AndroidHealthClinic

Breder worden.

dekerel

Dutch Bodybuilder
Waardering
73
Lengte
1m79
Massa
90kg
Hoi,
ik ben 14 jaar oud ik ben 1.70 lang en weeg ongeveer 52.
Nou wil ik graag een beetje breder worden, omdat ik behoorlijk dun ben( ik wil breder worden op een mooie manier, niet vet manier).
Alleen op mijn buik een beetje vet, waardoor je dus mijn abs niet ziet.:(

Ik doe 50 sit ups.
25x met dumbbells 5kg gewoon normale oefening
25x met dumbbells 5kg op de grond liggen en armen gespreden en boven de borst elkaar aantikken.

ook 20x opdrukken.

dit doe ik om de dag. ( sinds 4 maanden ofzo)

Maar ik zie niet echt verbetering, een vriend zij dat ik proteine shakes moet proberen. kan iemand dat aanbevelen? ik vind het behoorlijk duur, 30 euro per pot ofzo.

ik hoop dat jullie op/aanmerkingen kunnen geven en me kunnen helpen.:D

Groetjes.

Meer eten, lees stickies over hoe je dit 't beste kunt doen!
En pak meer gewicht en maak minder herhalingen, bij alle oefeningen ;)

Hey! Je moet aan krachttraining gaan doen. Al je spieren. Alleen sit ups en zo veel herhalingen daar wordt je niet groter van. En daarbij je voeding aanpassen en veel gaan eten. Maar ik zou zeggen kijk de topics door en probeer zo veel mogelijk te lezen. Er is hier heel veel informatie te vinden!

Oke ik zal het allemaal een beetje voor je opsommen de 3 belangrijkste dingen.

Training:
Train je hele lichaam. Je kan met die 2 dumbbells zo goed als alles doen. Zoek op www.exrx.net gewoon wat leuke oefeningen op om te doen. Dus ook je benen dit stimuleert de rest van je lichaam weer.

Voeding:
Zorg dat je een goed voedingsschema hebt. Kijk hier in de stickies zodat je een degelijk schematje op kan zetten.

Rust:
rust voldoende doe niet elke dag de zelfde spiergroepen wissel elke keer af dat de spieren voldoende rust krijgen, want zonder rust groei je niet!

• Topic Starter Topic Starter
Oke ik zal het allemaal een beetje voor je opsommen de 3 belangrijkste dingen.

Training:
Train je hele lichaam. Je kan met die 2 dumbbells zo goed als alles doen. Zoek op www.exrx.net gewoon wat leuke oefeningen op om te doen. Dus ook je benen dit stimuleert de rest van je lichaam weer.

Voeding:
Zorg dat je een goed voedingsschema hebt. Kijk hier in de stickies zodat je een degelijk schematje op kan zetten.

Rust:
rust voldoende doe niet elke dag de zelfde spiergroepen wissel elke keer af dat de spieren voldoende rust krijgen, want zonder rust groei je niet!

misschien een rare vraag maar wat bedoel je met stickies?
en wie zou me kunnen helpen met een trainingsschema/voedings maken dan?
alvast bedankt:)

nee moet je lekker zelf doen. Doe er maar wat moeite voor want niks gaat vanzelf (ook het breder worden niet zoals je gemerkt hebt).
Wil je echt wat bereiken en een goed lichaam krijgen zal je goed moeten trainen en dus NIET op de manier hoe je het nu doet. Hoe het wel moet staat in de stickies:
http://forum.dutchbodybuilding.com/f183/tiener-bodybuilding-basis-inleiding-142000/
http://forum.dutchbodybuilding.com/f183/centraal-veelgestelde-vragen-topic-voor-beginners-163703/
http://forum.dutchbodybuilding.com/f183/beginner-links-and-leesvoer-163090/

alles lezen en je bent al een stuk wijzer

check de stickies

stickiezzzz :cool:

i raad je aan 500 sit ups te doen per dag en dit op te bouwen naar 5.000 :D

Koop een pull-up bar bij de kijkshop, daarmee kan je goed je rug trainen.

Hoi,
ik ben 14 jaar oud ik ben 1.70 lang en weeg ongeveer 52.
Nou wil ik graag een beetje breder worden, omdat ik behoorlijk dun ben( ik wil breder worden op een mooie manier, niet vet manier).
Alleen op mijn buik een beetje vet, waardoor je dus mijn abs niet ziet.:(

Ik doe 50 sit ups.
25x met dumbbells 5kg gewoon normale oefening
25x met dumbbells 5kg op de grond liggen en armen gespreden en boven de borst elkaar aantikken.

ook 20x opdrukken.

dit doe ik om de dag. ( sinds 4 maanden ofzo)

Maar ik zie niet echt verbetering, een vriend zij dat ik proteine shakes moet proberen. kan iemand dat aanbevelen? ik vind het behoorlijk duur, 30 euro per pot ofzo.

ik hoop dat jullie op/aanmerkingen kunnen geven en me kunnen helpen.:D

Groetjes.

Je bent 14 jaar oud. Mooie leeftijd om een rustig te fitnessen. Het beste wat je kan doen is gaan trainen in de sportschool. Je kan hier alles doen en er kan bijna (niet veel) niks mis gaan.

Begin eens rustig met een full-body schema. Dat is een schema waarbij je in een training je hele lichaam traint. Pak dan per spiergroep een oefening die je 2x doet en met een gewicht wat je zo'n 12 keer goed kan. Dan heb je binnen een klein uurtje je hele lichaam goed getrained. Doe dit nu even 2x per week. Na ongeveer 2 maanden kan je een 'split'-schema maken. Hierin verdeel je de spiergroepen over de trainingen.

Sticky's zijn forum onderwerpen (net als deze van jou) maar dan met nuttige informatie. Ze staan altijd bovenaan de lijst met topics!

Succes kerel!

Eey gast gewoon alle onzin hier negeren die gasten waren ook ooit klein en die werden blijkbaar wel serieus genomen en zijn groot geworden. Ik zou gewoon naar een sportschool gaan vroeg of laat doe je dat toch wel (ik iig wel) en dan begin je iig vroeg ermee dan verlies je geen tijd. Ook lekker veel eten kun je genoeg over vinden in dit forum.

Meer bicep curls doen, hier word je er breed van.
Is een hele goede oefening voor een brede rug :D

Terug
Naar boven