AndroidHealthClinic

Buikje verliezen

Waar kan ik makkelijk zien hoeveel kcal één boterham met filet american is bijvoorbeeld.

Gast kom op. Ik ben een sporter en train 8 keer in de week, en een training met een hartslag van 130 is geen training. Minimaal hartslag 150 op die fietsmachine/crosstrainer whatever. Maak van die 20 minuten, 30 of 45 minuten en je zal veel meer afvallen. 130 is echt te laag. My 2 cents

• Topic Starter Topic Starter
Ik dacht dat hartslag van 65%, volgens mijn sportschool, van 130 bpm het beste is voor vetverbranding?

Gast kom op. Ik ben een sporter en train 8 keer in de week, en een training met een hartslag van 130 is geen training. Minimaal hartslag 150 op die fietsmachine/crosstrainer whatever. Maak van die 20 minuten, 30 of 45 minuten en je zal veel meer afvallen. 130 is echt te laag. My 2 cents

Houdt geen steek, je kan beter werken met een percentage van je maximum hartslag. Voor een puber is 150 nix, voor een 80jarige is dit een reële kans op hartinfarct.

Is trouwens net zoals die fabel van "bulken = 500kCal boven onderhoud". Voor een ecto van 40kg betekent dit een verdubbeling van zijn energie-inname, voor een buffel van 120kg betekend dit quasi nix. Ook hier werk je beter met een relatief percentage ipv met absolute waardes.

Hartslagzone? Wat is dat? Zelf heb ik de beste ervaringen met korte cardiotrainingen, met een intensiteit "**** yourself up". 4/5 keer per week max 20-25 min.

Laatst bewerkt:
Maar vinden jullie dat dit een goed schema is? Iets meer eiwitten lijkt me toch niet overbodig? En hartslag gewoon 130 houden na de training?

Hartslagzone? Wat is dat? Zelf heb ik de beste ervaringen met korte cardiotrainingen, met een intensiteit "**** yourself up". 4/5 keer per week max 20-25 min.

Hier ben ik het helemaal mee eens. Wat je cardio betreft, diep gaan. Dat betekent meer conditie en meer verbranden. Ik heb het gevoel dat jij met je hartslag 130 gewoon tv kan kijken onder 't fietsen oid.

Daarnaast, je maakt het zo zwaar zoals je zelf wil. Dus wil je veel vet verbranden dan zul je alles moeten geven. Ook bij je krachttraining.

Dank istimewa, vandaag heb ik hard getraind, en tenslotte nog halfuurtje met redelijk tempo gerend (5km). Ging wel lekker. Aan voedingsschema niks meer doen?

Slechts 20 minuten cardio? Dit is veel te weinig. Bij hardlopen ga je pas vet verbranden na 20 minuten bezig zijn. Ik raad je aan om minstens 45 minuten hard te lopen, maar liever een uur. Ga op 70% van je maximale hartslag zitten. Ik zie dat je 19 bent. Dit betekent dus: 220-19=201:100x70=140. Een uur hardlopen/cardio op een hartslag van 140 en het moet goed komen.

Laatst bewerkt:
Slechts 20 minuten cardio? Dit is veel te weinig. Bij hardlopen ga je pas vet verbranden na 20 minuten bezig zijn. Ik raad je aan om minstens 45 minuten hard te lopen, maar liever een uur. Ga op 70% van je maximale hartslag zitten. Ik zie dat je 19 bent. Dit betekent dus: 220-19=201:100x70=140. Een uur hardlopen/cardio op een hartslag van 140 en het moet goed komen.
:rolleyes:

na het zien van de fotos denk ik dat je eerst wel eens 10 kg vet kan verbranden en dan eens goed gaat beginnen met kt met goed voedimgsschema, want veel spiermassa valt er niet te zien op de fotos

Cardio:
2 manieren.

De langzame manier en meer spiermassa behoudend:
45 minuten cardio op 65% van je maximale hartslag (wat is je maximale hartslag, simpel modelletje: 220- leeftijd).

De korte intensieve manier en meer spiermassa behoudend
25 minuten cardio, waarin je met korte tijdsintervallen werkt. Bijvoorbeeld 1 minuut rustig, 30s naar de 90% van je hartslag.

Dit kan vooral jij als beginner het beste combineren met krachttraining, je zal zien dat als je plichtsgetrouw 4-7keer op de week je cardio doet en daarvoor 3-5keer per week krachttraining doet, dat je vet zal verliezen en ook een beetje gespierder gaat worden. (http://www.ergogenics.org/gezondheid129.html)

Tenslotte kan je het ook nog rigoureus aanpakken en 1 tot 2 uur intensief gaan hardlopen/mountainbike, enzovoort, en proberen zo veel mogelijk calorieën te verbranden. Maar dat raad ik je niet aan.

Je voedingsschema is slecht. Veels te veel koolhydraten. Heb je nog niet rond gekeken in het voedingsboard. Je komt veel keto-diëten en carb-cycling tegen en dat heeft een rede... GA LAAG IN JE KOOLHYDRATEN! Ten tweede. Probeer per maaltijd zo'n 40g eiwitten te eten. Dus denk eerder 150-200g kip per maaltijd. Ten derde, je eet te weinig vet. Pak gewoon nog wat extra noten of eet vette vis (als je dat lekker vind), maar je aantal goede vetten moet ook omhoog! Vraag of je moeder koopt met olijfolie.

Laatst bewerkt:
Cardio:
2 manieren.

De langzame manier en meer spiermassa behoudend:
45 minuten cardio op 65% van je maximale hartslag (wat is je maximale hartslag, simpel modelletje: 220- leeftijd).

De korte intensieve manier en meer spiermassa behoudend
25 minuten cardio, waarin je met korte tijdsintervallen werkt. Bijvoorbeeld 1 minuut rustig, 30s naar de 90% van je hartslag.
Welke van deze 2 manieren heeft het meest en snelst resultaat? Mij maakt het niet uit wat ik ga doen, zolang het maar zeker weten helpt :)

Je voedingsschema is slecht. Veels te veel koolhydraten. Heb je nog niet rond gekeken in het voedingsboard. Je komt veel keto-diëten en carb-cycling tegen en dat heeft een rede... GA LAAG IN JE KOOLHYDRATEN! Ten tweede. Probeer per maaltijd zo'n 40g eiwitten te eten. Dus denk eerder 150-200g kip per maaltijd. Ten derde, je eet te weinig vet. Pak gewoon nog wat extra noten of eet vette vis (als je dat lekker vind), maar je aantal goede vetten moet ook omhoog! Vraag of je moeder koopt met olijfolie.

Ik kan dus het beste die portie Bruine boterhammen om 2 uur 's middags vervangen door iets met veel eiwit? Heb je/ of heeft iemand tips voor iets met veel eiwit (en tevens ook lekker?). Ik dacht dat ik eens een website had gezien met heel veel verschillende producten en daar de bijbehorende koolhydraten/eiwitten/vetten bij enz. Ben hem alleen kwijt..

Trouwens lijkt Whey aanschaffen me ook handig aangezien ik hoger moet in de eiwitten? Ik ben tot alles bereid. Prijs maakt me niet echt uit zolang ik maar mijn doel bereik!

Niemand een antwoord?

Iets lekkers met veel eiwit is biefstuk, of bijna alle soorten rood vlees, sommige smaken een beetje saai, maar dan moet je er gewoon wat zout op doen. (rookvlees, rosbief)

Cardio moet je zelf zien welke van de 2 je lekkerder vind werken, ik sta liever 30 minuten cartoons te kijken op 150-155 slagen per minuut dan een interval training te doen ;) Een teamsport is natuurlijk ook leuk en intensief.

Whey kan je aanschaffen, sochtens bij het ontbijt en rondom het trainen kan je het gebruiken, handig op dit eerste in je voedingsschema te verwerken.

Brood is eigenlijk best een dikmaker (afhankelijk van de kwantiteit), hoe minder brood (=Minder koolhydraten) hoe sneller je afvalt ;)

http://www.voedingswaardetabel.nl/ :D

Thanks BBosman, daar heb ik wel wat aan! :)

Mijn nieuwe voedingsschema is hieronder te downloaden. Ik zit nog te hoog in koolhydraten en vetten denk ik? Het lijkt mij dus het best om Cashewnoten door iets te vervangen? Ik heb alleen geen enkel idee wat ik op dat tijdstip nog kan eten. Ook gooi ik de haring 's middags liever eruit en vervang het door iets anders. Hoe doen andere mensen dit hier die ook willen afvallen? Iemand nog tips? :)

Bijlagen

Zou misschien iets lager in vet gaan zitten, gram of 20 minder, niet te laag in je vet gaan zitten, als je namelijk geen vet binnen krijgt gaat je lichaam ook geen vet verbranden. (Waarom zou het, het krijgt toch geen vet binnen)

Komkommer kan je ook toevoegen, dit kost namelijk meer energie om te verbranden dan dat het levert :D Haring zou ik laten staan, zitten geen koolhydraten in.

Verder natuurlijk je krachttraining vol blijven doen en vervolgens lekker cardio doen :D

Edit:
Kan eigenlijk niet te veel zeggen over voedingsschema's, daar ben ik nog vrij nieuw mee :S

Laatst bewerkt:
20 minuten cardio is te weinig, vanaf 20/30 minuten begint je lichaam normaal gesproken pas vet te verbranden.

Terug
Naar boven