AndroidHealthClinic

Botkneuzing in vinger, kan gewichten amper optillen, hoe zo snel mogelijk herstellen?

Anthem

Competitive Bodybuilder
Waardering
89
Bij een val heb ik een zware botkneuzing aan de zijkant van m'n middelvinger opgelopen. Het is bevestigd dat het niet gebroken is in het ziekenhuis. Na 2,5 maand is het nog steeds flink dik aan de zijkant en kan ik mijn hand niet helemaal sluiten om een dumbell/barbell heen, waardoor ik sommige oefeningen niet of amper kan uitvoeren. Hoe kan ik hier zo snel mogelijk vanaf komen? Heeft het nog zin om te koelen?

Lekker warm k*tje opzoeken en hem daar instoppen en tijdje in laten, is ie zo weer beter.

Ooooooooooo

---------- Toegevoegd om 21:07 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:06 ----------

Ik zou naar de dokter gaan hiermee. Blijven belasten heeft geen zin.

• Topic Starter Topic Starter
Op zich heb ik 't in het begin heel weinig belast, aangezien ik ook m'n (andere) arm gebroken had, in totaal sowieso ruim 6 weken niet getrained. Ik heb er nog wel een fysio voor gezien een week of 3 geleden en die zei dat ik er niet iets voor moest laten, maar het zit wel heel erg in de weg met trainen. Maar misschien toch maar eens met een dokter praten dan...

De middelvinger vasttapen aan je ring/wijsvinger al geprobeerd?

• Topic Starter Topic Starter
De middelvinger vasttapen aan je ring/wijsvinger al geprobeerd?

De eerste week wel, toen dachten ze in het ziekenhuis nog dat het gebroken was, maar later hebben ze de foto's opnieuw bekeken en vonden ze toch van niet. Maar na een week niet bewegen was m'n hele hand wel compleet stijf, vooral die vinger en m'n ringvinger (die ook wel wat gekneusd was trouwens, maar geen botkneuzing)

Later niet meer maar meestal wordt juist aangeraden om wél te bewegen. Heb jij goed resultaat gehad hiermee?

Terug
Naar boven