MuscleMeat

Bruine teint!?

hthhtf

Laatst bewerkt:
Dat verouderen van de huid is ook sterk overdreven.... Ja als je elke dag in de zon ligt zal je huid er niet op verbeteren. Maar 2x zonnebank of zonnebaden gaat je echt niet veel extra veroudering opleveren. Maar als je liever als een witte melkfles door het leven gaat... Als bb wil je toch een compleet plaatje en een melkfles met spieren is nu eenmaal geen gezicht.

Het tikt wel aan hoor.

Twee personen en de een gaat per jaar 100x onder de zonnebank en de ander niet.

Na een paar jaar zie je dat verschil héél goed.

Dat verouderen van de huid is ook sterk overdreven.... Ja als je elke dag in de zon ligt zal je huid er niet op verbeteren. Maar 2x zonnebank of zonnebaden gaat je echt niet veel extra veroudering opleveren. Maar als je liever als een witte melkfles door het leven gaat... Als bb wil je toch een compleet plaatje en een melkfles met spieren is nu eenmaal geen gezicht.

Maakt in de winter toch niet zoveel uit ;)

Maar ik denk net als Daster dat 2x zonnebank of zonnebaden wel degelijk een stuk sneller huid veroudering zal veroorzaken.

jjgjgy

Laatst bewerkt:
Maakt in de winter toch niet zoveel uit ;)
In de winter maakt het ook minder uit, ik heb het over lente/zomer

Maar ik denk net als Daster dat 2x zonnebank of zonnebaden wel degelijk een stuk sneller huid veroudering zal veroorzaken.
Valt mee vind ik, staat van je huid heeft vooral te maken met je voeding, de manier waarop je wast, en het gebruik van zonnecreme/after sun. Persoonlijk vind ik niet dat ik met 2x per week zonnebank een mindere huid heb gekregen over 2j, juist integendeel. Maar zoals gezegd heeft het met meerdere factoren te maken.

Zonnebanken is namelijk velen malen meer schadelijk dan de echte zon.
Volgens mij is dit flauwekul, dacht dat het even schadelijk was. Teveel UV straling is nooit lekker voor je huid.

Maar een beetje zon is juist goed voor de gezondheid en de huid. Zoals met alles moet je niet overdrijven. Die mensen die dagelijks zonnebanken zijn niet goed bezig, maar die angsthazen die bang zijn van een beetje dagelijkse UV straling moeten ook niet serieus genomen worden.

kyukuykyu

Laatst bewerkt:
1-2 x per week lijkt me idd niet erg schadelijk ,

als je af en toe eens een week overslaat enzo ... waarom niet :rolleyes:

Je bent gelukkiger met een mooie huid + alle voordelen
gelukkig zijn is toch gezond :D

Beetje vreemde vergelijking ardana. Tegen de kankerverwekkende stoffen die in het lichaam komen bij het roken bestaat er geen bescherming, tegen UV stralen wel. Als je een hoge factor zonnecreme gebruikt en langzaam laat bruinen is de kans op kanker op lange termijn toch vrij klein.

Vind het een beetje vreemd om dan maar helemaal bedekt op strand/in de tuin te gaan liggen of jezelf op te sluiten als iedereen buiten zit.

Als je in je leven alles 100% wil vermijden dat misschien ooit wel eens kanker of een andere ziekte kan veroorzaken, dan kan je net zo goed niets meer doen.

We nemen een verantwoord en berekend risico in ruil voor een esthetisch en psychisch voordeel. Zolang je het niet te gek maakt is daar weinig mis mee.

Valt mee vind ik, staat van je huid heeft vooral te maken met je voeding, de manier waarop je wast, en het gebruik van zonnecreme/after sun. Persoonlijk vind ik niet dat ik met 2x per week zonnebank een mindere huid heb gekregen over 2j, juist integendeel. Maar zoals gezegd heeft het met meerdere factoren te maken.

Volgens mij is dit flauwekul, dacht dat het even schadelijk was. Teveel UV straling is nooit lekker voor je huid.

Maar een beetje zon is juist goed voor de gezondheid en de huid. Zoals met alles moet je niet overdrijven. Die mensen die dagelijks zonnebanken zijn niet goed bezig, maar die angsthazen die bang zijn van een beetje dagelijkse UV straling moeten ook niet serieus genomen worden.

Ik denk toch dat je het hier fout hebt, je hebt dagelijks maar een beetje UV straling nodig (als ik me niet vergis 15min op je hoofd & handen), alles wat meer is helpt mee aan het beschadigen van je huid en dat hoef je natuurlijk niet na 2 jaar al te zien, maar na 15 jaar komt dat echt wel naar voren.

Staat van je huid heeft inderdaad te maken met je voeding etc etc. maar je huid veroudert voornamelijk door UV straling.

Je kan toch gewoon buiten in je sexy bloot bovenlijf gaan werken ?
Ben een beetje verbrand van met men grasmaaier te rijden :p...
Nogal veel gras :$!

utuu

Laatst bewerkt:

95% van alle huidveroudering wordt veroorzaakt door de zon/uv-licht. En jij hebt het nu over 2 jaar tijd, maar je moet iets verder kijken.

Ik ken genoeg mensen die nog niet eens 30 zijn die helemaal onder de rimpels zitten en dat omdat ze graag een bruin kleurtje willen. Dus je moet gewoon kijken wat je belangrijker vindt.

95% van alle huidveroudering wordt veroorzaakt door de zon/uv-licht. En jij hebt het nu over 2 jaar tijd, maar je moet iets verder kijken.
Volgens mij word het grootste deel van de veroudering vd huid veroorzaakt doordat je gewoon ouder wordt ;)

Ik vind dat jullie erg overdrijven, en ik haat het om mezelf te herhalen, maar de schoonheid van je huid heeft met veel meer te maken dan de blootstelling aan UV stralen. Een licht gebruinde huid ziet er trouwens mooier uit, dus dan spreek je jezelf al tegen.

Ik heb niet de indruk dat mensen die beperkt onder de zonnebank gaan vol met rimpels staan. Rimpels zijn voor zover ik weet gewoon vooral genetisch bepaald of samenhangend met de leeftijd.

@ardana: Het is bekend dat een goede zonnecreme (min factor 20) voldoende beschermt tegen huidkanker als je het aantal uren in de zon verder beperkt. Je bent echt aan het overdrijven man. Voorzichtig zijn is 1 ding, overdreven voorzichtig zijn is wat anders. Laat mensen lekker in de zon liggen en doe niet alsof iedereen plots kanker gaat krijgen van wat UV licht. Pure bangmakerij is dat.

Met t-shirt en broek op het strand, en dan daaronder zo wit als een melkfles, denk niet dat iemand daar op zit te wachten. Maar als jij dat wilt..

hdthtr

Laatst bewerkt:
Iedereen heeft een specifieke reden waarom hij/zij met bodybuilding start. 90% heeft als reden dat ze niet tevreden zijn met hoe ze eruit zien en zichzelf willen veranderen. Nu, aan bodybuilding is compleet niks mis. Niks dan voordelen aan verbonden. Dus ik geef dan ook een applaus aan mensen die bodybuilden en het serieus nemen. Maar mensen die zo dom zijn om onder een zonnebank te gaan liggen omdat ze niet tevreden zijn met hoe ze eruit zien, zijn voor mij echt de domste mensen :) Zelfde als mensen die zulke groeihormonen inspuiten omdat ze geen zin hebben om hard te werken en te eten om hun doel te bereiken, die mensen verdienen ook geen respect.

Als je ermee je leven wil op spel zetten en binnen x aantal jaar er ouder uit zien dan je werkelijk bent, moet je het maar doen ja. Dan ga ik liever als een melkfles door het leven dan er gewoon helemaal niet meer zijn :)

Compleet off topic, maar je slaat de plank volledig mis. Het gebruik van welk stimulerend middel dan ook heeft NIETS te maken met minder inzet, integendeel.
En je argument dat BB alleen maar goed voor je is, tsja, daar zou ik volgens jouw benadering tegenover kunnen zetten dat je gewrichten sneller slijten. Verdiep je een beetje in de materie voordat je een mening ventileert. Meningen hebben we al teveel.

rutururu

Laatst bewerkt:
Compleet off topic, maar je slaat de plank volledig mis. Het gebruik van welk stimulerend middel dan ook heeft NIETS te maken met minder inzet, integendeel.
En je argument dat BB alleen maar goed voor je is, tsja, daar zou ik volgens jouw benadering tegenover kunnen zetten dat je gewrichten sneller slijten. Verdiep je een beetje in de materie voordat je een mening ventileert. Meningen hebben we al teveel.

Gewrichten sneller slijten ???

"De kansen op genezing bij het veel voorkomende plaveiselcelcarcinoom en met name het basaalcelcarcinoom, dat vrijwel nooit metastaseert zijn gunstig bij tijdige ontdekking en verwijdering, maar die bij het (veel zeldzamere) melanoom niet. Het melanoom is daarmee verantwoordelijk voor twee derde van het aantal sterfgevallen als gevolg van huidkanker."

Dus meestal is het niet dodelijk, tenzij dus bij het zeer zeldzame melanoom.

En dat melanoom kan je in principe dus makkelijk tijdig herkennen:

"Tenslotte is er het Maligne Melanoma. Maligne melanomen zijn kwaadaardige tumoren die zowel de huid als de slijmvliezen kunnen aantasten. Deze tumoren hebben de neiging om vrij vlug uit te zaaien langs de lymfevaten of langs de bloedbaan.
Een maligne melanoom bestaat uit melanomacellen. Dit zijn cellen die moeten beschouwd worden als de kwaadaardige vorm van normale pigmentproducerende cellen in de huid.
Normale pigmentcellen zijn beweeglijke cellen die ontstaan in het ruggenmerg en verhuizen naar de onderste laag van de opperhuid.
Ook kwaadaardige melanoomcellen bezitten de mogelijkheid om op stap te gaan, vooral in de dunne wand van de lymfevaten van de opperhuid. Ons lichaam protesteert eigenlijk niet tegen deze beweging, maligne melanoomcellen worden als het ware niet door ons lichaam herkend als vreemd.

Vroegtijdig opsporen en behandelen van melanomen is dus absoluut van belang. Het is zeer belangrijk gepigmenteerde letsels, die toenemen in grootte en die duidelijk veranderingen van kleur ondergaan, of die beginnen te jeuken of bloeden, te laten onderzoeken. Hiervoor geldt de ABCD-regel (zie verder): Asymmetrie, ongelijke Boorden, K(C)leurverschillen, een Diameter van meer dan 6 mm"

Terug
Naar boven