AndroidHealthClinic

Bulk dieet, tips zijn welkom

Bello

Advanced Bodybuilder
Waardering
88
Hoi DBB'ers. Na de zomervakantie ga ik weer bulken. Daarvoor ben ik alvast een dieet aan het maken. In de bijlage zit een word-bestand waarin je kunt zien wat ik al in elkaar heb gezet.

Mijn onderhoud is: 3571
Ik zit met dit dieet dus ruim 700 kcal boven mijn onderhoud.

Tips zijn welkom!

Bijlagen

woog je op die pics ook al 89kg?
suc6 met vreten na de zomer..
ik zou t niet binnenkrijgen elke dag (te eenzijdig)

ik zou je minder schatten dan 89kg op die foto's, heb nl ongeveer dezelfde stats

• Topic Starter Topic Starter
ik zou je minder schatten dan 89kg op die foto's, heb nl ongeveer dezelfde stats

Post wat fotos...
Probeer eens alle massa die je hebt op de foto te krijgen;)

---------- Toegevoegd om 18:07 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:06 ----------

Maargoed hier gaat het over het dieet;)....

Bump

Je mag wel wat hoger in vetten imo.

Dat zijn vrij veel bo'kes, mss 's morgens brinta of havermout eten?

Dat zijn vrij veel bo'kes, mss 's morgens brinta of havermout eten?

Boterhammen bedoel je?

Als dat zo is: daar heb je wel een punt want is vaak wel het moeilijkst weg te krijgen. Als ik er ooit moeite mee ga krijgen pas ik iets aan.

---------- Toegevoegd om 17:48 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:47 ----------

Je mag wel wat hoger in vetten imo.

Hoeveel % van de energie uit vetten halen raad je aan?

Ik ben niet zo bekend met procenten qua verhouding, dus hier ga ik dan ook niet interessant over doen.

Ik zou gewoon wat nootjes toevoegen, eventueel visolie / lijnzaadolie in je kwark, beide makkelijke bron van vetten en tevens kcal.

Ik ben niet zo bekend met procenten qua verhouding, dus hier ga ik dan ook niet interessant over doen.

Ik zou gewoon wat nootjes toevoegen, eventueel visolie / lijnzaadolie in je kwark, beide makkelijke bron van vetten en tevens kcal.

Ja idd die lijnzaadolie. Daar zit omega 3 in toch?
Speelt dat een belangrijke rol in BB?
Waar kan je dat halen eigenlijk?

Jep, in lijnzaadolie zit omega 3. En je kan het bij een natuurwinkel halen, bijvoorbeeld in Uden bij ons in de omgeving.

Ja idd, vanuit Verre Heide Zuid ben je zo in the downstreets of UDENCITY!!!!!111one11!!!

Maar ik zal is kijken, maar dan is het in principe toch niet slim om dat s'avonds te doen? Ik heb gehoord dat je na het avondeten zoveel mogelijk vetten en kh moet vermijden. Is daar iets van waar?

Boterhammen bedoel je?

Als dat zo is: daar heb je wel een punt want is vaak wel het moeilijkst weg te krijgen. Als ik er ooit moeite mee ga krijgen pas ik iets aan.

---------- Toegevoegd om 17:48 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:47 ----------

's morgens kun je toch brinta/havermout fixen? In de loop van de dag kun je nog genoeg boterhammen eten.

Hoi DBB'ers. Na de zomervakantie ga ik weer bulken. Daarvoor ben ik alvast een dieet aan het maken. In de bijlage zit een word-bestand waarin je kunt zien wat ik al in elkaar heb gezet.

Mijn onderhoud is: 3571
Ik zit met dit dieet dus ruim 700 kcal boven mijn onderhoud.

Tips zijn welkom!

dat jij zoveel brood kan eten haha. Ik zou na je training wel een whey shake nemen. Lijnzaadolie is ook te krijgen in die natuurzaak de tuinen, dat hebben ze in alle grote steden wel.

dat jij zoveel brood kan eten haha. Ik zou na je training wel een whey shake nemen. Lijnzaadolie is ook te krijgen in die natuurzaak de tuinen, dat hebben ze in alle grote steden wel.

Hoi, tsja brood he:D.
Over een shake na de training heb ik gelezen dat dat zo goed als geen nut heeft. Op ergonenics geloof ik. En in een post van 3xl. Ik vind het zelf moeilijk om al die dingen aan te nemen zonder verdere onderbouwing. En bij dat artikel waarin stond dat het geen tot weinig nut heeft werd het wel goed onderbouwd...

Maar bedankt!

Hoi, tsja brood he:D.
Over een shake na de training heb ik gelezen dat dat zo goed als geen nut heeft. Op ergonenics geloof ik. En in een post van 3xl. Ik vind het zelf moeilijk om al die dingen aan te nemen zonder verdere onderbouwing. En bij dat artikel waarin stond dat het geen tot weinig nut heeft werd het wel goed onderbouwd...

Maar bedankt!

hmm heb jij dat artikel toevallig nog? en wat moet je dan nemen na je training? Een ei-witten innamen lijkt me eigelijk nooit nuttenloos

Het gaat er om dat mensen een post workout shake nemen om gebruik te maken van het window of opportunity.

Maar er komt steeds meer info naar voren waaruit blijkt dat iets nemen na de training eigenlijk te laat is voor het doel waarvoor je het neemt en dat pre workout nemen wat timing aangaat beter is.

Post workout neem je dan om gebruik te maken van het window verhaal dat veeeeeeeeeeel langer duurd dan dat sommige bladen je wijs willen maken. Dus uren ipv 45-60minuten wat je vaak lees.

Wat de preciese timing aangaat, die is afhankelijk van wat je neemt en in welke combinaties.

hmm heb jij dat artikel toevallig nog? en wat moet je dan nemen na je training? Een ei-witten innamen lijkt me eigelijk nooit nuttenloos

Kan het niet meer vinden... Maar zoals 3xl al zegt is het gewoon te laat voor de Window.

---------- Toegevoegd om 23:31 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:28 ----------

Het gaat er om dat mensen een post workout shake nemen om gebruik te maken van het window of opportunity.

Maar er komt steeds meer info naar voren waaruit blijkt dat iets nemen na de training eigenlijk te laat is voor het doel waarvoor je het neemt en dat pre workout nemen wat timing aangaat beter is.

Post workout neem je dan om gebruik te maken van het window verhaal dat veeeeeeeeeeel langer duurd dan dat sommige bladen je wijs willen maken. Dus uren ipv 45-60minuten wat je vaak lees.

Wat de preciese timing aangaat, die is afhankelijk van wat je neemt en in welke combinaties.

Dus dat komt er eigenlijk op neer: In de pre WO meal eiwitten?

Is het verder wel goed om na de training dextrose tot je te nemen, of ben je daar in principe ook te laat mee. Verder had ik gelezen dat snelle kh na de WO eigenlijk niet echt nut hebben omdat je glycogon spiegels toch zeer snel wel weer op peil komen. Weet jij daar meer van?

Imo Pre- en post eiwit.

Ben zelf geen fan van veel Kh na de training. Zoals ik al eerder geschreven heb geeft KT niet echt en grote glycogeendepletie en zelfs tijdens het window verhaal is de glycogenaanvullling zodanig dat het dagen duurd voor de spier weer "vol" is. http://forum.dutchbodybuilding.com/f93/hoeveelheid-gylcoceen-175545/#post3065313

Blijft alleen het insulineverhaal over en ook daarvan ben ik van mening dat grote insulineafgifte niet zinvol is omdat de spiercel na KT te beschadigd is om grote hoeveelheden insuline aan te kunnen. http://forum.dutchbodybuilding.com/f93/high-carbs-for-everyone-carb-nightmare-i-ii-iii-23300/

Zelf gebruik ik tegenwoordig na m'n training alleen nog hydrolisaat met melk omdat dit imo een voldoende insuline afgifte tot gevolg en uit meerder studies blijkt dat hydrolisaat positief werkt. de melk is dan voor wat langere aanvoer van eiwit.

Voor mensen die wel kh nemen raad ik meestal aan max. 20-25 gr te nemen.

Terug
Naar boven