Fitness Seller

Bulken, Cutten, Refeed...

Bezoekers in dit topic

Glitz

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
15 okt 2003
Berichten
141
Waardering
0
Ik train al 8 maanden maar heb nooit echt op mijn voeding gelet, ik ben veel spiermassa bijgekomen maar dat vet dat blijft er maar zitten. :mad:

Ben gewoon blijven eten als ik altijd deed maar dat vet blijft gewoon zelfs na 8 maand trainen... ???

Hoe zit dat nu met bluken, cutten en refeed ik lees die termen hier wel vaker en kan er wel wat uit afleiden maar ben nog altidj niet zeker wat deze termen betekenen. :help:

Kan iemand me wat uitleg geven en wat eettips bij deze termen of eetschema's ben mijn vettig buikje nu eenmaal beu! :D

Alvast bedankt :thumbs:
 
Bulken = meer eten dan je verbruikt met als doel spiermassa aanzetten. Helaas gaat dit ook gepaard met vetaanzet.
tijdens het Cutten ga je minder eten dan je verbruikt, om het vet te verbranden. Hierbij pas je je voeding aan (veel eiwit, veel vet, weinig koolhydraten) om je spiermassa te behouden.
Refeed is een dag tijdens het cutten waarbij je flink veel eet (koolhydraten) en zo je stofwisseling een boost geeft. Je lichaam denkt weer genoeg voedingsstoffen te hebben en je metabolisme gaat omhoog. De dagen erna wanneer je weer minder eet dan je verbruikt profiteer je hiervan, het is immers wel de bedoeling dat óók tijdens je cut je stofwisseling hoog blijft.
Hoop dat ik het nu duidelijk heb uitgelegd :)
 
[Link niet meer beschikbaar]

en natuurlijk: [Link niet meer beschikbaar]

In het kort: Als je niet op je eten let en je groeit (bulken) zul je het vet NIET kwijt raken... dat doe je alleen met afvallen (cutten).
 
hmm... Dus dan ga ik moeten cutten want mijn vetpercentage ligt wel wat hoog vind ik... denk ik toch ???