XXL Nutrition

Bridge vs. Herstel

Pastasaus

Competitive Bodybuilder
Waardering
81
Heren,

Ik vraag me af in hoeverre je lichaam/eigen aanmaak kan herstellen in n bridge van 20mg var p/d?

Anavar onderdrukt licht op je eigen testosteron aanmaak maar omdat je aanmaak al plat ligt vraag ik me af hoelang et zou duren tot je helemaal hersteld bent..

En merk je iets dat je zelf weinig test aanmaakt of vangt de var dat op?? Spierverlies zal het wel tegen gaan maar hoe voel je je en hoe zit et met je libido??

Ik heb laatst iets gelezen hier op et forum over dat dianabol op 10mg per dag je eigen aanmaak herstelt tot 80 a 90%?? Kan het niet terug vinden..

De grootste zorg is mn libido..

Ik kom nu uit mn kuur en wil wat conditie gaan opbouwen zodat ik over n paar weken (8-10 ofzo) kan gaan cutten zonder na 10min cardio uitgeput te zijn.. Maar als ik nu vol op ga cardioen raak ik n hoop kwijt..

Zie et nog maar als n hypothetische vraag.. Ik denk toch wel dat ik n paar weken ga wachten en dan op n lage dosis var ga cardioen en na n paar weken t3 erbij wilt gooien maar toch ben ik erg nieuwschierig naar n bridge als deze..

Heren barst los!!

*EDIT* Nu is er nog bij gekomen dat ik n blessure aan mn schouder heb.. Als ik helemaal off gaat raak ik n hoop kwijt natuurlijk.. Ik voel ff n week aan maar als ik bv. 3weken thuis moet zitten zonder "iets" in mn lichaam word ik gek.. Met ook wel maar minder denk ik..

Laatst bewerkt:
Laatst toevallig iets over gepost

OBJECTIVE: To investigate the effect of low dose oxandrolone
2.5 mg oxandrolone daily
CONCLUSION: Oxandrolone transiently suppressed the pituitary-testicular axis and altered GH pulsatility. Testosterone increased GH via amplitude modulation.

Var in itself even at high dosages does not produce superior growth as you think. It's used mainly as a hardener. Also, the average male produces between 4 and 7mg of test a day.

Running 10 to 15mg ED would suppress HPTA but it wouldn't suppress it as bad as running Var at a higher dose. I just don't understand why everyone keeps bringing this subject up. Any hormone production higher then what you produce will have some sort of effect on your own natural hormone production.

Q & A from Nandi
Q: The D-Bol bridge theory claims that at the suggested dose of 10 mg each morning the HTPA will not be suppressed. Is there any truth to this?

A: None whatsoever that I have ever seen. I would say to the people making this claim that the burden is on them to present some evidence that bridging does NOT suppress the HPTA. There is ample evidence that very low doses of Dianabol and Anavar, two drugs often cited as being good for bridging, significantly suppress the HPTA.

The claim made by bridging advocates is that LH and testosterone levels are highest in the morning, and if one were to take say 10 mg of dboll so that plasma dboll levels peaked at the same time plasma test levels peaked, the body would somehow fail to notice the extra plasma androgen and hence there would be no suppression.

There is just no evidence the body works this way.

Bron:http://forum.bodynet.nl/anabolen/30972-lage-doses-var-alleen-op-trainingsdagen-2.html

.....
onderhandelen zei:
wat ik weet is dat je een zelf regulerende systeem hebt dat nauw luistert naar je hormoonwaarden......

dus als je te hoge waarden in je bloed gaat krijgen, gaat het zich zelf aanpassen!

Wat is dan te hoog?

Hoger als je natuurlijke productie......je lichaam is afgesteld op je natuurlijke balans tussen Oestrogenen> Testosteron.......elke verschuiving hier in brengt in meer of mindere mate onderdrukking van je eigen systeem.

Een verschuiving in je natuurlijke productie gaat gebeuren....vroeg of laat.

Bron:http://forum.bodynet.nl/anabolen/30972-lage-doses-var-alleen-op-trainingsdagen.html

als ik zou bridgen doe ik het met test. 12 weken veel AS dan 10 weken bridge. laatste 6 weken van de bridge stevig dieeten/primen voor de volgende 12 weken :)

ken een geval die het net zo doet!
12 weken 4500mg test+200mg oxy 10weken,
De eerste 4 weken van de bridge (200mg test) nog niet cutten om klap op te vangen van kuur-->bridge

Vervolgens 6/7weken op dieet (2xuur cardio ED) dan staat hij rond de 4% bf. en begint de volgende high dose run!

gh is 4 iu in bridge en tegen de 20iu tijdens 'kuur'

best extreem.. maar dat is zijn resultaat ook

Die bridgen niet om te herstellen. Die kuren op onderhoud dosis.

Mensen moeten het verschil beginnen te zien!

Herstel bridge:

10mg dia smorgens (korte half waarde tijd) HCG + HGH + PCT

80-90% herstellen. IN PRAKTIJK ONDERVONDEN.

Herstel bridge:

Dan heb je ondertussen bloedtests gedaan? Anders weet je niet of je aan het herstellen bent.. Kan je even die bloedtests posten aub?

• Topic Starter Topic Starter

Herstel bridge:

En dan draai jij er nog hgh bij.. wanneer heb je dan pct gedaan?? Neem aan dat je toch bridged naar n volgende kuur toe dus waarom pct?
Wel heel interessant dit..

Nu is er nog bij gekomen dat ik n blessure aan mn schouder heb.. Als ik helemaal off gaat raak ik n hoop kwijt natuurlijk.. Ik voel ff deze week aan maar als ik 3weken thuis moet zitten zonder "iets" in mn lichaam word ik gek.. Met ook wel maar minder denk ik..

Zal et ook ff in de begin post zetten..

als ik zou bridgen doe ik het met test. 12 weken veel AS dan 10 weken bridge. laatste 6 weken van de bridge stevig dieeten/primen voor de volgende 12 weken :)

Jij was toch ook nog niet zo oud of vergis ik me?? Heb je dan geen problemen met het feit dat je voor lange lange tijd je eige productie plat legt??

Jij was toch ook nog niet zo oud of vergis ik me?? Heb je dan geen problemen met het feit dat je voor lange lange tijd je eige productie plat legt??

ik doe het niet hoor bridgen.. ben nu wel ergens in week 15 van een 40weekse kuur trouwens.. maar is 250 test met 1000mg trenE. denk dat ik toch off ga off bridge. het loopt gewoon niet lekker. test is gewoon het beste!

beste kuurtjes waren 1000mg test 12 weken en 5 weken 150mg oxy! zo ging ik altijd als een raket!

ken een geval die het net zo doet!
12 weken 4500mg test+200mg oxy 10weken,
De eerste 4 weken van de bridge (200mg test) nog niet cutten om klap op te vangen van kuur-->bridge

Vervolgens 6/7weken op dieet (2xuur cardio ED) dan staat hij rond de 4% bf. en begint de volgende high dose run!

gh is 4 iu in bridge en tegen de 20iu tijdens 'kuur'

best extreem.. maar dat is zijn resultaat ook

:eek: hij liever dan ik!

Herstel bridge:

vriend.. hoe was je libido??

Ik denk toch dat ik ga bridgen met 20-30var per dag.. Weet dat dat waarschijnlijk mijn eigen productie nogsteeds zal onderdrukken.. Et enige waar ik bang voor ben is mn libido..

en hoe zit dat dan met die pct die je hebt gedaan? Ik vroeg et je al eerder.. hoezo pct als je bridged naar n volgende kuur??

bridgen ok.

goed topic maar mijn vraag is dan, krijgt je recpetoren dan wel enige rust als je constant blijft gebruiken. dan zou de volgende kuur toch moeilijker aan slaan of je moet weer hoog gaan doseren.

heef uberhaupt de kuur na de bridge wel een effect.

voorbeeld:

kuur 1: 500 test met 400 deca 12 weken lang

- bridge: 250 test e voor 12 weken

kuur 2: 750 test met 600 deca

slaat die 2e kuur dan wel aan ?

bridgen ok.

goed topic maar mijn vraag is dan, krijgt je recpetoren dan wel enige rust als je constant blijft gebruiken. dan zou de volgende kuur toch moeilijker aan slaan of je moet weer hoog gaan doseren.

voorbeeld:

Ja dat is na mn libido mn 2e zorg..

Maar ik wil in deze bridge mn cardio gaan opvoeren en na n week of 6-8 t3 wilt bijvoegen.. Dan zit ik laag in mn carbs en knal ik er gelijk n goeie kuur achteraan en ga hoog in mn carbs.. Ik denk dat ie dan wel aanslaat..

plus hoop ik dat met zown lage dosis je receptoren wel iets kunnen herstellen..

anders kan ik idd bter met 250test bridgen..

Ben alleen wel n flink poosje on.. Maar wel op hele lage dosis..

Zit nog met veel twijfels in mn hoofd.. Jammr dat er niet wat meer ervarenere mannen willen reageren.. Of gasten met veel kennis hier omtrent.. Ook geen mods.. Jammr..

Valt me wel tegen.. Is er n keer n topic wat niet zown standaard ding is en je hebt weinig respons..

bridgen ok.

voorbeeld:

ja, receptor downregulatie is een mythe, wel bestaat de kans dat omdat je lichaam androgenen "gewoon" is dat je niet zo'n explosieve gewichtstoename kent door vocht.
de reden dat mensen niet meer groeien is door te weinig variatie in de training of gewoon door teweinig voeding (elk pondje moet zelfs met aas nog steeds door het mondje)

ja, receptor downregulatie is een mythe, wel bestaat de kans dat omdat je lichaam androgenen "gewoon" is dat je niet zo'n explosieve gewichtstoename kent door vocht.
de reden dat mensen niet meer groeien is door te weinig variatie in de training of gewoon door teweinig voeding (elk pondje moet zelfs met aas nog steeds door het mondje)

Ja lees ik ook dat dat best meevalt idd.. Daar hoop ik dan ook maar op.. Waarom zouden de pro's anders ook altijd on blijven..

Jaa hoe groter je word hoe NOG meer je moet eten.. Ik word alleen al moe van het de hele dag kauwen en verteren.. haha..

Maar ik wil in deze bridge mn cardio gaan opvoeren en na n week of 6-8 t3 wilt bijvoegen.. Dan zit ik laag in mn carbs en knal ik er gelijk n goeie kuur achteraan en ga hoog in mn carbs.. Ik denk dat ie dan wel aanslaat..

Zit nog met veel twijfels in mn hoofd.. Jammr dat er niet wat meer ervarenere mannen willen reageren.. Of gasten met veel kennis hier omtrent.. Ook geen mods.. Jammr..

Valt me wel tegen.. Is er n keer n topic wat niet zown standaard ding is en je hebt weinig respons..

dit is echt wel al vaker voorbij gekomen hoor, een beetje searchen en je had het wel allemaal gevonden.
in mijn omgeving wordt voornamelijk primo gebruikt om te bridgen, zelfs na 10 maanden on in totaal dan wordt bij de meesten toch nog een relatief vlot herstel bereikt in de werkelijke off periode, maar er moet wel continu gewerkt worden met hcg in de bridge en een middel om de estrogenen in check te houden.
ook moet je veel aandacht besteden aan je alghele gezondheid in de bridge, het is namelijk wel de bedoeling om alle waarden (behalve hormoonwaarden dan) terug in het normale range te krijgen, lukt dat niet kan je toch beter volledig off gaan.

juist zat er ook aan te denken.

vanaf deze week ben ik gestopt met kuren en ik zat ook heeeeeeeeel erg over te twijfelen om te gaan bridgen en van me 15% naar 12% te brengen met lage dosis test en t3 en dan een massa kuur erachter aan.

heb me eigen rot gezocht en het enigste wat ik kon vinden zijn tegen strijdige meningen maar jammer genoeg geen ervaringen.

pm me aub als je wat te weten komt, ben erg benieuwd

Terug
Naar boven