he! :nope: NO way!!

Enig idee wat je morgen kan verwachten met het gesprek? zelf heb ik een slechte ervaring met het uwv....
Succes in ieder geval.

Ach weet je Marina ik ben al blij als ik zonder orthopedische schoen verder kan..maar ook dat went
Het wordt nooit meer zoals voorheen.
Dus het blijft wel behelpen maar goed..belangrijkste is de mobiliteit.

Die verpleegkundige van het UWV wil natuurlijk een prognose
Dr. Eggen vertelde me dat ik me naar hem moet refereren.
Ik blijf heel neutraal..

Sterkte man morgen :thumbs:

Ik snap je wel hoor. Ik heb dat zelf ook.... het wordt niet meer zo als voorheen... maar neemt niet weg dat je gaat voor verbetering en dat het beter wordt dan nu! Behelpen is op zich niet eens zo een ramp... als je maar vooruit blijft kijken.
Weet je.. ik zie op dit moment ook geen eindje aan de tunnel... maar ooit komt er echtw el weer een lichtpuntje! Dat weet ik zeker :kiss:

Ik snap je wel hoor. Ik heb dat zelf ook.... het wordt niet meer zo als voorheen... maar neemt niet weg dat je gaat voor verbetering en dat het beter wordt dan nu! Behelpen is op zich niet eens zo een ramp... als je maar vooruit blijft kijken.
Weet je.. ik zie op dit moment ook geen eindje aan de tunnel... maar ooit komt er echtw el weer een lichtpuntje! Dat weet ik zeker :kiss:

Ik kan me nog steeds goed redden zelf en dat is wat telt.
Ik heb het idee dat we nu op de helft zijn met de botdichtheid....
Oh jawel het wordt steeds beter nog steeds.

2ymue6e.jpg
WP_20170816_11_06_23_Pro.jpg

na 15mnd toch wel "een mooi resultaat" tot zover..

Laatst bewerkt:
T begint te komen. Het is gewoon een hele lange weg....
Maar elk beetje beter is al beter! Ik duim gewoon voor je door!

Vandaag 2 afspraken in 2 Ziekenhuizen het ene een slaapstoornis en het andere mn enkel

Uitslag van de slaaptest van 3 wkn geleden bij de KNO arts
Uit de test kwam uit dat de MRA beugel niet geschikt is en onvoldoende resultaat gaf.
Ik had maar liefst 42 slaap-stops en had die nacht ook slecht geslapen. De Koornstra schrijft me een slaapmasker voor.
Het slaapmasker (continuous positive airway pressure, CPAP) is een van de mogelijkheden voor behandeling van apneu (OSAS)
Binnen enkele weken krijg ik een oproep.

Ik hoor veel positieve berichten over het masker...meer energie ...
Dit verklaart ook mijn achteruitgang in mn trainingen..(te) veel krachtverlies

Verder nog een afspraak bij anesthesie voor de opname om het osteosynthese materiaal uit mn enkel operatief te verwijdern.
Opname verwacht ik binnen 3wkn..eindelijk
Het betreft een dagopname...zodra je geplast heb mag je weer naar huis
Wel weer opnieuw leren lopen met krukken die neem ik dan ook maar mee..

Zoals je ziet "goede" en minder "goede" berichten :)

Dat klinkt positief!

Zo een slaapapneu masker werkt erg goed. Een collega van mijn man kreeg op een gegeven moment last van concentratie stoornissen en problemen met geheugen en lichamelijke klachten van spierzwakte en altijd moe..... Na langdurige tijd en veel problemen kwam uit een slaaponderzoek dat hij bijna 200 stops per nacht had! Nu heeft hij nergens meer last van. Het was wel even wennen om te slapen met zo een masker maar na een week zag je hem zienderogen opknappen. Dus ik hoop echt dat het voor jou ook zo goed werkt! Iig zit er weer wat beweging in de zaak!

Binnen 3 weken is al snel. Wel fijn dat je dezelfde dag alweer naar huis kan! Op zich is het opnieuw leren lopen een minder goed bericht... Maar overall gezien denk ik toch een redelijk positieve dag!

Als het masker werkt dan zou het ook mogelijk misschien wat beter gaan met herstellen.. meer rust/slaap is ook beter herstellen.. Mogelijk beter kunnen trainen.. je weet maar nooit. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven