MuscleMeat

Bulkschema

RedG92

Novice
Waardering
0
Lengte
1m86
Massa
83kg
Vetpercentage
15%
Een tijdje geleden begonnen met Starting Strength van Rippetoe om voor een sterke basis te zorgen.
Van scratch een 5-tal maanden gebulkt en van 70 kg (+- 17% vet) naar 92 kg (+-22% vet) gegaan.
Veel te veel koolhydraten in die maanden met als gevolg dat het vetpercentage te snel steeg.

Na de examens een even een cut ingelast en ik zit nu op 83 kg met 15% vet. De bedoeling is om in januari zeker SS afgerond te hebben.

De stats: 83,2 kg, 1m86, 15% vet. Onderhoud op trainingsdag 2776, onderhoud op rustdag 2376.
Ongeveer 400 kcal boven onderhoud op trainingsdagen en 200 op rustdagen.

Schema is opgebouwd met 50 KH, 30 EI en 20 VET.
Ik heb getracht mijn complexe koolhydraten vooral rond de training te nuttigen. De dextrose wordt direct na de training met whey gegeten.

Graag advies :)

Bijlagen

He redG92, 22 kg aankomen in vijf maanden is niet niks, complimenten alvast ;).
Voedingsschema is volgens mij best oke. ik zou alleen niet perse de whey ook voor het trainen pakken, neem het anders 's morgens en na 't trainen, dan neem je het meest op. verder zit het met de eiwitten totaal wel goed (200g+).
Wat is nou je precieze doel met je voeding (kan zijn dat ik het niet snap of erover heen lees). Clean bulk of verbranden en aankomen?

• Topic Starter Topic Starter
He redG92, 22 kg aankomen in vijf maanden is niet niks, complimenten alvast ;).
Voedingsschema is volgens mij best oke. ik zou alleen niet perse de whey ook voor het trainen pakken, neem het anders 's morgens en na 't trainen, dan neem je het meest op. verder zit het met de eiwitten totaal wel goed (200g+).
Wat is nou je precieze doel met je voeding (kan zijn dat ik het niet snap of erover heen lees). Clean bulk of verbranden en aankomen?
Mijn doel is een normale bulk, maar niet zo stevig als vorige keer ;)

Ik had mijn whey voor mijn training gezet omdat ik s'morgens altijd 3 eieren naar binnen speel. Als ik daarbovenop nog eens een whey shake ga nemen lijkt me dat een beetje overkill in de eiwitten...
Een andere optie is om de eieren op een ander moment te eten en de whey inderdaad s'morgens op te nemen.

Laatst bewerkt:
Mijn doel is een normale bulk, maar niet zo stevig als vorige keer ;)

Ik had mijn whey voor mijn training gezet omdat ik s'morgens altijd 3 eieren naar binnen speel. Als ik daarbovenop nog eens een whey shake ga nemen lijkt me dat een beetje overkill in de eiwitten...
Een andere optie is om de eieren op een ander moment te eten en de whey inderdaad in de s'morgens op te nemen.

Whey voor de training is prima :) de timing zou ik zo laten. Dextrose na de training is ook goed.
Volgens mij weet je zelf inderdaad hoe het moet :p
Ik zie nu even je schema niet, maar die zal er ongetwijfelt wel goed uitzien. (Zit op telefoon, is lastig te bekijken).

waarom bulken als je al op 15 staat?

• Topic Starter Topic Starter
waarom bulken als je al op 15 staat?
Omdat ik het Starting Stength wil afwerken in januari.
Tevens denk ik dat ik sterker zal worden bij het bulken bij 15% door de hormonen die in het lichaamsvet aanwezig zijn. Mijn doel is er niet ripped uitzien, maar sterk worden.

Terug
Naar boven