MuscleMeat

Buikspieren trainen of HIIT training?

Clubs

Novice
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
76kg
Vetpercentage
13%
Hallo,

Ik had al eerder een topic geplaatst onder "conditietraining/vetverlies" dat ik moeilijk vet verbrand tijdens mijn cut. Binnen enkele weken zou ik graag mijn sixpack willen zien .. (Is er nog nooit van gekomen) Ik heb nu al 2 zichtbare bovenste blokjes en de 2 blokjes eronder komen er ook lichtlicht door. Alleen heb ik nog steeds dat blijvend buikje waar ik toch nog goed mijn vet kan vastpakken .. Voor de rest sta ik al goed droog. Ik zie mijn aders goed lopen door mijn armen. Mogelijk klopt mijn VP niet onder mijn stats.

Ik ben al een 5tal weken bezig met vet verbranding, maar toch in spieren aankomen. Dit lukt goed (Ik blijf ongeveer op hetzelfde gewicht). Alleen sta ik nu op een punt dat mijn buik goed meevalt qua VP, maar nog steeds geen volledige sixpack te zien is, en ik zo wat een "licht zandloperfiguur" van mijn rug bekeken.

Train ik best meer mijn sixpack of moet ik cardio bij mijn training voegen?

Mijn schema:

Maa: 5sets buik (25reps) + 5minuten losfietsen + 5 sets benen (12reps)
Di: 4-5sets borst ( 12-12-10-10 ) + 4 sets tricep (12reps + dropset)
Woe: 5 sets buik + 4sets schouders
Do: rust
Vrij: 3 sets (14-12-10) borst + 4sets rug (12-12-10-10)
Za: Bi + tri (beide 4 sets)
Zo: rust

Je geeft toch aan dat het goed gaat? Dan zou ik niets veranderen, totdat je merkt dat je vast loopt. Buik trainen gaat je sixpack niet zichtbaarder maken. Dit doe je dmv voeding.

Als je vastloopt kan je denken aan cardio toe te voegen.

Ik zou maandag beginnen met benen, zodat je deze zwaarder aan kan pakken.Waarna je kan afsluiten met abs. Je abs zichtbaar maken is simpelweg een kwestie van het naar beneden brengen van je vetpercentage. Veel mensen denken dat dit alleen kan door cardio. Integendeel cardio is een van je laatste instrumenten als het niet lukt om af te vallen. Veel meer calorieen worden verbrand met kracht training. Deze verbranding is zelfs nog dagen na de training actief. Wanneer hier naast op de juiste manier gedieet wordt, zou je sixpack binnen enkele weken zichtbaar moeten zijn.

• Topic Starter Topic Starter
Ik zou maandag beginnen met benen, zodat je deze zwaarder aan kan pakken.Waarna je kan afsluiten met abs. Je abs zichtbaar maken is simpelweg een kwestie van het naar beneden brengen van je vetpercentage. Veel mensen denken dat dit alleen kan door cardio. Integendeel cardio is een van je laatste instrumenten als het niet lukt om af te vallen. Veel meer calorieen worden verbrand met kracht training. Deze verbranding is zelfs nog dagen na de training actief. Wanneer hier naast op de juiste manier gedieet wordt, zou je sixpack binnen enkele weken zichtbaar moeten zijn.

Ik zou nu een week na mijn krachttraining 10-15minuten lopen, goed ideé in combinatie met krachttraining? Voorlopig heb ik in mijn 7 weken cutten nog geen cardio gedaan, wel goed droog gekomen ondertussen (ong. 2kg) + spiermassa bijgekregen, maar toch nog steeds (grof berekend) een 9kilo aan vetmassa, zou dit toch naar 7,5à8 willen brengen.

Bedankt voor je legday-tip!
zal ik vanavond eens toepassen.

Wat ik meestal doe, is na m'n krachttraining nog een 20-30 minuten cardio op een hartslag tussen de 130-150. Dan ben je echt vet aan het verbranden. Ik ben momenteel gestopt met cardio, om te kijken wat voor effect dit heeft aangezien cardio hormonen aanmaakt die je niet wilt hebben. Sorry ben niet erg specifiek, had laatst een artikel erover gelezen, maar weet alleen de kern nog. Hoeveel oefeningen doe je per spiergroep, want in je bericht staat 4-5 sets. Naar mijn mening is dit erg weinig, want dan ga ik uit van 1-2 oefeningen

Wat ik meestal doe, is na m'n krachttraining nog een 20-30 minuten cardio op een hartslag tussen de 130-150. Dan ben je echt vet aan het verbranden. Ik ben momenteel gestopt met cardio, om te kijken wat voor effect dit heeft aangezien cardio hormonen aanmaakt die je niet wilt hebben. Sorry ben niet erg specifiek, had laatst een artikel erover gelezen, maar weet alleen de kern nog. Hoeveel oefeningen doe je per spiergroep, want in je bericht staat 4-5 sets. Naar mijn mening is dit erg weinig, want dan ga ik uit van 1-2 oefeningen

4-5 sets per oefening.. Is inderdaad niet duidelijk, zie het nu pas.
Ik doe ongeveer een 5tal oefeningen/ spiergroep (bi&tri 4).

Loop of fiets je dan? Of ?
Zal kijken wat dit eind van deze week geeft! :)

Dat heet cortisol je gaat spiermassa verbranden.
Cardio beter kort en krachtig houden.

Dat heet cortisol je gaat spiermassa verbranden.
Cardio beter kort en krachtig houden.

Als je je carbs verlaagt tot 50g/dag & al de rest van je voeding krijg je binnen door proteïnen is er toch veel minder kans op die spierverbranding?
Had wel ergens gelezen dat cortisol ook vetopslag stimuleert ..

Wat bedoel je dan met kort & krachtig? Max 20 minuten interval?

Bedankt voor je reactie!

Als je je carbs verlaagt tot 50g/dag & al de rest van je voeding krijg je binnen door proteïnen is er toch veel minder kans op die spierverbranding?
Had wel ergens gelezen dat cortisol ook vetopslag stimuleert ..

Wat bedoel je dan met kort & krachtig? Max 20 minuten interval?

Bedankt voor je reactie!

yep interval of gewoon hoog intensief cardio doen na de krachttraining.

Voor het voorkomen van spiermassa verlies zal je idd voldoende moeten eten en voldoende eiwitten moeten binnen krijgen.

Terug
Naar boven