Fitness Seller

Calisthenics

hanne2224

Novice
Waardering
0
Lengte
1m84
Massa
65kg
Hallo,

Ik vroeg me of iemand een goede calisthenics park kent, het liefst in Amsterdam of een speeltuin waar je wel veel lichaamsgewicht oefeningen kan doen. Verder vroeg ik me af wat jullie vinden van calisthenics. Ik vroeg me ook af of dit goed is voor vetverbranding. Alvast bedankt voor de antwoorden!

Calisthenics kan je bijna overal wel beoefenen; palen, hekken, speeltuinen etc. Ik weet dat er in het Amsterdamse Bos wel een soort calisthenics park is, weet niet precies waar.

Calisthenics is gericht op body weight oefeningen en hiermee kan je zeker kracht en massa opbouwen. Echter bouw je massa sneller op met bodybuilding voeding en trainingsschema's. Daarnaast is Calisthenics gericht op een zeer sterke core en bovenlichaam, maar vaak word het onderlichaam vergeten of niet zo goed getraind.

Voor vetverbranding is het zeker goed, al denk ik dat jij (gezien je stats) je niet moet richten op vetverbranding.

[Link niet meer beschikbaar]

Elke kinderspeelplaats :p

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor de antwoorden!

Calisthenics op hoog niveau is heel indrukwekkend.
Denk daarbij aan Muscle ups, Pistol squats, Front Lever, Back lever, Human Flag, Planches, Vsits, Tucked variations, One arm push ups, Superman pushups, One Arm chins, Dragon Flags, Free hand stand pushups, 90 degree pushups enzovoort.

Ik doe ook Calisthenics. Ik richt me momenteel voornamelijk op Dragon Flags, Pistol Squats, Back Lever, Muscle ups, Vsits, Planche en One Arm Pushups. Later wil ik ook De human Flag, de 90 degree pushups en One arm Chins doen natuurlijk, maar stap voor stap werken werkt beter dan alles in een keer willen doen.

• Topic Starter Topic Starter
Calisthenics op hoog niveau is heel indrukwekkend.
Denk daarbij aan Muscle ups, Pistol squats, Front Lever, Back lever, Human Flag, Planches, Vsits, Tucked variations, One arm push ups, Superman pushups, One Arm chins, Dragon Flags, Free hand stand pushups, 90 degree pushups enzovoort.

Ik doe ook Calisthenics. Ik richt me momenteel voornamelijk op Dragon Flags, Pistol Squats, Back Lever, Muscle ups, Vsits, Planche en One Arm Pushups. Later wil ik ook De human Flag, de 90 degree pushups en One arm Chins doen natuurlijk, maar stap voor stap werken werkt beter dan alles in een keer willen doen.

Wow, dan ben jij al heel erg gevorderd, ik kan nu alleen goeie pull ups, chin ups, push ups, daimond push ups, dus een beetje het niveau wat na beginner komt.
Dit kan ik nu. Ik merk dat ik elke week vooruit ga dus geeft telkens weer motivatie. Hoe lang doe jij al aan deze manier van trainen?

Stats: M 1m84 65kg

Heb je wel vetverbranding nodig?

Volgens mij heb je juist spieren nodig. Je bent erg dun/mager als deze stats kloppen!

Dit vinden ze alleen maar vet omdat het zo vet eruit ziet maar in feite kun je met goeie krachttraining hetzelfde resultaat behalen, nog meer spier vanwege extra gewicht.

Terug
Naar boven