AndroidHealthClinic

bp opbouwen

joostd

Huge Freak
Waardering
1.627
Lengte
1m84
Massa
72kg
Vetpercentage
11%
hellowaa

hebben jullie een bepaalde manier van oefeningen zoals deadlift en benchpress opwarmen/ opbouwen? zoals percentages ofso?

Ik doe meestal eerst een setje op 60% van mijn 5RM, dan op 80% en dan 3x5 met mijn 5RM.

Ik doe op dit moment altijd 5 sets van 5 reps op de squat en deadlift, waarvan de eerste 3 à 4 de opwarmsets zijn. Tussen de sets zitten stappen van 10 à 15 % van de topset.

Lege bar, 40 kg, 60, 70 en dan werksets tussen 80 - 100 kg.

altijd goed opwarmen!

Ik warm gewoon op met wat lekker voelt. Meestal 1 lege stang, 1 licht gewicht. Tussedoor beetje opdrukken.

• Topic Starter Topic Starter
ja meestal doe ik nu ook lege stang en dan met wat gewichten erop, maar er zijn vast wel maniertjes voor, bijvoorbeeld 33% van max RM en dan 66% ofso?

snap eigenlijk niet zo goed wat je met RM enzo bedoelt maar er zijn bepaalde strech houdingen die echt helpen bij het opwarmen. Ik kreeg er een keer een voor me benen.. en dan dacht ik wtf strech om op te warmen? het is een makkelijke positie die je kan aan nemen: zak door je knieën gelemaal naar beneden, je tenen naar buiten wijzend, houd je ergens aan vast voor evenwicht en probeer je hamstrigs en de binnenkant van je dijen te strekken door met je kont naar voren te duwen.. is wel lastig uitleggen maar asls je het eenmaal door hebt voel je meteen je benen branden.. je kan natuurlijk ook gewoon zondergewichten trainen, opdrukken, optrekken enz.

• Topic Starter Topic Starter
ja ik denk dat ik wat lichte setjes en wat push ups erin gooi, manier van opwarmen scheelt wel veel. 2 weken bij personal trainer gezeten (kreegk gratis) die vent liet me zo 10 kg meer liften

Terug
Naar boven