XXL Nutrition

Bulken

Bruhh

Novice
Waardering
0
Lengte
1m90
Massa
70kg
Hallo,

Ik ben 1.90 en weeg momenteel 70 kilo. Ik begon dit jaar januari met trainen en toen woog ik 64 kilo. Ik probeer zwaarder te worden en dat gaat dus best prima. Ik heb laatst mijn caloriebehoefte uitgerekend en die kwam uit op zo'n 2700 kcal per dag. Ik ben nu sinds 3 weken aan het bijhouden hoeveel calorieën ik per dag binnenkrijg en probeer zo veel mogelijk te eten. Ik krijg nu al 3 weken lang tussen de 3500 en 4000 calorieën per dag binnen, met hier en daar een uitschieter naar 4500 kcal op een dag. Verder train ik 3 keer per week.

Is dit overdreven? Slecht voor je? Of kan het geen kwaad?

Alle tips zijn welkom.

Bij voorbaat dank.

70kg op die lengte is weinig, je hebt een lang frame te vullen, dus kan je imo best wel die aantal kcals naar binnen gooien. Vind je, dat je te snel te dik wordt, kan je jouw kcals nog terugschroeven.

Nee, het is niet overdreven en ook niet slecht. De ene heeft meer energie nodig om te groeien dan de ander. Zo zijn er mensen die met 4500+ kcal niet eens groeien, terwijl ik al met 3000+ kcal gemakkelijjk groei. Hoe oneerlijk het ook is. Zolang je enigzins kwaliteitsvoedsel eet (dus niet alleen junk/fastfood) dan kan het prima. Je wilt immers groeien, dan heb je meer energie (kcal) nodig dan het lichaam nodig heeft. Om dat elk lichaam anders is, blijven zulke rekensommetjes altijd een richtlijn :)

Met jouw lengte hoor je volgens mij zwaarder te zijn. Daarnaast zie ik geen problemen mits de KEV-verdeling prima is en niet te veel ongezonde dingen voor je cholestrol etc.

• Topic Starter Topic Starter
Ik hoor inderdaad zwaarder te zijn en daar probeer ik dus aan te werken. Ik wordt nog steeds zwaarder en heb niet gemerkt dat ik vetter wordt. Bedankt voor jullie reacties.

Veel eten + zwaar trainen -> gains :)

Same story, maar met "veel eten" kom je er niet. een constantante inname en dus afgifte van eiwiten is ook belangrijk. Je kan wel 1.5 kg avondeten erdoorheen joekelen 's avonds, maar als je 5 uur lang honger hebt gehad in de ochtend, groei je als nog niet, of niet optimaal.

Ergens boven de 300 -500 gr eiwit per dag zou niet bevordelijk kunnen zijn voor je nieren. Maar daar zit je wss nog lang niet aan. Dus gewoon consistent, "goed/gezond, veel eten.

Terug
Naar boven