AndroidHealthClinic

Bulk of Cut?

Shnilj

Novice
Waardering
0
Lengte
1m85
Massa
73kg
Hallo iedereen :)

Ik heb enkele vragen. Ik ben 1m85 lang en 73.8 kg zwaar en heb een buikje. Volgens http://www.linear-software.com/online.html en de Tape Measurement Method heb ik een vetpercentage van 16%.

Het probleem is dat ik verder bijna geen vet heb, enkel in de buikstreek. Daarom ben ik ook net begonnen met bulken zodat ik wat spiermassa bij krijg. Zal mijn buikje hierdoor verminderen/minder zichtbaar zijn? Of is het beter nu te cutten en als het buikje weg is te bulken? Of blijf ik bulken en doe ik na de spiertraining x aantal minuten cardio zodat mijn vetpercentage wat daalt?

Ik wil er gewoon zo goed mogelijk uit zien tegen de zomer, zodat ik me nog op het strand durf begeven :D

(PS: mijn voedingsschema vind je hier: http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/voedingsschema-1-0-a-271297/ )

Alvast bedankt :)

Je buikvet word niet minder als je gaat bulken.. dus ik denk dat je maar moet gaan cutten.
Veel cardio ;)

Als je al een beetje spiermassa hebt en je wil er beach ready uitzien in de zomer, zou ik die buik gewoon lekker wegcutten.

Kun je als je eenmaal flink droog bent altijd nog clean gaan bulken om het allemaal een beetje netjes te houden

• Topic Starter Topic Starter
Als je al een beetje spiermassa hebt en je wil er beach ready uitzien in de zomer, zou ik die buik gewoon lekker wegcutten.

Kun je als je eenmaal flink droog bent altijd nog clean gaan bulken om het allemaal een beetje netjes te houden

Ik heb nog niet echt spiermassa. Ik ben vrij mager, maar heb wel een buikje dus.
Heb het boek 'Scrawny to Brawny' gelezen en zo leerde ik over bulken etc dus dacht ik "hé, mss kweek ik wat spieren in de volgende 4 maand, waarschijnlijk niet veel maar toch iets, en kan ik dan cutten zodat buik weg gaat en ik me alsnog op het strand kan begeven."

Of is het beter omgekeerd?

Als je echt een beginner bent, dan kun je wellicht beide tegelijk.

Had ik ook toen ik begon met fitness, ik viel af maar kwam wel in kracht aan, ook werden mn spieren zichtbaar dikker.

Begin dus gewoon met hard trainen, en eet goed en gezond, ik denk dat je niet eens heel veel hoeft te eten.

• Topic Starter Topic Starter
Als je echt een beginner bent, dan kun je wellicht beide tegelijk.

Had ik ook toen ik begon met fitness, ik viel af maar kwam wel in kracht aan, ook werden mn spieren zichtbaar dikker.

Begin dus gewoon met hard trainen, en eet goed en gezond, ik denk dat je niet eens heel veel hoeft te eten.

Thx fer the tip :D

Ik was van plan om op m'n offdays te gaan lopen ofzo? Ene dag werken op spieren andere dag op vetverlies... Of haalt dit niets uit? :D

Sorry voor al de vragen, willing to learn :D

Ja weet niet, je kan een beetje rondneuzen naar schema´s of vraag eens aan je fitness instructeur.

Ik was van plan om op m'n offdays te gaan lopen ofzo? Ene dag werken op spieren andere dag op vetverlies... Of haalt dit niets uit? :D
Je kan je best een aan mooi schema houden.
Voorbeeld : De ene dag armen, de andere dag borst en (mijn voorkeur) op het einde van je week de beentjes.
En specifiek op vetverlies haalt misschien wel wat uit maar volgens mij gaat het op den duur een beetje teveel worden. Rondt je training gewoon af met cardio.

PS : Cardio mag je in principe iedere dag doen zolang je maar rust rust rust ;)

^ Rug en schouders dan?

Terug
Naar boven