XXL Nutrition

Buikspieroefeningen (en rug)

DaSoldier

Novice
Waardering
0
Lengte
1m68
Massa
57kg
Vetpercentage
8%
Ik ben specifiek opzoek naar wat informatie over buikspieroefeningen. Maar als ik iets dergelijks in de zoekfunctie intyp krijg ik vooral topics over mensen die binnen 2 maanden een sixpack willen.
Dit is nou niet precies waar ik naar opzoek ben, het zou kunnen dat deze vraag al gesteld is, sorry daarvoor dan.

Ik doe nu buikspieroefeningen op de machines, abdominal crunch enz. Maar ik hou niet zo van de machines. Op de een of andere manier trekt mij dat niet echt. Met losse gewichten trainen vind ik gewoon een stuk leuker om te doen.

Nu ben ik opzoek naar een paar goede buikspieroefeningen om te doen, ik hoef geen uitleg maar vooral namen. Dan zoek ik zelf wel uit hoe ze gaan.

Ook wil ik een paar oefeningen voor de bovenrug. De onderrug doe ik op zo'n bank, ik weet even niet zo snel hoe die oefening heet.

Buikspieren: Planks. Ab rollouts. De oefening die je op zo'n bank doet voor je onderrug alleen dan omgedraaid.

Bovenrug: face pulls. Dumbbell cleans. Rows.

Beide & je onderrug: Deadlifts.

Laatst bewerkt:
serratus crunch (met een barbell met wat schijven bijvoorbeeld)

• Topic Starter Topic Starter
Dankje! Ja via google weet ik nooit wat ik moet geloven of niet. Je hebt honderden sites waar je in 2 maandjes een gigantische sixpack hebt met allemaal mooie plaatjes enz. Dan haak ik vaak al meteen af.
Vraag ik het liever hier waarvan ik weet dat er mensen zitten die er verstand van hebben

Dankje! Ja via google weet ik nooit wat ik moet geloven of niet. Je hebt honderden sites waar je in 2 maandjes een gigantische sixpack hebt met allemaal mooie plaatjes enz. Dan haak ik vaak al meteen af.
Vraag ik het liever hier waarvan ik weet dat er mensen zitten die er verstand van hebben

Binnen 2 maanden een gigantische sixpack is zowieso BS. Dit hangt natuurlijk samen met een aantal factoren: voeding, training, vetpercentage. Maw, je kan gigantische blokken hebben, indien je BF hoog is en je voeding+training shit zijn zul je die blokken never nooit gaan zien.
Een sixpack bereid je in de keuken..

Terug
Naar boven