Jordyvl
Competitive Bodybuilder
- Waardering
- 181
- Lengte
- 1m80
- Massa
- 92kg
- Vetpercentage
- 13%
Hallo,
Het lijkt erop dat m'n bovenkant borst zwaar achterloopt. Ik doe eerst 2 uitputtings oefeningen voordat ik ga bankdrukken. Mijn borst schema ziet er als volgt uit:
3x10 Flymachine
3x10 Cable Fly's
4x8 flat Dumbbell press
3x10 Incline Dumbbell press
Bij de flat dumbbell press pak ik 10x34kg , maar wanneer ik bij de incline press aankom heb ik grote moeite met 24Dat scheelt toch bijna 50% in gewicht, dat lijkt me toch niet normaal?. Ook zit er aan de bovenkant van m'n borst ook weinig massa vergeleken met de onderkant. Heeft iemand tips welke oefeningen ik kan doen?
Ik heb laatst een artikeltje gelezen waarin stond dat Reverse grip bench press 6x zo effectief is om bovenkant borst te ontwikkelen dan incline presses.
Of het waar is weet ik niet, maar ik zal het filmpje is opzoeken dan zet ik hem zo erbij.
And here it is;
http://videos.bodybuilding.com/video/68362/Video-Article-The-Anatomy-Of-The-Chest-With-Jim-Stoppani
Hoe zit het met je schouders, want ik denk dat daar het probleem zit.
Want een verschil van 40% in kracht van flat naar incline komt zeker niet alleen door een zwakke bovenkant borst.
Laatst bewerkt:

Dat scheelt toch bijna 50% in gewicht, dat lijkt me toch niet normaal?. Ook zit er aan de bovenkant van m'n borst ook weinig massa vergeleken met de onderkant. Heeft iemand tips welke oefeningen ik kan doen?