Fitness Seller

Bulken,... wat en hoeveel?

Kaper

Novice
Waardering
0
Lengte
1m81
Massa
78kg
Besten,

Vroeger ben ik nog veel naar de krachttraining geweest, en met resultaat. Ik wil nu opnieuw beginnen maar efficiënter en met een beter resultaat.

Het begrip 'bulken' is nieuw voor mij. Kan iemand mij helpen bij de volgende vragen aub?

- Om je spieren te doen groeien moet je veel eten, of … veel calorieën/ koolhydraten opnemen. Uiteraard ook voldoende eiwitten (2gr/kg lichaamsgewicht). Mijn vraag: welke voeding is ideaal om deze calorieën/ koolhydraten op te nemen? Havermout? Bananen? Noten? Kan iemand aanvullen?
- Zijn snelle Koolhydraten en snelle suikers ok? Wat met cola? Wat met kaas?

- Welke voedingstoffen neemt men het best op net voor en net na de krachttraining? Snelle suikers/koolhydraten? AA- drink bijvoorbeeld?
- Ik doe ook graag cardio, maar dit is wellicht niet ideaal te combineren met de bulk-training (wel met 'cutten')? Toch wil ik mijn conditie blijven onderhouden. Als ik dan toch persee wil bulken én cardio wil doen, wanneer doe ik dan best de cardio in mijn trainingsschema?

Alvast bedankt,

Kaper

weet niet of ik de vraag goed begrijp maarja xd

kwark
zoete aardappels
kip
bruine rijst/rijst
cottage cheese
noten had je volgens mij al
volle melk
kwark
brinta pap
eiwit shakes maybe hoeft niet maarja kan wel
fine oats of hoe je dat schrijft
pinda kaas xd
eieren
lepel olijf olie xd

de lijst kan nog langer maar waarom zoek je niet gewoon op deze site:
https://mijn.voedingscentrum.nl/nl/
account kan hoeft niet

succes

- Zo min mogelijk bewerkte producten. Zie stickies.
- Afhankelijk van de timing en context. Oke voor/tijdens/na training. Oke aan het begin van een refeed. Verder heb je meer aan complexe carbs (ook voornamelijk door de vitaminen en mineralen. Tevens houd het je bloedsuikspiegel wat strakker). Cola is rommel, drink water. Kaas kan, maar houd rekening met de vetten.
- http://forum.dutchbodybuilding.com/f53/perfecte-voeding-voor-na-training-35652/
- Wat steady state cardio op rustdagen in de bulk is prima (helpt je lichaam vet te leren verbranden voor brandstof, dit kan gunstig zijn als je weer de cut in duikt). Als je in de bulk zit, vergeet niet de kcals extra te eten die je ook verbrand hebt. Je wilt in een kcal surplus blijven.

Kom maar eerst aan je aantallen!
Meteen vanaf dag 1 alles onbewerkt en zo complex mogelijk naar binnen gooien kan flink tegenvallen. (moet je veel meer eten)

Terug
Naar boven