XXL Nutrition

Britse moslims welke demonstreren tegen de cartoons

axestream zei:
Met veel praten zijn anders heel veel conflicten voorkomen. Als men dat niet zou doen was het al jaren geleden tot een confrontatie gekomen tussen de NAVO en het voormalige Oostblok.

Grappig dat je zegt dat men eens vooruit moet gaan in de tijd. Vooruitgaan betekent ook niet dom gaan provoceren. Die krant heeft de prenten niet gepubliceerd om te kwetsen. Mensen zijn dus toch beledigd en wat doen die slimmerikken in andere landen? Juist, die gaan ondanks het feit dat ze weten dat men beledigd is, die prenten nogmaals publiseren. Dom, dom, dom of dachten ze dat die mensen nu zouden zeggen "okay, als jullie het allemaal in de krant zetten dan accepteren we het maar"? :rolleyes:

Ze kiezen nu niet voor hun thuisland als ze er openlijk niks over zeggen. Dat is jouw perceptie.

Een wereld zonder heethoofden, dat lijkt me pas wat.

Het gaat hier niet om een conflict. Het gaat hier om een constant botsen van Westerse normen en waarden en het achterlijke gedachtegoed van een stelletje r**ards.

En het publiceren is een statement. Laten zien dat wij ontwikkelden streven naar een vreedzame samenleving waarin vrijheid centraal staat. Dat kan jij dom vinden.

Ik kan zelf ook wel bedenken dat ze nu perse voor hun thuisland kiezen, maar de publieke opinie wordt wel beinvloed door dit soort acties. Het lijkt mij geen verkeerde actie door hier juist tegen te demonstreren en dan met dezelfde passie als die mafkezen.

En een heethoofd heeft een gedragsprobleem dat hij/zij kan uiten tegen ieder willekeurig persoon. Niet perse tegen homo's, ongelovigen etc.

Corazon zei:
Mee eens, wel jammer hoe hij aan zijn einde is gekomen. Hij heeft in ieder geval veel bereikt, maar de monniken in Tibet deden ook aan geweldloos verzet en bij hun pakte het helaas minder goed uit.
Mijn grooste respect voor die mensen

maniac zei:
Het gaat hier niet om een conflict. Het gaat hier om een constant botsen van Westerse normen en waarden en het achterlijke gedachtegoed van een stelletje r**ards.

Ik zei dat er in het verleden conflicten voorkomen zijn door te praten. Meer niet.

En het publiceren is een statement. Laten zien dat wij ontwikkelden streven naar een vreedzame samenleving waarin vrijheid centraal staat. Dat kan jij dom vinden.

Nee, dom vind ik die actie van die kranten (en van die extremisten anders krijg ik straks weer het verwijt dat ik hun gedrag niet afkeur). Als krant kan je er ook voor kiezen om te laten weten dat je altijd gewoon publiceert wat binnen de normen en waarden van de westerse samenleving valt, zonder mensen opnieuw te beledigen met die cartoons. Maarja, dat zal wel minder spectaculaire reacties opleveren. Persoonlijk vind ik het zeggen of doen van iets waarvan je weet dat het mensen kwetst niet fatsoenlijk. Die actie heeft alleen maar negatieve effecten gehad.

• Topic Starter Topic Starter
Aangifte tegen AEL om antisemitische cartoons

AMSTERDAM - Het Centrum Informatie en Documentatie Israël (CIDI) heeft zondag bij het Openbaar Ministerie in Amsterdam aangifte tegen de Arabisch Europese Liga (AEL) gedaan wegens antisemitisme. Aanleiding daarvoor zijn twee cartoons die de AEL zaterdag op z'n internetsite plaatste als reactie op de Deense spotprenten over de profeet Mohammed.
Op de ene cartoon op de AEL-site deelt Hitler het bed met Anne Frank en op de andere twijfelt iemand aan de Holocaust, de Jodenvernietiging in de Tweede Wereldoorlog.
Het CIDI vindt ze beledigend voor het Joodse volk. De organisatie heeft aangifte gedaan omdat ze wil weten wat de strafrechter van de tekeningen vindt. Volgens het CIDI is uit eerdere zaken gebleken dat het in twijfel trekken van de Holocaust strafbaar is.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/33005821/Aangifte_tegen_AEL_om_antisemitische_cartoons.html

Lol, het begint nu een beetje lachwekkend te worden. Willy van der Steen zou zich omdraaien in zijn graf.

Samu zei:
Geen idee hoe dat net zit met de PKK, wat Palestijnse aanslagen betreft in Israël steun ik de Palestijnen, net zoals ik het IRA steun. ETA weet ik weinig van, maar iemand die ik ken steunt ze wel en die kerel heeft +- dezelfde ideeën zoals ik heb. :)

:eek: WTF?? Lekkere vrienden/kennissen heb jij kerel..

btw, zulke uitspraken had ik niet van je verwacht. Vind het behoorlijk ziek wat je zegt!

RubenSossa zei:
:eek: WTF?? Lekkere vrienden/kennissen heb jij kerel..

btw, zulke uitspraken had ik niet van je verwacht. Vind het behoorlijk ziek wat je zegt!
Qua ideologie Ruben, niet de aanslagen. :)

RubenSossa zei:
Ik lees toch duidelijk: wat Palestijnse aanslagen betreft in Israel, steun ik de Palestijnen...

:scratch:
Die hebben het recht om terug te vechten. Zou ze het liever via een oorlog zien doen, want aanslagen zijn erg, maar dat halen ze nooit. Heeft het verleden wel al getoond.

Samu zei:
Die hebben het recht om terug te vechten. Zou ze het liever via een oorlog zien doen, want aanslagen zijn erg, maar dat halen ze nooit. Heeft het verleden wel al getoond.

dus jij vind dat iemand het recht heeft om zichzelf opteblazen tussen onschuldige mensen. Dat is niet terug vechten dat is gewoon laf.

sorry dat ik het zeg maar je hebt echt het complete dak eraf dat je zoiets steunt.

robocop zei:
dus jij vind dat iemand het recht heeft om zichzelf opteblazen tussen onschuldige mensen. Dat is niet terug vechten dat is gewoon laf.

sorry dat ik het zeg maar je hebt echt het complete dak eraf dat je zoiets steunt.
Onschuldige kinderen neerschieten met je tank/helikopter mag wel?
En ik steun de Palestijnen hun standpunt. Dat zij moeten terugvechten door aanslagen is dan maar zo. Onschuldigen ombrengen via een aanslag of via een bombardement is net hetzelfde en even erg.
Maar misschien komt de zin die Ruben quote wel verkeerd over. Bij deze is het dus duidelijk.

Het beste zou natuurlijk zijn dat ze alles oplossen via overleg, maar dat gaat daar bijna niet.

dat ze dan militaire doelen pakken en zichzelf niet opblazen in bussen.

maar je hebt wel gelijk. De palestijnse zaak opzich is oke.

maarja praten gaat daar bijna niet. het zal me benieuwen of het daar ooit rustig.

robocop zei:
dat ze dan militaire doelen pakken en zichzelf niet opblazen in bussen.
Tja maar zo denken de Palestijnen niet. "Zij doden onschuldigen van ons, dus wij doden ook onschuldigen van hen." Daarbij komt nog es veralgemenisering: Alle joden zijn slecht.
Denk dat iedereen in die situatie zo zou reageren, hoe beschaafd je ook denkt te zijn.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

:roflol:

Die debielen moeten natuurlijk weer zo kinderachtig zijn om ook cartoons te maken. natuurlijk totaal niet in verhouding met de cartoons van de Islam. Wat mij betrefd mogen ze hard aangepakt worden, niemand spot met de Holocaust, heeft niets meer met godsdienst te maken maar met RESPECT:mad:

Samu zei:
Geen idee hoe dat net zit met de PKK, wat Palestijnse aanslagen betreft in Israël steun ik de Palestijnen, net zoals ik het IRA steun. ETA weet ik weinig van, maar iemand die ik ken steunt ze wel en die kerel heeft +- dezelfde ideeën zoals ik heb. :)

Nogal domme opmerking.

Je steunt de IRA, dan ben je de laatste, ze steunen zichzelf niet eens meer! Ze streefden een ideaal na waar niet eens een meerderheid voor was in hun eigen kand. Wat moesten de Britten doen? Als ze hun eisen zouden inwilligen (onafhankelijkheid) zou er weer een andere terroristische organisatie aanslagen plegen om dat terug te draaien. De aanslagen waren dus compleet zinloos omdat de eisen onmogelijk waren in te willigen.

Zelfde geldt voor de ETA, lang niet alle bewoners van Baskenland willen zich afscheiden, maar de terroristen willen toch dat ze hun zin krijgen.

En dat van die Palestijnen, tsja, er wordt ze absoluut onrecht aangedaan, maar dat komt ook gedeeltelijk als antwoord op de terroristische aanslagen die ze plegen. De Palestijnen doden iemand, dat wordt door Israël met geweld beantwoord, waarop de Palestijnen weer wraak nemen, enz enz. Wie er ooit begonnen is met het geweld doet niet meer terzake, het gaat erom dat de cirkel doorbroken wordt. Wat iig voor de Israelische zaak pleit is dat zij iig over het algemeen niet expres onschuldige mensen doden.

Deze hele situatie bewijst voor mij des te meer dat de evolutietheorie bestaat!!

Als ik naar landen als Afghanistan, Iran, Iran etc kijk, dan zie ik een stel primaten.

Dat ze dan toevallig hun knots hebben ingeruild voor een AK-47 maakt ze niet minder, maar zelfs meer primitief.

Big_T zei:
Die debielen moeten natuurlijk weer zo kinderachtig zijn om ook cartoons te maken. natuurlijk totaal niet in verhouding met de cartoons van de Islam. Wat mij betrefd mogen ze hard aangepakt worden, niemand spot met de Holocaust, heeft niets meer met godsdienst te maken maar met RESPECT:mad:

Helemaal waar, ik zelf bent met school naar een kamp geweest waar die gruwelen werden voltrokken, en ik kreeg er een brok in me keel van.
Maar over de prenten big t, vond jij die respectvol?

Terug
Naar boven