corazon
Competitive Bodybuilder
- Waardering
- 1
StillStrong zei:Tuurlijk, als je iets zo verdraait dat het 'goed' is dan is elk geloof prima. Voor mij zijn het allemaal sprookjesboeken maar zolang men die sprookjesboeken niet in realiteit brengt is het voor mijn ook allemaal prima.
Ja ok als je tegen elke vorm van geloof bent, dan houd de discussie hierover op en ik kan daar wel begrip voor hebben. Het ging mij erom dat er bijvoorbeeld in de bijbel ook dingen staan die niet meer van deze tijd zijn.
StillStrong zei:Dus als ik je goed begrijp dan is het letterlijk nemen van de Koran hetzelfde als "haat , moord, genocide, pedofilie, verminken enzenz..." nou dan wil ik niet weten wat het figuurlijk betekend!
Ik bedoel dat je het niet meer zo letterlijk moet nemen, omdat de bovengenoemde dingen zijn geschreven in een tijd waarin die dingen normaal waren. Daarom kan je de Koran beter niet te letterlijk nemen en het aanpassen aan onze tijd (hetzelfde geld voor de bijbel en tora enz.)
StillStrong zei:Ik vrees dat het meer is dan internetsites en wat nieuwsberichten kerel, mijn oordeel is gebasseerd op een hele reeks van gebeurtenissen, ook in mijn eigen omgeving, onder mijn eigen ogen.
Dat begrijp ik, maar als je in je eigen omgeving iets ergs hebt meegemaakt wat te maken heeft met de islam, dan is het gewoon heel moeilijk om nog objectief te blijven vind ik. Ik begrijp het dan wel, maar het is nog steeds niet goed om een oordeel te hebben over de hele islam en alle moslims gebasseerd op die dingen.
Goed ik heb zo normaal mogelijk gereageerd, als je mijn afkomst er niet bijhaalt hoeft er ook geen slotje op
want zoals ik al eerder heb gezegd: het enige wat turks aan mij is, is mijn afkomst voor de rest ben ik opgegroeid in Nederland en met Nederlandse vrienden.