XXL Nutrition

Buikspieren trainen

C00l

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m71
Massa
59kg
Heey iedereen!
Ik ben 13 en train m'n buikspieren in de fitness en vroeger thuis. Ik ga 3x in de week en doe 3x hoofdzakelijk cardio. Ook train ik nog andere spiergroepen (borst,rug,bicep...). Maar wat ik mij nu afvroeg is het volgende. Het maakt niet uit of ik thuis trainde of in de fitness, maar na één oefening voor m'n buikspieren is alle 'kracht' er 'uit'. Wat bedoel ik hiermee? Wel, ik doe bv. 4x15 crunches en daarna doe ik een andere soort buikspieroefening en merk ik dat het stukken lastiger gaat. Ik weet wel dat je buikspieren moe worden, maar het probleem is dat ik dan vind dat ik niet meer optimaal kan recht komen bij buikspieroefeningen en 'krachtig' te werk kan gaan. Ik heb eerlijk gezegd geen idee waar het aan ligt. Ligt het aan een opwarming? Dat zou me verbazen, want ik doe meestal eerst 45 min cardio. Ligt het aan m'n voeding, of te hoge intensiteit in één oefening, of aan m'n leeftijd of aan nog iets anders? Ik zou graag eens weten waar de oorzaak ligt. Of moet ik gewoon meer doorzetten? Indien ik iets meer info moet geven doe ik dat graag.
Mvg C00l

in b 4 pindakaas! summer summer timesss

---------- Post toegevoegd 13 June 2013 om 16:57 ----------

als je spieren op zijn dan heb je het toch goed gedaan? doe je die andere oefening weighted?

Laatst bewerkt:
Ik zou wachten tot je 17 of 18 bent.

Dan gaan namelijk de buikspieren zich gedragen als dezelfde spieren als in de rest van je lichaam.
5 keer per week is goed.

En dan is het zo weinig mogelijk eten, omdat je dan zo mooi afgelijnd staat en dat kunnen de vrouwe niet weerstaan he ;)

Door blijven zetten en je zal vanzelf meer oefening kunnen doen. Zelfde als dat je niet meteen 100kg gaat banken.

Ik zou wachten tot je 17 of 18 bent.

Dan gaan namelijk de buikspieren zich gedragen als dezelfde spieren als in de rest van je lichaam.
5 keer per week is goed.

En dan is het zo weinig mogelijk eten, omdat je dan zo mooi afgelijnd staat en dat kunnen de vrouwe niet weerstaan he ;)

zeg dan niets

• Topic Starter Topic Starter
Hmm, goed. Ik zal alle antwoorden wat combineren en dan kom ik tot de conclusie dat ik moet doorzetten en verder doen tot ze echt moe worden?

Gewoon trainen net zoals je andere spieren traint. Je zal vanzelf sterker/meer tolerantie opbouwen, op een gegeven moment kan je het met gewichten zwaarder maken voor jezelf

Terug
Naar boven