MuscleMeat

Buikspieren trainen

Elke dag, zo'n 6 uur. Anders krijg je die sixpack natuurlijk niet hea.

> Nu even serieus

Op trainingsdagen (dinsdag, woensdag, vrijdag, zondag), aan het einde van de training.

20x crunch
20x schuine buik rechts
20x schuine buik links
Planken, 20-30 seconden
Herhaal, voor een totaal van 3x. Hier ben ik dan zo'n 5-10 minuten mee bezig, aangezien ik aardig vaak hier nog iets bij doe.

Geen rust, gewoon doorgaan tot je buikspieren in de weg zitten om normaal te kunnen buigen.

EDIT:

Vergeet zeker de noodzaak niet van je schuine buikspieren! Het maakt het totaalplaatje zoveel beter, je gehele V-vorm ziet er beter uit, omdat je "zwembandjes" deels weggemoffelt worden door je buikspieren.

Ik spreek uit eigen ervaring, als ik zeg dat ik een maand lang geen verschil heb gezien in mijn sixpack. Waarom? Ik was domweg alleen sit-ups en reversed sit-ups aan het doen. Compleet de schuine genegeerd. Komt je sixpack niet ten goede.

Laatst bewerkt:
1 à 2x per week..

Let meer op je voeding en verlaag je vetpercentage, dat werkt veel beter!

Ik train geen buikspieren. Ik deadlift :D

Gaan we een universal abs day invoeren dan?

Maandag. 1 keer dus.

Om eerlijk te zijn .. niet.

Tenzij ik even de behoefte heb om te gaan liggen na een training.

great-abs-are-made-in-the-kitchen.png

wanneer ik tijd over heb, maar dat resulteert meestal in geen ab oefeningen

vanaf volgende week standaard inpassen

1 à 2 keer per week, een setje of 8

Niet nodig om dit te trainen.
gebruik geen (zo weinig mogelijk) machines tijdens je routine en dan zullen je buikspieren al goed getraind worden.

• Topic Starter Topic Starter
Dus buikspier oefeningen zijn niet nodig als je niet aan de machines hangt?
+ als je ze traint op welke dagen train je dan liefst? of maakt dat geen reet uit?

Niets is nodig, je kan ook op de bank zitten. Mag ook :o

Ik train ze dus na elke workout, en ga 3-4 dagen in de week. Maakt eigenlijk niet uit.

Grote compounds zoals squats en deadlift, verder 1 tot 3 dagen isoleren met weighted crunches, leg raises en rollouts.

Terug
Naar boven