Fitness Seller

Bulken: Beginner

SFTB

Novice
Waardering
0
Lengte
1m70
Massa
50kg
Vetpercentage
8%
Hallo, Ik heb me pas aangemeld omdat ik graag tips en tricks wou horen over hoe je het beste kan aankomen ( Vet & Massa ). Het liefst wil ik nog minstens 5-10 kilo aankomen zodat ik er wat breder uitzie en als ik dan eenmaal naar de sportschool ga om te fitnessen dat ik het vet transformeer naar massa.

Informatie over mijzelf:

15 Jaar oud
170 CM lang
55 Kilo gewicht
Middel omtrek: 70 CM
Nek omtrek: 34 CM

Ik heb al een topic gelezen over hoe je je energie behoefte kan berekenen en daaruit ben ik uitgekomen op:

88.362+(55x13.397)+(170x4.799)-(15x5.677) = 1,555.872

Ik neem aan dat hiermee 1555 Kcal per dag bedoeld word.

Na een vetpercentage test uit te voeren waren de resultaten:

Vetvrij massa: 50.5 Kilo
Aantal kilo's vet: 4.5 Kilo
8.2 Lichaams vet

Dus mijn vraag is uit welke producten voedsel kan ik het beste mijn voedingsschema uit laten bestaan. Ik heb totaal geen idee wat het beste is om te eten en wat ik moet vermijden om te eten en hoe vaak ik per dag wat moet eten.

Laatst bewerkt:
Dit is je BMR. Dit dien je nog om te zetten naar je TDEE. Dit is wat je nodig hebt aan voeding voor op gewicht te blijven. Wil je bijkomen, dan doe je hier +/- 20 procent bij.

Afhankelijk van je activiteit doe je je energiebehoefte x1.375.
Dit komt neer op zo'n 2138 kcal.
Doe hier 20 bij dan kom je uit op 2565 kcal.

Dit dien je te eten om bij te komen zonder echt vet te worden.
Verder zet je niet vet om in massa in de gym... en gewoon nu al gaan fitnessen, kan je alleen maar beter van worden.

• Topic Starter Topic Starter
Dit is je BMR. Dit dien je nog om te zetten naar je TDEE. Dit is wat je nodig hebt aan voeding voor op gewicht te blijven. Wil je bijkomen, dan doe je hier +/- 20 procent bij.

Afhankelijk van je activiteit doe je je energiebehoefte x1.375.
Dit komt neer op zo'n 2138 kcal.
Doe hier 20 bij dan kom je uit op 2565 kcal.

Dit dien je te eten om bij te komen zonder echt vet te worden.
Verder zet je niet vet om in massa in de gym... en gewoon nu al gaan fitnessen, kan je alleen maar beter van worden.

Oh, ik dacht dat je juist vet kon omzetten naar massa. Ik mag de fitness halls nog niet binnen omdat ik nog geen 16-jaar oud ben daarom wou ik juist nu aankomen zodat ik bij de gyms lekker het vet kan aftrainen en misschien een percentage van het hoeveelheid vet naar massa kon overzetten.

Oh, ik dacht dat je juist vet kon omzetten naar massa. Ik mag de fitness halls nog niet binnen omdat ik nog geen 16-jaar oud ben daarom wou ik juist nu aankomen zodat ik bij de gyms lekker het vet kan aftrainen en misschien een percentage van het hoeveelheid vet naar massa kon overzetten.

Vet=ook massa. Massa wil gewoon zeggen je gehele lichaamsgewicht. Ik denk dat jij met massa spiermassa bedoeld, wat je dan zegt klopt ook niet aangezien je vetcellen niet kan "inruilen" voor spiercellen. Bovendien mag je wel naar gyms mits je toestemming hebt van je ouders/voogd.

• Topic Starter Topic Starter
Vet=ook massa. Massa wil gewoon zeggen je gehele lichaamsgewicht. Ik denk dat jij met massa spiermassa bedoeld, wat je dan zegt klopt ook niet aangezien je vetcellen niet kan "inruilen" voor spiercellen. Bovendien mag je wel naar gyms mits je toestemming hebt van je ouders/voogd.

Dat heeft bestwel zowat alles duidelijk voor mij gemaakt, dankjewel voor de informatie, zou je mij misschien ook meer kunnen inlichten over voedingsschema's ? Ik heb gehoord dat tussendoortjes (Dat je continue blijft eten) juist belangrijk is en dat de producten die je eet vooral eiwit-rijk moeten zijn.

Is dit waar?

Terug
Naar boven