MuscleMeat

Buikspier oefeningen vaker doen?

jasper5251

Novice
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
80kg
Vetpercentage
11%
Hallo,
nu train ik een halfjaar 3x in de week fullbody en merk gewoon dat mijn buikspieren minder mee komen als de rest van me lichaam.

Nu heb ik gehoord dat het verstandig is als je buikspieren elke dag traint, is dit waar? Omdat je voor je andere spieren altijd 1 rustdag nodig hebt.

PS. mijn vetpercentage is op orde.

oh boy, iedere dag je buikspieren trainen is even verstandig als een dynamitestaaf in je hand houden en afsteken....
Nu train je al een 6 maanden fullbody. Ik weet niet of je ondertussen al van schema's hebt gewisseld. Dit zou ik dan eerst maar eens doen.
Pak een split schema ofzo en train gewoon 2 keer per week je abs mee. Hoog volume en lage frequentie.

Succes.

Het heeft misschien ook met vet vetpercentage te maken,bij sommige komen de abs als na buiten bij 12% en bij andere pas weer bij 8%,dus laat je daar niet door afschrikken.

En elke dag je buikspieren trainen schiet je niks mee op,je buikspieren zijn geen alien buikspieren en hebben net als alle andere spieren rust nodig op te herstellen en dus groeien.

Ik zal het gewoon op 2 keer (misschien 3 keer per week) houden,je traint vaak al automatische je buikspieren een beetje bij andere oefeningen.zo doe ik het tenminste.Je kan dan één dag massa opbouwende oefeningen doen en de andere dag(en) veel herhalingen,denk aan,legg raises,twists en crunches.

heb geduld,dan komt het vast wel goed.

succes

Je abs zijn de enigste spieren die je elke dag kan belasten heb ik gehoord dan van oud olympisch bokser

Je abs zijn de enigste spieren die je elke dag kan belasten heb ik gehoord dan van oud olympisch bokser

Waarschijnlijk omdat je buikspieren heel anders traint dan alle andere spieren. Zeker boksers. Die trainen hun buikspieren niet om er geil uit te zien, maar om hun ingewanden te beschermen tegen al die klappen die ze te verduren krijgen en om zelf meer kracht in hun stoten te kunnen geven.

Bodybuilders willen echter grotere spieren en een betere definitie. Dus je kunt wel als een bokser gaan trainen, maar serieus, hoe groot denk je dat je buikspieren gaan worden ?

Waarschijnlijk omdat je buikspieren heel anders traint dan alle andere spieren. Zeker boksers. Die trainen hun buikspieren niet om er geil uit te zien, maar om hun ingewanden te beschermen tegen al die klappen die ze te verduren krijgen en om zelf meer kracht in hun stoten te kunnen geven.

Bodybuilders willen echter grotere spieren en een betere definitie. Dus je kunt wel als een bokser gaan trainen, maar serieus, hoe groot denk je dat je buikspieren gaan worden ?

Haha epic

Hallo,
nu train ik een halfjaar 3x in de week fullbody en merk gewoon dat mijn buikspieren minder mee komen als de rest van me lichaam.

Nu heb ik gehoord dat het verstandig is als je buikspieren elke dag traint, is dit waar? Omdat je voor je andere spieren altijd 1 rustdag nodig hebt.

PS. mijn vetpercentage is op orde.

naar wat ik heb gehoord ( iedereen hoort altijd verschillende dinge over abs ;) ) kun je het volgende doen:

- wil je platte, harde abs, zoals die van een duursporter, train ze dan om de dag ( dag wel, dag niet, dag wel, ...) met duuroefeningen ( meerdere sets van 20-30 situps, cruches, etc... )
- Wil je dikke, uitstekende abs, zoals een bodybuilder, ga ze dan net als eender welke spier behandelen en ga ze op massa trainen, 1 of 2 keer per week met slechts 3-4 oefeningen ( bv: 4x10 sets weighted crunches )
- elke dag is zeker GEEN optie
- als je vetpercentage te hoog is kan je 5 miljoen crunches doen maar nog niks zien, maar als jij zegt dat je BF in orde is zal ik je maar geloven ;)

Nog wat dalen in VP , Train je abs bij een grote spier bv benen krijg je meer hormonen vrij etc
Ga bv zwemmen
Abs kan je gerust 2a3 keer per week maar pas wel de 72uur wachten voor je het traint toe..

http://www.leangains.com/
[Link niet meer beschikbaar]

Good luck

Nog wat dalen in VP , Train je abs bij een grote spier bv benen krijg je meer hormonen vrij etc
Ga bv zwemmen
Abs kan je gerust 2a3 keer per week maar pas wel de 72uur wachten voor je het traint toe..

http://www.leangains.com/
[Link niet meer beschikbaar]

Good luck

Volgens zijn stats weegt hij 59kg en jij adviseert hem om te dalen in VP ???

Gewoon meer eten man, je bent echt veel te licht voor je lengte.

Niet opgelet maar dan nog kan je VP te hoog zitten he ..
een ecto-buik

Terug
Naar boven