Fitness Seller

Buikspieren

Kymbox

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m76
Massa
75kg
Vetpercentage
12%
Ik wil nu beginnen met het creeren van een sixpack, natuurlijk ga ik goed om mijn eten letten etc dat weet ik allemaal gelukkig nog wel.

Kan iemand mij alleen een goed schema geven voor buikspieren, eentje waarmee ik ook de zijkanten etc train, gewoon een complete workout voor buik. Ik was van plan buikspieren te doen op ma, wo en vr, is dit een goed idee, of moet er meer rust tussen zitten?

Nee, dat doen we niet op dbb.

Google?

Op internet staan genoeg oefeningen.
Typ bijvoorbeeld op google, ab exercises en je krijgt er genoeg om een goed schema op te stellen.

Genoeg oefeningen lijkt me:
Hanging knee raises
Hanging leg raises
Hanging twists
Crunches
Sit ups
Side crunches
Knee raises
Leg raises
Kneeraises icm crunches
Twists
Side bends
Bend over twists

Voor heel ver gevorderden: dragon flags

Meer weet ik zo snel niet. Evt. gewicht toevoegen. Deed twists nog wel eens met 20-100kg.:o

Oh ja, decline kun je aantal oef. nog doen.

Suc6. :)

Vergeet alle oefeningen en ga eens 3 x 3 minuten planken. Verder heeft het weinig nut je buikspieren te trainen als je bf te hoog is. Goede voeding, regelmatig planken en ze komen vanzelf. Succes !

Zoals hierboven al gezegd: voor een sixpack moet je een laag vetpercentage hebben. Als je dat nog niet hebt, dan zal je moeten cutten. Om je buikspieren sterker te maken, zijn hier wat voorbeelden:

weighted crunch
incline leg-hip raise
weighted twisting situp

incline crunch
jack-knife situp
lying twist

push situp
lying straight leg-hip raise
side bend

Ikzelf doe elke oefening 3X20. Afsluiten kan je met plank oefening, zolang houden als je kan.
Handige website: http://www.exrx.net/Lists/Directory.html

Laatst bewerkt:
Ik weet dat dit geen forum waar alles zomaar je voorgeknauwd word alleen ik zoek ook nog wat oefeningen voor buik.
Inderdaad ik heb er zijn er zat, mogelijkheden zijn eindeloos. Maar het is me nog niet helemaal duidelijk met welke oefeningen je nou bijvoorbeeld meer effectief het bovenste gedeelte van je buik traint, met welke het onderste en met welke de zijkanten. Kan iemand me dit vertellen?, of me in de juiste richting sturen. Ik zoek van elk van de 3 groepen 3 oefeningen.

TS wilt graag een sixpack. Dan moet je vp goed zijn. Als je vp te hoog is kun je buikspieroefeningen doen wat je wilt, maar je zal daar dan geen sixpack van krijgen.

Ter versteviging van de core is het altijd aan te raden. Een sterke core heb je nodig voor alle basis oefeningen..

TS wilt graag een sixpack. Dan moet je vp goed zijn. Als je vp te hoog is kun je buikspieroefeningen doen wat je wilt, maar je zal daar dan geen sixpack van krijgen.

Ter versteviging van de core is het altijd aan te raden. Een sterke core heb je nodig voor alle basis oefeningen..

Top! Dat miste ik in je eedere post ;)

Terug
Naar boven