MuscleMeat

Bulken of cutten? (fotos, en advies)

Armament

Novice
Waardering
0
Lengte
1m66
Hallo mensen.

Eerst een klein stukje over mijzelf. Ik ben een man van 23 jaar en 1 meter 66. Tot mijn 20ste heb ik met overgewicht rondgelopen. Toen ik de 110 kilo kilo had bereikt had ik er genoeg van en besloot wat af te gaan vallen. 2 jaar later was ik 22 en woog ik 50 kilo en had ik een eetstoornis ontwikkeld. Het lukte mij echter niet op dat gewicht te blijven.

Ik kreeg vreetkicks, en langzaam aan kreeg ik zon beetje bulimia. Daar heb ik ongeveer een jaar mee gelopen. Meerdere vreetbuien per dag, heel veel uitbraken en vasten. Mijn lichaam werd echt helemaal gesloopt. Door mijn bulimia ben ik ongeveer 20 kilo aangekomen en zit nu rond de 70 kilo. Ik voelde me eigen zwak, en gevangen in een oneindige cyclus. Ik wilde superdun zijn, maar het lukte mij maar niet om terug naar de 50 te gaan.

Ik besloot dit doel maar op te geven. En te beginnen met body builden. Body builden heeft mij een nieuw doel gegeven in het leven, en controle over mijn voedingspatroon. Ik ben nu ongeveer 3-4 weken bezig, en moet nog veel leren. En heb nog een hele lange weg te gaan. Maar het begin is er.

Ik merk dat mijn spiermassa wat toeneemt en dat mijn kracht neemt dus daar ben ik heel erg tevreden mee. Maar ik vind het heel erg lastig om te berekenen hoeveel ik nu eigenlijk zou moeten eten. Mijn BMR ligt rond de 1600, ik ben student dus overdag zit ik. Verder rijd ik elke dag 3 uur op de fiets rond voor mijn werk. En loop ik ook ongeveer een uur per dag. En verder train ik 3 dagen per week.

Maaltijd frequentie ben ik nog aan het veranderen, en moet ik nog veel aan wennen. Ik ben begonnen met 2 maaltijden van 1300-1400 per dag. En ben deze week begonnen met dat op te splitsen in 6 kleinere maaltijden. Verhoudingen zijn goed ervan.

Eet ongeveer 2600-2800 calorieen per school/werkdag + training.
Ongeveer 2500 op een schooldag zonder training
2500 op een dag zonder school/werk en training

Nu ben ik bang dat ik of te veel, of te weinig eet. Ik wil het liefste eerst wat spier aanzetten, voordat ik ga cutten. Maar ik lees overal dat je niet moet bulken als je vet percentage nog te hoog is.

Dit is een foto die ik net genomen heb, na 3 weken training. Ik weet dat ik er nog vet en walgelijk uit zie maar daarvoor ben ik tenslotte hier. Om dat te veranderen.
1month1.jpg

Hier heb ik een foto van mijn lowest weight.
progress.jpg

Vinden jullie dat ik te dik en vet ben om te mogen bulken, en moet ik eerst terug naar mijn lagere gewicht. Of zou ik gewoon door mogen gaan met bulken?

Dit topic klinkt vast als een hoop nutteloos gezever. Maar alle hulp is welkom :)

Bij voorbaat dankt

Armament.

Clean bulk of bulk, als je gwn in de k*t gqat eindig je weer zoals laatste foto.

De eerste stap is hierbij iig al gezet!
Ik zag dat je eerst 2 grote maaltijden nam. Gelukkig heb je dit al naar 6 gebracht. Als je slechts 2 grote maaltijden neemt op een dag dan zal je lichaam dit niet kunnen verbruiken en het overbodige omzetten in vet. Daarnaast zal je door 'heel de dag door' te eten je metabolisme op gang houden.
Waarom zou je moeten kiezen tussen een bulk en een cut? Je zou ook op onderhoudsniveau kunnen eten, wel clean natuurlijk. Iig een clean bulk of clean op onderhoudsniveau. Je ziet je ribben en je buikspieren beide een beetje dus zo dik ben je helemaal niet.
Reken je behoefte zelf even uit, staat in de stickies hoe dit moet.
En een tip voor in de gym: durf gewoon, als je in een gym staat en niemand die squat of dl(zoals bij mij) en ze kijken je gek aan als je dit wel doet, laat ze lekker. Over een paar jaar kijken ze wel anders;)

• Topic Starter Topic Starter
Thanks for the replies. Ik denk dat ik dan ongeveer wel de juiste hoeveelheid calorieen binnenkrijg. En het een beetje een soort van clean bulk is of misschien kan ik zelfs 100-200 omhoog.

http://nutritiondata.self.com/tools/calories-burned Deze website hier, geeft me 2900 calories als ik mijn stats invoeg als active. Zonder optionele excercises.

[Link niet meer beschikbaar]
De harris benedict formule geeft aan dat ik 2600 verbrand met een sporttoeslag van x 1.55 en ik vind dat ik vrij veel beweeg. Dus het word een beetje spelen met calorieen.

Maar ik weet nooit, hoe actief ik mezelf moet opgeven.

In de gymn is het tot nu toe erg leuk. Ik heb in die 3 weken dat ik sport nog nooit iemand zien squatten en iedereen kijkt altijd hoe ik de oefeningen doe. Vandaag werd ik nog aangesproken door iemand met al meer ervaring, die mijn techniek wat verbeterde en enthausiast was dat ik ook aan mijn benen werk dus dat is dan wel weer leuk om te horen :P

De squat heb ik bijna helemaal onder de knie nu. En het word de komende weken echt proberen de deadlift beter uit te voeren.

Ik ben de eerste 2 weken begonnen met een full body workout om de dag maar ik merkte al vlug dat mijn spieren niet snel genoeg konden herstellen. Dus ik ben net overgestapt naar een schema waarbij ik 2 workouts heb. En deze roteer ik zodat elke spiergroep 3-4 dagen rust krijgt. Ik hoop naarmate ik meer oefeningen onder de knie krijg en de technieken verbeter de spiergroepen nog verder te sprijden.
traps/benen/rug/buikspieren
Arms/borst/schouders

Waarom draag je nagellak? .. en op die 2e foto, hoe komt het dat je zo'n holle rug hebt man? probeer wat meer op je houding te letten voordat je dadelijk verkeerd gaat groeien.

Nagellak is cool, past bij mijn stijl. Die holle rug ligt slechts aan de poze. Zo loop ik er niet bij.

nagellak is cool??
Clean Bulk!

Indrukwekkend verhaal, het begin is het makkelijkst, nu kom je nog makkelijk bij en pak je snel massa. Daarna is het echt een jarenlang proces. Het is niet zomaar even doen, je moet dus voor jezelf nagaan of dit echt iets is wat je wil. Je komt van ver en dat maakt het des te moeilijker. Toch is het tevens een mooie uitdaging om voor te gaan. Ik wens je heel veel succes, je kunt mij altijd een PM sturen wellicht kan ik je dmv MSN of iets dergelijks te basics bijleren. Je weet maar nooit, nogmaals veel succes.

Ik ben blij dat to zover iedereen het er mee eens is dat ik veilig kan clean bulken. Was echt bang dat ik nu weer maanden stil kon gaan staan in een cut. Komende maanden lekker knallen dus. En hopelijk wat progress pics in de toekomst.

Als bodybuilder Brede beren lichaam + Kale kop + Nagellak = Geen gezicht ahahah. maar dat achterwege.

Respect dat je de knop omdraait, ga gwn door en doe je ding. Trek je niet veel van andere mensen aan. Je kan altijd beter meer eten en meer trainen ipv minder eten en meer trainen. En eet gwn dingen met meer eiwitten minder vet. Zo te zien krijg je al genoeg hulp van andere dbb ers. Ik zou wel een progressie foto over een aantal maanden willen zien , van wat je hebt bereikt.

suc6

Absoluut clean bulk. Je huidige vetpercentage is niet te hoog om te starten met bulken. Bovendien zal met jouw lengte een beetje massatoename al een groot positief effect op je fysiek (en hopelijk ook je zelfbeeld) hebben. Vet constant + meer spiermassa = lager vet%

Nagelak voro Een Jongen????? :O

Dat kleur nagellak gebruikt Cristiano Ronaldo ook :)

Terug
Naar boven