AndroidHealthClinic

Calisthenics

B0tje builder

Cool Novice
Waardering
3
Lengte
1m79
Massa
82kg
Beste BB'ers,

Is er hier iemand ervaren met Calisthenic?

Ik heb nu een splitschema en ga 6 dagen per week, ik zou dit graag terug willen brengen naar een fullbody schema van 3 dagen per week, en daarnaast me willen richten op Calisthenic.
het FB schema maken is verder geen probleem, maar zou graag willen weten hoe je moet starten met Calisthenic?

Waar begin ik mee, wat voor schema houd ik hiervoor aan etc.

Ik hoop graag van jullie te horen,

Groet,
B0tje builder.

• Topic Starter Topic Starter
Niemand die mij hier iets wijzer in kan maken?

Kijk op madbarz. Hier staan routines op die je kan volgen. De spiergroepen die je combineerd zijn ongeveer hetzelfde als met een splitschema. Ik zou goed nadenken over jouw fullbody schema want hierbij belast je elke spiergroep 3x per week. Dus dan nog calisthenics erbij is zwaar. Je zult bij je borst en rug fli ke spierpijn kunnen krijgen aangezien je de manier va trainen niet bent gewend.

succes!

1x ub 1x lb en 1x fb calistenics
Das maar 2x elke spiergroep en genoeg tijd voor herstel.
Calisthenics ben ik ook steeds interessanter aant vinde..

- Waar wil je dit gaan doen, thuis of op de sportschool??
Je kunt supersetten, in de smithmachine: chinup - push up
Tricep dips - Reverse row sup. grip
Etc. etc.

Kom zelf eens met ideeën zou ik zeggen!

Kijk op madbarz. Hier staan routines op die je kan volgen. De spiergroepen die je combineerd zijn ongeveer hetzelfde als met een splitschema. Ik zou goed nadenken over jouw fullbody schema want hierbij belast je elke spiergroep 3x per week. Dus dan nog calisthenics erbij is zwaar. Je zult bij je borst en rug fli ke spierpijn kunnen krijgen aangezien je de manier va trainen niet bent gewend.

succes!

Dankjewel, zal hier zeker eens kijken.

---------- Toegevoegd om 15:55 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:53 ----------

1x ub 1x lb en 1x fb calistenics
Das maar 2x elke spiergroep en genoeg tijd voor herstel.
Calisthenics ben ik ook steeds interessanter aant vinde..

- Waar wil je dit gaan doen, thuis of op de sportschool??
Je kunt supersetten, in de smithmachine: chinup - push up
Tricep dips - Reverse row sup. grip
Etc. etc.

Kom zelf eens met ideeën zou ik zeggen!

Klopt inderdaad,

En zowel thuis als in de sportschool, dingen die ik thuis kan doen zal ik thuis doen, waar ik thuis geen mogelijkheid in heb kan ik in de sportschool uitvoeren.

Ik heb vernomen dat het het makkelijkste is met de basics te beginnen, wat logisch is natuurlijk.

Dingen als pushups, pull ups, dips, squats etc etc.

Vooral de vraag hoe breid ik deze uit, doe ik deze 3x per week? heb ik al die 3 dagen een stel andere sets?

---------- Toegevoegd om 15:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:55 ----------

[Link niet meer beschikbaar]

Zojuist deze link gevonden, dankzij bouious, thanks hier heb ik dus wat aan! :)
Karma voor jou.

Madbarz is idd super goed, je kunt ook al Al Kavadlo googlen http://www.alkavadlo.com/, hij heeft ook goede routines en natuurlijk de bar brothers zelf. Er zijn ook verschillende takken in amsterdam en groningen http://www.barbrothersgroningen.com en je hebt ook nog calisthenics nederland. Ik kan je sws adviseren om een groep te joinen. Daarmee versnel jij jouw leercurve! Succes!

Dankjulliewel!

Terug
Naar boven