MuscleMeat

Boven kant Borst

ik dacht dat 45 graden incline het beste was voor bovenkant borst, misschien moet ik hem dan toch maar iets vlakker zetten.

30graden is zat. en hoe hoger je gaat hoe meer actief de schouderkoppen worden en overnemen.

---------- Toegevoegd om 22:32 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:30 ----------

Incline oefeningen belasten bovenkant borst toch niet veel meer dan flat oefeningen volgens emg studies?

je belast volgens mij 1 apart spiertje en een/het bovenste triangle deel van de major(subclavius, Clavipectoral triangle). Die worden geisoleerd aangepakt met incline press.

ps, is dat deeltje onderdeel van de pec major of is het een op zich staande spier?

Laatst bewerkt:
30graden is zat. en hoe hoger je gaat hoe meer actief de schouderkoppen worden en overnemen.

Ben ik helemaal met je eens inderdaad :).

je belast volgens mij 1 apart spiertje en een/het bovenste triangle deel van de major(subclavius, Clavipectoral triangle). Die worden geisoleerd aangepakt met incline press.

ps, is dat deeltje onderdeel van de pec major of is het een op zich staande spier?

Nice, isoleren in een compound ;).

• Topic Starter Topic Starter
Wat houdt de search dan ongeveer precies in?

Wat houdt de search dan ongeveer precies in?

Dat is de zoekfunctie van dbb.
Erg handig als er al meerdere topics bestaan over een bepaald onderwerp.
De zoekfunctie bevindt ze achter de link "Zoeken" die je als 3e van rechts naast "Uitloggen" en "Handige Links" kan vinden.

guilotine en around the worlds doen

Bankdrukken en de stang laten zakken net onder je kin spreekt de bovenkant borst goed aan. Ook kun je bankdrukken met omgekeerde greep proberen, spreekt ook de bovenkant borst aan. Voor isolatie kun je tussen twee kabels staan, en omhoog brengen tot je bovenkant borst.

• Topic Starter Topic Starter
Dat is de zoekfunctie van dbb.
Erg handig als er al meerdere topics bestaan over een bepaald onderwerp.
De zoekfunctie bevindt ze achter de link "Zoeken" die je als 3e van rechts naast "Uitloggen" en "Handige Links" kan vinden.

oo zeg dat dan ja heb hem al eens gebruikt sorry als het de zoveelste topic hier over is:p
gr

bovenkant borst

Hallo mensen!
Ik wil een paar varierende oefeningen voor boven kant van de borst iemand mischien ideen?!

mvg

probeer eens bankdrukken in omgekeerde grip en bankdrukken met handen op schouderbreedte...het klinkt voor sommigen wat vreemd, maar wetenschappers hebben aangetoond dat bij deze toepassing op de benchpress 30% meer vezels van bovenkant borst actief zijn, terwijl bij een normale incline press maar 5% meer vezels van bovenkant borst actief zijn...
ik zou zeggen...give it a try!
PAS WEL OP...BANKDRUKKEN MET OMGEKEERDE GRIP VOELT HEEL VREEMD AAN EN EEN GOEDE TECHNIEK IS VAN GROOT BELANG OM VOORAL POLSBLESSURES TE VOORKOMEN!!!

good luck

Athlete

BP: 1x85 DL: 5x140 SQ: 10x100 in smithmachine 10x120

stats: 19 jaar, 1.78m, 77kg, 11.9%

laatst gelezen dat er een onderzoek is geweest dat als je je bovenkant traint dmv schuindrukken(zowel dumbbells als halter)met de handen in normale positie, je de bovenkant maar 5% meer aanspreekt als met plat drukken, wanneer je de handen reverse plaatst spreek je de bovenkant voor 30% aan.

probeer eens bankdrukken in omgekeerde grip en bankdrukken met handen op schouderbreedte...het klinkt voor sommigen wat vreemd, maar wetenschappers hebben aangetoond dat bij deze toepassing op de benchpress 30% meer vezels van bovenkant borst actief zijn, terwijl bij een normale incline press maar 5% meer vezels van bovenkant borst actief zijn...
ik zou zeggen...give it a try!
PAS WEL OP...BANKDRUKKEN MET OMGEKEERDE GRIP VOELT HEEL VREEMD AAN EN EEN GOEDE TECHNIEK IS VAN GROOT BELANG OM VOORAL POLSBLESSURES TE VOORKOMEN!!!

good luck

Wellicht ook van belang, niet met een "normaal" gewicht te beginnen, maar met een lege stang eerst even voelen, en dan per 10 kilo even aftasten hoeveel je kan hebben met reverse grip, het is immers toch wel ff iets anders dan gewoon BP.

---------- Toegevoegd om 10:28 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:24 ----------

Ben ik helemaal met je eens inderdaad :).

Nice, isoleren in een compound ;).

haha ja ik zag het nu pas, foutje, thnx.

Het zou idd moeten zijn "meer geïsoleerd" of meer accentueren in die oefeningen. Het is immers idd een compound beweging.

Terug
Naar boven