MuscleMeat

Buikspieren ?

Desoto

Novice
Waardering
0
Ik zit met een probleempje en weet me d`r niet zo goed raad mee…
Een jaar geleden woog ik zo`n 62 kilo…In het afgelopen jaar ben ik flink gaan eten waardoor ik op dit moment zo`n 75 kilo weeg. Ik heb me met betrekking tot dit eten niet alleen beperkt tot boterhammen, groente, vis en vlees maar heb zo nu en dan ook wat verkeerde vetten tot me genomen. Het is nu niet zo dat ik op `t moment “flink, mollig of dik” ben, maar zit wel met het feit dat ik een buikje begin te vertonen. Hier stoor ik me behoorlijk aan eerlijk gezegd…
Om dit met terugwerkende kracht tegen te gaan besloot ik om wat aan cardio te gaan doen (met als reden: vet verbranden) maar het probleem daarbij is kennelijk dat ik overal vet ga verbranden terwijl dat alleen de bedoeling is rondom de buik / maagstreek.

Toen bedacht ik me dat het misschien een idee is om me tijdens het fitnessen meer te gaan concentreren op het trainen van de buikspieren maar iemand raadde me dit af omdat mijn buikspieren dan zouden “groeien” maar het vetlaagje erboven niet zou verdwijnen. Daarom zal mijn buik straks alleen maar dikker lijken zei hij…

Ik fitness nu bijna twee maanden 2 / 3 maal in de week. Daarnaast heb ik me voorgenomen om geen vette dingen meer te eten dus voor mij geen chips, snoep en dergelijke meer en hier houd ik mij intussen al twee weken aan.

Aan jullie dan ook een aantal vragen:

Ik weet dat plaatselijk vet verbranden niet te doen is.
Is het niet toch zo dat je (bij bepaalde oefeningen waarbij je je concentreert op een bepaald lichaamsdeel) toch net iets meer vet verbrandt dan andere delen van je lichaam?

Wat raden jullie mij aan om te doen na het lezen van bovenstaande tekst?
Toch gewoon flink buikspieren trainen en zo ja hoe?
Een paar keer per week / 1 keer per week flink?

je hebt een goede stap neergezet door die teringzooi uit je voeding te gooien, maar dat is niet genoeg. Je zult je dieet ook moeten aanpassen qua aantal koolhydraten, eiwitten en vetten. Plus cardio is onvermijdelijk. Lees eens goed deze site door (stickys).

nee. het plaatselijk wegtrainen van vet gaat gewoon niet!
je zegt dat je over het hele lichaam vet verbrand, wat mij alleen maar gunstig lijkt?
en als je bedoelt dat je massa verdwijnt.. tja.. bij het groeien hoort nou eenmaal een buikje:(

Desoto zei:
Om dit met terugwerkende kracht tegen te gaan besloot ik om wat aan cardio te gaan doen (met als reden: vet verbranden) maar het probleem daarbij is kennelijk dat ik overal vet ga verbranden terwijl dat alleen de bedoeling is rondom de buik / maagstreek.
Cardio is inderdaad een goeie manier om vet kwijt te raken, al raad ik je wel aan daarbij te gaan cutten, dus met je voeding onder je dagelijkse behoefte k/cal gaan zitten. Zoals Man-Mountain al zei, let goed op je inname van koolhydraten en vetten, lees de sticky's even door in de voeding en dieeten sectie.

Toen bedacht ik me dat het misschien een idee is om me tijdens het fitnessen meer te gaan concentreren op het trainen van de buikspieren maar iemand raadde me dit af omdat mijn buikspieren dan zouden “groeien” maar het vetlaagje erboven niet zou verdwijnen. Daarom zal mijn buik straks alleen maar dikker lijken zei hij…
Hier heeft hij gelijk in. De buikspieren zullen zich ontwikkelen onder de vetlaag, maar zal de vetlaag niet laten verdwijnen.

Ik weet dat plaatselijk vet verbranden niet te doen is.
Is het niet toch zo dat je (bij bepaalde oefeningen waarbij je je concentreert op een bepaald lichaamsdeel) toch net iets meer vet verbrandt dan andere delen van je lichaam?
There's no such thing as "plaatselijk vet verbranden". Al kan het zijn dat bij sommige mensen inderdaad op bepaalde plekken het vet als eerste lijkt te verdwijnen, dan komt dit niet omdat ze alleen maar dat gedeelte trainen.

• Topic Starter Topic Starter
Tof dat er snelle reacties opkomen en excuses voor het feit dat dit topic wellicht in het verkeerde subforum is geopend.

Als ik het dus goed begrijp moet ik uitrekenen wat ik dagelijks aan calorieën nodig heb en moet onder dit aantal gaan zitten met m`n dagelijkse voeding...
Daarnaast moet ik dus wel goed letten op voldoende / goede eiwitinname en zorgen dat ik genoeg goede koolhydraten binnen krijg.
Hierbij denk ik dan aan tonijn / kwark en brinta ed...

Daarnaast is cardio dus raadzaam...(?)
Maar als ik niet teveel vet over de rest van m`n lichaam wil verliezen, moet ik dit niet niet te vaak doen denk ik he?

Klopt mijn redenering een beetje?

*heb veel aan de voorgaande posts (sticky`s) inderdaad* [Afbeelding niet meer beschikbaar]

Desoto zei:
Als ik het dus goed begrijp moet ik uitrekenen wat ik dagelijks aan calorieën nodig heb en moet onder dit aantal gaan zitten met m`n dagelijkse voeding...
Daarnaast moet ik dus wel goed letten op voldoende / goede eiwitinname en zorgen dat ik genoeg goede koolhydraten binnen krijg.
Hierbij denk ik dan aan tonijn / kwark en brinta ed...
Ja, als je wilt cutten moet je net iets onder je dagelijkse behoefte gaan zitten. De bedoeling is dat je net iets minder k/cal binnenkrijgt dan je nodig hebt, dus het lichaam vet gaat verbranden. Qua eiwitten zal je ongeveer 2 tot 3 gram per kilo lichaamsgewicht nodig hebben, en kijk uit met de koolhydraten voor je cardio.

Daarnaast is cardio dus raadzaam...(?)
Maar als ik niet teveel vet over de rest van m`n lichaam wil verliezen, moet ik dit niet niet te vaak doen denk ik he?
Nogmaals, vetverbranding gebeurd over je hele lichaam, dus niet plaatselijk, ik zou gewoon lekker doorgaan tot je tevreden bent over je buik.

Terug
Naar boven