XXL Nutrition

Bulkschema controle

bryancold

Novice
Waardering
3
Lengte
1m88
Massa
83kg
Vetpercentage
12%
Hallo,

Ik heb na heel wat te hebben rond gelezen op dit forum mijn eerste voedingsschema in elkaar gezet.
Ik zou graag willen weten wat er beter aan kan!
Mijn dagelijkse caloriebehoefte zit rond de 3050 kcal. Ik heb er dus 350 kcal boven op gegooid.

Tips zijn welkom!

Bijlagen

Laatst bewerkt:
He!

Je hebt al een redelijk goed schema. Je eiwitten kunnen wel wat om laag, je zit nu bijna op 3,5x je lichaamsgewicht terwijl een mooi streven 2x is. Je vetten wordt vaak als richtlijn aangegevn 1gr per kg lichaamsgewicht te nemen. Als je dat er nog in kan bouwen, zit jeh elemaal goed. Probeer 2x daags een stuk fruit te eten en ook wat meer groente. Pindakaas, olijfolie, noten, vette vis, zaden, eieren etc zijn goede vetbronnen.

• Topic Starter Topic Starter
He!

Je hebt al een redelijk goed schema. Je eiwitten kunnen wel wat om laag, je zit nu bijna op 3,5x je lichaamsgewicht terwijl een mooi streven 2x is. Je vetten wordt vaak als richtlijn aangegevn 1gr per kg lichaamsgewicht te nemen. Als je dat er nog in kan bouwen, zit jeh elemaal goed. Probeer 2x daags een stuk fruit te eten en ook wat meer groente. Pindakaas, olijfolie, noten, vette vis, zaden, eieren etc zijn goede vetbronnen.

Bedankt voor je reactie!
Ik heb de whey shake vervangen voor cashewnoten + een extra banaan

Bedankt voor je reactie!
Ik heb de whey shake vervangen voor cashewnoten + een extra banaan
Top, succes! Als je nog iets kan verlagen in de eiwitten is geen must, geniet wel mijn persoonlijke voorkeur. Eiwitbronnen zijn namelijk relatief duur. Als je maar aan je 80 gram vetten komt per dag :)

Ik reken erop dat je dat wel snapt :) Als je wat puzzelt en het op een goede manier allemaal inneemt, moet het goed komen. Succes!

Wat is dit voor kutreactie? Waarom zou ts na zijn shake absoluut niet willen vervangen door een banaan en wat noten?

Wat doen suikers en vetten dan voor je eiwitsynthese en herstel volgens jou?
Je weet het namelijk beter dan de wetenschap dus kom maar op met een flink stuk broscience.

Wat denk jij dat er gebeurt met de eiwitten die ts voor de training binnen heeft gekregen? Zouden die magisch allemaal verdwijnen uit z'n systeem door een paar curls?
Een kleine insulinespike is overigens gunstig voor de eiwitsynthese en noten bevatten by the way ook eiwit

welke shake heb je vervangen dan? Je had er 2 in staan.
De shake direct na trainen wil je niet vervangen door noten en een banaan.

Ik moest alweer nieuwe potten shake aanschaffen en ik ben het met je eens dat ik teveel eiwitten in mijn schema heb gegooid dus worden die shakes overbodig lijkt mij. Ik heb dus beide shakes uit het schema gehaald en vervangen voor 30 gram cashewnoten. kom ik uit op 79,4 gram vet. + de banaan gelijk na het trainen. Kom ik ook weer uit op de 3400 kcal.

Ik zou de cashewnoten eventueel ook tussen mijn werk door kunnen eten in de middag. Dan zou ik de kwark ook eerder kunnen eten tussen trainen en naar bed gaan. maar goed ik kijk wel even wat de beste oplossing is.

Ik moest alweer nieuwe potten shake aanschaffen en ik ben het met je eens dat ik teveel eiwitten in mijn schema heb gegooid dus worden die shakes overbodig lijkt mij. Ik heb dus beide shakes uit het schema gehaald en vervangen voor 30 gram cashewnoten. kom ik uit op 79,4 gram vet. + de banaan gelijk na het trainen. Kom ik ook weer uit op de 3400 kcal.

Ik heb niet gezegd dat je teveel binnen krijgt hoor. Zeg ik sowieso niet snel tegen mensen.
Ik zou zelf gewoon direct na de training een shake nemen en daarna een goede complete maaltijd. Whey bij ontbijt is niet persee of direct nodig vandaar dat ik vroeg welke je er uit gegooid had.

Terug
Naar boven