XXL Nutrition

Caffeïne pillZ als pwo supplement ?

Bezoekers in dit topic

Aquabo

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
7 mrt 2010
Berichten
238
Waardering
22
Lengte
1m94
Massa
106kg
Vetpercentage
18%
Sorry als dit een re-post van een re-post is maar vond er maar bitter weinig over met de search tools.

Sinds een paar weken drink ik 4 koppen sterke koffie kwartier voor ik aan het trainen ga, en ik moet eerlijk zijn het heeft een enorm positief effect op vlak van energie en uithouding.

Maar aangezien mijn maag ietwat lastig begint te reageren op die koffie, en het feit dat ik de hoeveelheid ga moeten verhogen binnen een bepaalde tijd om gewenning te vermijden, vroeg ik mij af wat jullie ervaringen zijn met caffeïne pillen als PreWO supplement, en ook welk merk...
 
Laatst bewerkt:
maandags neem ik 400 mg, dinsdags 600 mg, donderdag 600 mg.
denk dat gewenning meer is als je elke dag neemt.
en 1 uur voor de training, dat werkt het best.
de meeste DBB sponsers hebben ze
 
Cafeine pil = cafeine pil, dus qua merk zou het vrij weinig boeien (kijk gewoon naar aantal mg cafeine). Ik zou het ook niet een paar maanden achter elkaar doen om gewenning tegen te gaan...

(ps: neem je nu voor ELKE training 4 bakken koffie??)
 
Same as skinnie, neem 3 caps van 200mg voor de training.
 
Aight, thx folks. Zodra dan een pot bestellen.


@ Yogi: 4 of meer.
 
600mg is trouwens een vrij hoge dosis. Dus begin lager en kijk hoe je je voelt.
 
600mg is trouwens een vrij hoge dosis. Dus begin lager en kijk hoe je je voelt.

misschien omdat ik zwaarder ben.. een lichter iemand misschien minder nodig.. zou kunnen.
met 600 slaap ik nog goed, met 800 lig ik wakker
 
misschien omdat ik zwaarder ben.. een lichter iemand misschien minder nodig.. zou kunnen.
met 600 slaap ik nog goed, met 800 lig ik wakker

met 800mg zit ik gekluisterd op het toilet, vreselijk aan de diaree. Zal idd ook wel zijn omdat iemand zwaarder is.

Maar over topictitel. TS heeft het over een pwo (post workout) en neemt het vervolgens voor de training. Ben ik nu de enige die dat gek vind?

Stimulantia neem ik voor de training en dus nooit PWO.

Caffeine supps bevallen me veel beter dan koffie. Gewoon door mijn pre workout drankje heen, ben dan toch al aan het poeders mengen.
 
Laatst bewerkt:
Ik neem 250mg cafeine 1 of 2x per week.

ik neem het 1,5 uur na mijn ontbijt.

30-40min na inname sta ik te stuiteren, serious!
 
met 800mg zit ik gekluisterd op het toilet, vreselijk aan de diaree. Zal idd ook wel zijn omdat iemand zwaarder is.

Maar over topictitel. TS heeft het over een pwo (post workout) en neemt het vervolgens voor de training. Ben ik nu de enige die dat gek vind?

Stimulantia neem ik voor de training en dus nooit PWO.

Caffeine supps bevallen me veel beter dan koffie. Gewoon door mijn pre workout drankje heen, ben dan toch al aan het poeders mengen.

;)
 
misschien omdat ik zwaarder ben.. een lichter iemand misschien minder nodig.. zou kunnen.
met 600 slaap ik nog goed, met 800 lig ik wakker
Denk idd dat het qua lichaamgewicht gaat ben zelf ook zwaar ( niet zo zwaar als skinnie :P ) maar met 200mg voel ik niks tot nauwelijks met 400 krijg ik effect en op 600 stuiter ik :D 800 = WC + Hoofdpijn en moeite met slapen...
 
Ik neem wel eens een paar cafeïne pillen van XXL huismerk en geeft best wat meer energie.
 
Dus kan ik stellen dat +- 600 mg caffeine evenveel doet of meer dan een pre workout booster à la Jack3d of Noxipro ?
 
Ik ging ook altijd erg hard op caffeïne, maar het zorgde toch snel voor slaapproblemen. Moest ze altijd in de ochtend nemen en ten laatste rond 4u smiddags, al ik om 6u nog eentje nam dan moest ik niet slapen voor 1u. Hangt er ook vanaf hoe gevoelig je ervoor bent maar ik ga er persoonlijk wel erg hard op :).
 
ik neem om 15.45 de 600 mg, ga om 17.00 trainen en slaap gewoon om 23.00, neem ik 800 mg dan slaap ik pas om 03.00.
even uitvogelen, sommige DBB sponsors verkopen 200mg capsules en andere weer 250mg, kosten zowat evenveel.
 
ok, klinkt goed Skinnie. :-).

Ben zelf persoonlijk wat uitgekeken op pre work out boosters, dus mss wordt dit wel een goed alternatief.

Vandaag deze binnen gekregen:

f5kxi.png



maandag eens proberen met 400 mg.
 
deze heb ik ook, is 200 mg in capsules, kan je eventueel openmaken om aan 500 mg te komen bij het opvoeren.
vind ik ook vreemd met die pre wo boosters, de meeste moet je half uur van te voren innemen, terwijl de caffeine die er in zit pas na een uur werkt.

http://www.ergogenics.org/koffiearch.html
 
Back
Naar boven