AndroidHealthClinic

bulk 72kg -> 80kg

Bezoekers in dit topic

DutchGainer

Cool Novice
Lid geworden
14 aug 2012
Berichten
148
Waardering
8
Lengte
1m81
Massa
83kg
Vetpercentage
11%
Hallo mensen,

Ik zou graag wat advies/tips van jullie willen horen

Hieronder zie je 3 foto's van mij;

Foto 1. gewicht: 72.8
f9ght3.png

Foto 2. gewicht: 74.2
mh5cu1.png

Foto 3. gewicht: 79.8
2075j7m.png


Tussen foto 1 en foto 3 zit ongeveer 6 maanden tussen.
Vanaf foto 2 begon ik serieuzer te trainen met voedingsschema.

Ik zit nu bijna op de 80 kilo en wil de gehele maand april en mei nog flink doorbulken met mijn nieuwe voedingsschema en daarna toch een keer gaan cutten.

Is dit een goed plan of zouden jullie het anders aanpakken?
Soms denk ik er ook over om gewoon door te bulken, maar met de zomer in aantocht zou ik ook graag mijn vp wat willen laten zakken.

Tips/advies altijd welkom!
 
Je bent zeker niet verkeerd bezig, maar ik zou clean doorbulken.
 
mooie vooruitgang in je armen, schouders en traps.
 
lijkt wel alsof je borst hetzelfde is gebleven, voor de rest mooie vooruitgang
 
Mijn borst gaat idd minder snel vooruit dan gehoopt, ik merk verschil maar het gaat langzaam..
Als iemand tips weet hoe ik mijn borst beter kan laten ontwikkelen hoor ik het graag!
 
Misschien eens bv decline benchpress en de rest incline proberen? Maak je niet zo druk om dat kleine beetje vet dat je hebt. 99% Loopt er in de zomer niet zo bij.
 
Ik zal mijn borst de komende twee maanden is extra hard aanpakken, kijken hoe dit gaat uitpakken!

Nog meer advies/tips/kritiek?
 
Ik zal mijn borst de komende twee maanden is extra hard aanpakken, kijken hoe dit gaat uitpakken!

Nog meer advies/tips/kritiek?

probeer dit is om de 5 dagen:

4 sets incline bp / incline dmb pres
3 sets bp / dmb press
3 sets dips
4 sets incline flys/ cable flys voorovergebogen
 
probeer dit is om de 5 dagen:

4 sets incline bp / incline dmb pres
3 sets bp / dmb press
3 sets dips
4 sets incline flys/ cable flys voorovergebogen

Ik doe dit nu al de laatste 12 weken..

Is het misschien een optie om borst 2x in een week te pakken? Met genoeg rust zou het moeten kunnen toch?
 
Als je echt eens gek wil doen, kan je zelfs 3 keer per week proberen. Eventueel volume van je training aanpassen als dat nodig blijkt.
 
Ik doe dit nu al de laatste 12 weken..

Is het misschien een optie om borst 2x in een week te pakken? Met genoeg rust zou het moeten kunnen toch?

om de 4 dagen is het best imo (doe ik zelf ook)
 
ik zie hele goede progressie in schouder traps en voor zover ik kan zien triceps, lekker bezig man
 
Bedankt voor de reacties, altijd motiverend om te horen!
Hoop dat de borst de komende 2 maanden een beetje bijtrekt, ga het wat meer aandacht geven.
 
Het lijkt ook alsof de borst eerst voorliep en de rest ondergewaardeerd was en dit langzaam bijgetrokken is. In ieder geval goede bulk!
 
zou me niet op borst focussen.
vind juist dat bij de laatste foto alles beter in verhouding is.
eerst liep je borst gewoon voor!

als je toch extra wil doen zou ik is proberen minder volume te doen voor borst (kleine spiergroep) maar wel 2x per week te trainen. mijn borst wou eerst niet groeien. achteraf gezien deed ik te veel volume

dit volg ik nu 1x per 5 dagen en borst begint eindelijk te groeien :)

bankdrukken 3 x 3-6
incl. dumb press 3x 8-12
dumb flys 3x 12-15
 
Goeie Bulk! Stuk voller geworden!
 
Bedankt voor de reacties, vandaag met een nieuw bulk schema begonnen, zal eind van de maand laten weten hoe het bevalt ;)
 
Netjes. Hoe zijn je benen?
Als je meer massa wilt dan moet je voor wat meer massa echt op volume trainen. Train borst 3x in 14 dagen... dat is om de 5 dagen. Je zou het bijvoorbeeld als volgt kunnen doen:

Week 1: Dinsdag en Zaterdag: Borst - Schouders - Triceps
Week 2: Donderdag: Borst - Schouders - Triceps
Week 3: (herhaal week 1)

Pak eens 8 weken een (borst) schema waarbij je niet maximaal gaat bij elke set, maar juist progressief reps/herhalingen toevoegd en je gewichten pas aanpast als je een bepaald volume draait/heb behaald. Als je bovenstaand 8 weken toepast, heb je dus 3 borsttrainingen elke 2 weken.... d.w.z dat je op 8 weken tijd 12 borst-trainingen hebt!

Een mooi schema zou zijn:
Incline Bench Press
Flat Dumbbell Fly
Dippen

Training 1 3x10 reps
Training 2 3x11 reps
Training 3 3x12 reps
Training 4 3x13 reps
Training 5 3x14 reps
Training 6 3x15 reps
Training 7: verhoog bij elke oefening het geicht met 5% en begin weer met 3x10.

Ik heb dit princiepe toegepast op mijn benen en deze zijn de laatste 3 maanden echt meetbaar en aanzienlijk toegenomen in omvang.

Probeer het eens.... het volume princiepe wat ik hierboven beschreef is echt de moeite waard.
Succes kerel!
 
Laatst bewerkt:
Benen gaan redelijk, heb paar jaar geleden een knie operatie gehad en dat voel ik af en toe nog steeds, vandaar dat benen gewoon wat langzamer gaan. Maar ze gaan redelijk de goede kant op! Ik train thuis en bestel binnekort een squatrek (iemand goede site?), dat is het enigste wat ik tot nu toe echt nodig heb..

Klint interessant wat je daar hebt geschreven.

Ik train nu met een bepaald gewicht, haal ik de 12 reps, verhoog ik het gewicht waarbij ik minimaal de 8 reps moet halen, om vervolgens weer de 12 proberen te halen etc.

Ik maak mijn trainingsschema af (nog 2 weken) en daarna ga ik de manier toepassen die jij hierboven hebt beschreven ;)!

Bedankt voor de info koekiemonster!
 
Ga nu cutten en zal eind mei wat resultaten laten zien!

Misschien dat ik mijn rug volgende week post, die heb ik al een tijdje niet meer laten zien en gaat de laatste tijd erg goed!
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven