Fitness Seller

Boven kant Borst

Incline Bench Press
Incline Fly's
Incline Dumbbell Press
..

incline press en flyes ?

incline cable flye met kleine hoek vind ik heerlijk.

Negatieve reps vind ik lekker voor bovenkant borst. Constante spanning op de borst houden dus.

Sinds ik de Search van dbb gebruik maak ik de gains van mijn leven..

En zo zijn ze wel genoemd idd

Als je een naam hoort van een oefening en je niet weet hoe hij moet vul je gewoon op youtube in:

incline chestpres oid.

ik doe altijd incline press en flyes, ik heb ook het probleem dat de bovenkant van mijn borst achterloopt, het is hoe je genetisch aangelegd ben zeg ik dan

good luck:cool:

Probleem met bovenkant borst is dat bij veel mensen de voorkant schouder overontwikkeld is (in verhouding) waardoor de bovenkant borst kleiner lijkt.

Oplossing is dus soms niet meer bovenkant borst gaan doen maar een schema maken waar de voorkant schouder minder belast wordt.

Probleem met bovenkant borst is dat bij veel mensen de voorkant schouder overontwikkeld is (in verhouding) waardoor de bovenkant borst kleiner lijkt.

Oplossing is dus soms niet meer bovenkant borst gaan doen maar een schema maken waar de voorkant schouder minder belast wordt.

Dan kan ik net zo goed niet trainen, dan is mijn bovenkant borst huge! (Is dit een 1 april grap 3XL?)

Nee, dat is de constatering dat veel trainee die ik ken/kon uit verhouding veel te grote voorkant schouders hebben /hadden waardoor de borst klein llijkt/leek.

Als je daar dan ook bij neemt dat veel borst fanaten in meer of minder mate leiden aan upper crossed syndrome dan is probleem dus vaak niet een achterlopende bovenkant borst maar voorlopende schouders en een verkeerde houding.

Wat eigenlijk door nog meer bovenkant borst te trainen liefst onder een verkeerde (te steile) hoek alleen maar erger wordt

Opzich wel een logische beredenering, zelf ik heb dat ook een klein beetje (komt ook omdat mijn borstkas best plat is gebouwd waardoor de sleutelbeen meer zichtbaar is, helaas), maar ik doe liever meer mn best op mijn borst dat slacken op de schouders :)

Laatst bewerkt:
Nee, dat is de constatering dat veel trainee die ik ken/kon uit verhouding veel te grote voorkant schouders hebben /hadden waardoor de borst klein llijkt/leek.

Als je daar dan ook bij neemt dat veel borst fanaten in meer of minder mate leiden aan upper crossed syndrome dan is probleem dus vaak niet een achterlopende bovenkant borst maar voorlopende schouders en een verkeerde houding.

Wat eigenlijk door nog meer bovenkant borst te trainen liefst onder een verkeerde (te steile) hoek alleen maar erger wordt

Ik denk exact hetzelfde (denk ik)

Vaak trainen mensen zich ongans met incline presses, in 1 sessie zowel barbell alsook dumbbell incline press, maar met de bank te hoog, ze zijn dan de schouders aan het trainen, helaas.......geen belasting in de pec's.
Daarnaast alleen wat plat banken en flyes. Dus het effect, geen ontwikkelde borst wel overcompensatie in de schouders.

En wat trainen de meesten met schoudersessie voornamelijk, erg goed de voorkant en minder tot halfbakken de zijkant en niet de achterkant.

Gevolg, kromme apen die met de schouders vooruit gedraaid met de ellebogen naar voren wijzend als scheve trollen door de gym lopen.

En zelf zijn ze er schijnbaar blind voor. Dus het is ook slecht voor je ogen....haha.

Incline oefeningen belasten bovenkant borst toch niet veel meer dan flat oefeningen volgens emg studies?

ik dacht dat 45 graden incline het beste was voor bovenkant borst, misschien moet ik hem dan toch maar iets vlakker zetten.

en die negatieve reps zal ik eens uitproberen, wij hebben hier van die apparaten met een voetpedaal zodat je de positieve beweging kan helpen.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven